Divers-IT; והפעם: רימון טובין, יזם למען אנשים על הרצף האוטיסטי

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, הפעם עם יזם שפועל למען אנשים שנמצאים על הרצף האוטיסטי

רימון טובין (משמאל) עם בנו, יובל, ואשתו, מיכל. צילום: באדיבות המשפחה

מהיכן אתה?
"נולדתי בקיבוץ בית זרע, וב-25 השנים האחרונות אני גר באור יהודה ועובד בהיי-טק".

ספר על החברה שבה אתה עובד ועל המיזמים שלך.
"אני עובד כסמנכ"ל הטכנולוגיות והחדשנות בפנגאה, שמסייעת לארגונים ממשלתיים ולחברות בכל העולם בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית.

באשר למיזם, אני אבא של יובל, בחור על הרצף האוטיסטי, מה שהניע אותי לייסד את ההאקוטיזם – מרתון טכנולוגי מיוחד שמתקיים היום (ה'), היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ומטרתו להצמיח מיזמים שיפתחו פתרונות אמיתיים עבור ילדים על הרצף האוטיסטי ומשפחותיהם.

אני יזם חברתי, שמתמחה בהקמת אקו-סיסטם מבוסס טכנולוגיה, חדשנות ויזמות. עשיתי זאת בתחומים אלימות במשפחה (אני מנהל בהתנדבות את האקסלרטור של פורום מיכל סלה), מגדר וגולת הכותרת – ההאקוטיזם, שמתקיים בהובלת מיקרוסופט, עמותת אלו"ט וארגון נגישות ישראל, ובהשתתפות אינטל, פייסבוק, Wix, בנק הפועלים והמכללה למנהל.

כמיזם שמאמין בשוויון לאנשים על הרצף האוטיסטי, הם נמצאים בכל שדרת העשייה בו: יש שופטים עם אוטיזם בגמר ובחצי הגמר של ההאקתון שלנו, מנטורים עם אוטיזם שתורמים מניסיונם להצלחת המיזמים ויש קבוצה מיוחדת של חיילים עם אוטיזם מפרויקט רואים רחוק. האירוע מתקיים, כאמור, היום (ה'), לא רק כי זהו היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, אלא גם לקראת מבצע ההתרמה השנתי לילדים ובוגרים עם אוטיזם, שיתקיים ב-4 בינואר.

יש לנו גם יזמים עם אוטיזם: בני, יובל טובין בן ה-20, שמוביל מיזם שמחבר בין בעלי מתחמים כמו חממה, כלביה או חוות סוסים לחונכים וחניכים, ועידו רז בן ה-15, שהוא בתפקוד גבוה, ועומד מאחורי מיזם שמטרתו לשים דגש על ערכים ומנהיגות ופחות על לימודים בבית הספר. הדבר בולט במיוחד בתקופת הבידוד החברתי והקורונה, שבה בני נוער פחות פוגשים בחבריהם.

בין המיזמים השנה יש גם כמה המדגישים את ההתמודדות עם הקורונה של אנשים על הרצף האוטיסטי, כמו: הנגשה של מצבים שונים תוך שימוש במציאות מדומה, למשל פיתוח שמדמה בדיקות קורונה, שהן די טראומטיות לילדים עם אוטיזם, שבעזרתו הם 'מתאמנים' לקראת הבדיקה, ולומדים מה לעשות כשמבקשים ממך לשים מסכה ויש לך פטור. מיזמים נוספים עוסקים בשימוש מותאם אישי בקנאביס להורדת חרדות בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, קורסים להקניית כלים להורים עם ילדים על הרצף, עם דגשים לתקופת הקורונה, ומאמן דיגיטלי אישי המותאם לאנשים על הרצף לשיווי משקל, קשר עין, כושר ועוד".

מה הוותק שלך בענף?
"25 שנים".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת עבודתך.
"יש שניים: איך להכניס חדשנות, בדגש על תחום הדטה, לארגונים גדולים, והתנדבות בחברה ששילבה אנשים עם מוגבלויות בהיי-טק"

כיצד התגברת על האתגרים?
"בעיקר על האתגר הראשון התגברתי על ידי בניית מרכז מצוינות, שכולל לימודים מתקדמים, ניהול ידע, דטה-תון (האקתון לפיתוח טכנולוגיות בעולם הדטה) וצוותי משימה חוצי ארגון. על האתגר השני התגברתי באמצעות חניכה אישית של המועמדים עד הקבלה וליווי צמוד גם לאחר שהתקבלו".

האם נתקלת באפליה של אנשים על הרצף האוטיסטי ובעלי מוגבלות בכלל באקו-סיסטם?
"באפליה פחות, אבל רוב האנשים חושבים שצריך לבוא לקראת אנשים עם מוגבלויות בדרך של הקלות. לעומת זאת, אני חושב שעדיף לעשות התאמות ממקום שוויוני".

מה הטיפ שלך ליזמים.ות בתחילת דרכם.ן?
"לא להפסיק לחלום. אם את.ה יכול.ה לחלום את זה – את.ה יכול.ה לעשות את זה. לזכור שבוצע זה טוב יותר ממצוין (Done is better than perfect), כלומר: ביצוע משימה הוא טוב יותר מהאם היא בוצעה בצורה מצוינת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים