טיפול בשבץ מוחי חסימתי: בריינסגייט גייסה 14 מיליון דולר

החברה, שפיתחה טכנולוגיה לטיפול בנפגעי שבץ, גייסה את הסכום משני גופים משקיעים חדשים ומהמשקיעים הקיימים, בהם מדטרוניק וקרן פיטנגו ● בריינסגייט מחכה לקבלת אישור ה-FDA

טיפול בשבץ מוחי. שלא נצטרך. מקור: BigStock

בריינסגייט הישראלית, שפיתחה טיפול בשבץ מוחי חסימתי, הודיעה היום (א') כי היא השלימה סבב השקעה של 14 מיליון דולר, לפי שווי של 147 מיליון. את הסבב הובילו משקיעות חדשות – קרן הון-הסיכון BNP וחברת ההשקעות והייעוץ Spero, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים – אלרון, מדטרוניק, אגת, פיטנגו וסיפיו.

בחברה אומרים כי כספי סבב הגיוס צפויים לממן את פעילותה עד לקבלת האישור לפני ההפצה (PMA) שהיא הגישה למינהל התרופות והמזון האמריקני – ה-FDA, כמו גם לבניית נפח ייצור ולהגשת בקשה לכיסוי ביטוחי מממשלת ארצות הברית עבור מוצר ה-ISS שפיתחה.

החברה נוסדה בשנת 2000 והמטה שלה נמצא בקיסריה. כמנכ"ל שלה משמש אבינועם דיין. בטיפול שהיא פיתחה, חולה שבץ מוחי עובר תהליך קצר, של פחות מחמש דקות, שבו מוזרק שתל לתעלה קיימת. השתל יוצר גירוי עצבי שמגביר את זרימת הדם למוח כדי לשפר את מצבם של נפגעי שבץ חסימתי בחלון של 24 שעות מפרוץ השבץ.

במאי האחרון קיבלה בריינסגייט אישור שיווק באירופה (CE) עבור מוצר ה-ISS שלה. בקשת ה-PMA ל-FDA הוגשה בפברואר האחרון, והחברה מתכננת ליזום פעילויות מסחור בכפוף לאישור זה, לכשיינתן.

דיין אמר כי "בריינסגייט מעניקה תקווה חדשה למיליוני אנשים שסובלים ממגבלות טיפולי השבץ הקיימים. אנחנו מתכננים להשתמש במשאבים להשגת אישור PMA, להכין את החברה למסחור של הטכנולוגיה שלה ולהמשיך במסע לשיפור מצבם של נפגעי השבץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים