איך לתת לרובוט עיניים?

הרובוטים מקבלים תפישה מרחבית בעזרת טכנולוגיה של The Wolf, היושבת על ענן AWS ● "הבחירה הובילה אותנו להשתתף בתכנית הסטארט-אפים של אמזון, Builder Space, שעזרה להאיץ את זמן ההגעה לשוק", סיפר גיא מורגן, מייסד שותף של החברה

תפישה מרתפישה מרחבית כעיניים לרובוט. צילום אילוסטרציה: BigStockחבית כעיניים לרובוט. צילום אילוסטרציה: BigStock

רובוטים העוזרים לשנע מוצרים במחסנים לוגיסטיים, או רובוטים המסייעים בבתי חולים במחלקות לחולי קורונה, הם לא מדע בדיוני. בשנים האחרונות אנחנו פוגשים יותר ויותר רובוטים, בין אם כאלה השואבים אבק בבית ובין אם רובוטים בבתי מלון, הנושאים עבורנו את המזוודות. הסטארטאפ הצעיר The Wolf, שהוקם בתחילת השנה על ידי עמיר אדמוב וגיא מורגן, מפתח פלטפורמה לתפישה (Perception) לרובוטים, המאפשרת להם להתמצא בצורה חופשית בסביבה מוגדרת, למשל, במחסנים או משרדים.

גיא מורגן, מייסד שותף של הסטארט-אפ The Wolf. צילום: יח"צ

גיא מורגן, מייסד שותף של הסטארט-אפ The Wolf. צילום: יח"צ

"אנחנו עובדים עם חברת רובוטים הפועלת בתחום המחסנים החכמים", אמר מורגן. "הרובוטים מאפשרים לעובדי המחסן להתמקד באריזות, במקום בחיפוש ונשיאת חבילות. כיום הם מבצעים את הפעילות שלהם בעזרת QR Codes המודבקים על הרצפה. אותן מדבקות עוזרות לרובוטים להבין את מיקום הסחורה במחסן. האתגר בפעילות הרובוטים, הוא הבלאי של המדבקות, שמשתפשפות או נקרעות, מה שמונע מהם להמשיך לעבוד. הטכנולוגיה שלנו חוסכת את המדבקות, ומאפשרת לרובוט להבין את הסביבה בה הוא נמצא. לדוגמה, הרובוט מבין את מיקום הבננות במחסן, ומה היעד אליו הוא צריך לקחתן".

שתי מצלמות סטריאו מעניקות תפישה מרחבית לרובוט

"לצורך בניית היכולת של תפישה מרחבית לרובוטים", הסביר, "אנחנו משתמשים במצלמת סטריאו. מדובר בשתי מצלמות המסתכלות על אותה נקודה. זה מאפשר להעריך את המרחק שבתמונה המתקבלת מהרובוט. לאחר שהרובוט סורק עם המצלמה את הסביבה, אנחנו לוקחים את הסרטון ובונים את אותו אזור בתלת-ממד. אז, הלקוח מגדיר היכן הרובוט יפעל ולאילו אזורים לא יכנס. הוא גם יכול להגדיר לרובוט לאסוף פריטים מסוימים ולהעבירם לנקודה אחרת. כך, אנחנו יכולים לבנות סימולציה בה הרובוט ילמד להסתובב בחדר מסוים ויאסוף עטים. לאחר שהוא ילמד מה זה עט, נבקש ממנו להחזיר אותם לקופסה הנמצאת במקום אחר".

לדבריו, "כדי לאמן את המודלים שלנו, עמדו בפנינו שתי חלופות. האחת, לבצע השקעה משמעותית ולרכוש מחשבים עם חומרה יקרה מאוד ולדאוג לתחזוקה השוטפת שלהם – והשנייה, להשתמש בשירותי הענן של אמזון ווב סרוויסז (AWS). בנינו את התשתית שלנו על הענן, מה שהניב חיסכון של כסף רב ומאפשר לנו להשקיע במוצר שלנו. בפיתוח רובוטים יש צורך לדמות את הסביבה הפיזית בה הם יופעלו. עבור סביבת הסימולציה לרובוטים והאימון שלה אנחנו משתמשים ב-AWS RoboMaker, שמאפשר לנו לדמות ולפתח את הרובוט בענן, ואז לפרוס אותו בשטח עם חיבור לענן – להעברת נתונים ועדכונים. עוד אנחנו עובדים עם שירות האחסון Amazon S3 שנותן לנו את הגמישות ויכולת הגדילה בהתאם לצרכים המשתנים שלנו. Amazon EC2 מציע לנו יכולות מיחשוב בענן על גבי שרתים וירטואליים".

"כשהתחלנו את המיזם", סיכם מורגן, "עבדנו על מחשב נייח כדי לאמן את המודלים. מהר מאוד הבנו שעל מנת לגדול, נדרש למספר רב של מחשבים גדולים, חזקים ויקרים. מדובר ברכישה מורכבת ולא כלכלית, לכן החלטנו לעבוד עם שירות AWS. הבחירה בו הובילה אותנו להשתתף בתכנית הסטארט-אפים של החברה, Builder Space. מדובר בתוכנית בת 10 שבועות, שעזרה לנו להאיץ את זמן ההגעה שלנו לשוק. בתכנית השתתפנו בסדנאות עסקיות, שם עזרו לנו לבנות תכנית עסקית ותמחור למוצר שלנו, בנוסף לייעוץ של מומחי הטכנולוגיה. צוות הפיתוח העסקי של AWS ליווה אותנו בבניית התשתית הטובה ביותר עבורנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים