אמזון רוכשת את חברת הפקות הפודקאסטים וונדרי

העסקה המתגבשת מוערכת במאות מיליוני דולרים ● וונדרי היא חברת הסטארט-אפ שעומדת מאחורי פודקאסטים פופולריים במיוחד ברחבי העולם כיום, כאלו שאף הפכו לסדרות טלוויזיה ● לאחר רכישתה היא תצטרף למחלקת המוזיקה של אמזון

ממשיכה לחזק את תחום הפודקאסטים. אמזון מיוזיק

אמזון (Amazon) הודיעה על עסקה לרכישת חברת הפקות הפודקאסטים המשגשגת וונדרי (Wondery) ועל תכניתה להפוך אותה לחלק מרכזי מפעילות ההזרמה של אמזון מיוזיק (Amazon Music) שלה. התנאים הכספיים לעסקה לא נחשפו, ואולם מוקדם יותר החודש בדיווח הוול סטריט ג'ורנל על כך שהחברות מנהלות מגעים בעניין רכישה ומיזוג,  הוערכה העסקה ביותר מ-300 מיליון דולר.

וונדרי הוקמה בשנת 2016 על ידי המנכ"ל שלעבר של Fox International Channels, הרנן לופז. הפודקאסטים שלה הפכו למאוד מצליחים, וביניהם נכללים: ג'ון הנבל, שהפך בשל הצלחתו לסדרת טלוויזיה, וד"ר מוות, שנמצא בפיתוח לטלוויזיה גם הוא.

תחום הפודקאסטים אמנם אינו עיסוק שאמזון מפורסמת בו, ואולם בשוק זה צפויות ההכנסות השנתיות מפרסום לעבור מיליארד הדולר בארה"ב בשנת 2021.

"כאשר העסקה תיסגר, שום דבר לא ישתנה עבור המאזינים, והם ימשיכו להיות מסוגלים לגשת לפודקאסטים של וונדרי באמצעות מגוון ספקים", ציינה אמזון בפוסט שהעלתה לבלוג שלה ובו עדכנה אודות הרכישה הקרבה ובאה.

הקורונה העלתה את הביקוש להם. פודקאסטים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הקורונה העלתה את הביקוש להם. פודקאסטים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הקורונה ייצרה ביקוש לפודקאסטים

"באמצעות אמזון מיוזיק, וונדרי תוכל לספק תוכן חדשני ואיכותי עוד יותר, ולהמשיך במשימתה להביא עולם של בידור וידע לקהלים שלהם, בכל מקום ממנו הם מאזינים". במילים אלו מבהירה למעשה אמזון את אחד העקרונות העומדים ככל הנראה מאחורי הרכישה – קהל עצום ותאב תרבות ובידור יושב כיום בגלל הקורונה בבתים, ולפיכך אפשר להעריך כי הביקוש לשירות הפודקאסטים רק ילך ויגדל עוד. והיכן שיש צמיחה יש הלא כסף – ושם אמזון מתייצבת.

אמזון מיוזיק השיקה פודקאסטים בספטמבר 2020. גם אודיבל (Audile) – שירות השמעת ספרים מוקלטים באינטרנט, שנמצא בבעלות אמזון ואשר לו שפע של תוכן בידורי אבל גם תכני למידה רבים, השקיע רבות בפודקאסטים.

"יחד עם וונדרי, אנו מקווים להאיץ את הצמיחה וההתפתחות של פודקאסטים על ידי הבאת יוצרים, מארחים וחוויות סוחפות לעוד יותר מאזינים ברחבי העולם, בדיוק כמו שאנחנו עושים עם מוזיקה", הוסיפה אמזון והבהירה בפוסט. "זהו רגע מכריע להרחיב את ההיצע של אמזון מיוזיק מעבר למוזיקה, עם התפתחות הרגלי המאזינים", רמזה הענקית מסיאטל לשינויי הצריכה של תוכן שהכתיבה הקורונה.

יצוין כי תחום השמע (Audio) הוא אלמנט מרכזי באסטרטגיה של אמזון במגוון מכשירים שלה, ביניהם הרמקול החכם אקו (Echo). אמזון מוזיקה שולבה יותר ויותר במגוון מכשירים, והשירות הכניס אל המכשור הזה מוזיקה ופודקאסטים, בהתאם לביקוש העכשווי של הצרכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים