ג'וניפר הקימה דטה סנטר והטמיעה תשתית רשת למערכת החינוך בראשל"צ

המערכת תאפשר לעיריית ראשון לציון לספק ל-42 אלף תלמידים ומורים בבתי הספר ובמוסדות נוספים בעיר קישוריות מהירה ואמינה, למרות עומסבי הנתונים הכרוכים בלמידה מרחוק

איציק כרמלי, המנמ"ר הפורש של עיריית ראשון לציון. צילום: ניב קנטור

מערכת החינוך אמנם חזרה לפעול במידה רבה מבתי הספר, כולל בימים אלה של סגר, אבל חלקה מתקיים עדיין מרחוק – ונראה שכך זה יימשך בתקופה הקרובה. הדבר הביא את עיריית ראשון לציון לרצות להקים דטה סנטר ולהטמיע תשתיות רשת, לטובת מערכת החינוך העירונית. העירייה שכרה לצורך הביצוע את שירותיה של ג'וניפר נטוורקס, שסיימה אותו באחרונה. היקף הפרויקט עומד על 12 מיליון שקלים.

נכון לעכשיו, הפרויקט רלוונטי עבור 42 אלף תלמידים ומורים בראשון לציון. אלא שהוא בוצע לא רק עבור בתי הספר בעיר, כי אם גם עבור מוסדות נוספים, כגון ספריות עירוניות. התשתית החדשה הוקמה לאחר שש שנים שבהן עיריית ראשון לציון השתמשה בתשתית של ג'וניפר, מבלי שחוותה נפילת רשת ולו פעם אחת. את הרשת החדשה עיצבה SMBIT.

הדטה סנטר שהקימה העירייה מונע על ידי מתגי QFX5100. בג'וניפר אומרים כי עם המעבר אליהם, העירייה מצמצמת עלויות של קווי אינטרנט ומשפרת את היציבות והשרידות. כמו כן, הפרויקט כולל אספקה של קישוריות את'רנט בהיקף של 10 ג'יגה-ביט עבור בתי הספר בעיר.

על פי ג'וניפר, הטמעת הטכנולוגיה שלה מאפשרת לעיריית ראשון לציון כמה יתרונות תפעוליים: הרשת החדשה ערוכה למספר רב של שימושים חינוכיים, לרבות למידה דיגיטלית שיתופית, נוכחות תלמידים, חשבונאות, בטיחות פיזית, קול ו-וידיאו. היא יכולה להכיל את כל התעבורה העירונית גם במבט עתידי, לרבות פתרונות אינטרנט של הדברים למבנים של העירייה ולשטחים ציבוריים. הפעלת רשת סיבים אופטיים פרטית מאפשרת לעירייה, לפי החברה, לספק איכות פרימיום של שירותי רשת לצד צמצום עלויות.

"קיבולת עשירה, שערוכה לשנים הבאות"

איציק כרמלי, המנמ"ר ומנהל התקשוב העירוני בעיריית ראשון לציון, אמר כי "דפוסי תעבורת הרשת השתנו דרמטית במהלך 2020, לאור מגפת הקורונה. אנחנו רואים קצבי העלאה גבוהים מאד, בשונה ממה שראינו כאשר התלמידים למדו בכיתות. התאמנו את הרשת שלנו לדרישות העתידיות בעזרת פתרונות רשת שמותאמים לביצועים גבוהים ויש לנו קיבולת עשירה, שערוכה לשנים הבאות".

"יותר משש שנים שלא חווינו נפילות במרכז הנתונים ובליבת הרשת של ראשון לציון, וכעת, אלפי תלמידים ומורים משתמשים ברשת בו זמנית. מאז תחילת המגפה העולמית, הרשת תומכת במאות מפגשי זום בו זמנית. הרשת הוכיחה את ביצועיה", אמר יואב לודמר, מייסד ומנכ"ל SMBIT.

לדברי איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס בישראל, "בעזרת רשת חדשה זו, מורים יכולים להטמיע בחוכמה כלים וסביבות דיגיטליים, כדי לסייע לתלמידים לרכוש כישורים חיוניים בקלות רבה יותר. התלמידים חוזרים לכיתות, אך דפוסי התעבורה ימשיכו, ככל הנראה, להשתנות ככל שהלמידה מרחוק תמשיך. ראשון לציון ערוכה כעת להתמודדות עם מצבים בלתי מתוכננים בעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Yoav

    ניתן לקרוא את סיפור הלקוח כאן https://www.juniper.net/us/en/company/case-studies-customer-success/rishon-lezion/ הפרויקט קבל פרס הצטינות בתחרות הפרויקטים של שנת 2020

אירועים קרובים