תוצאות הרבעון של דל: האחסון בצניחה, המחשבים בצמיחה

מכירות המחשבים האישיים של דל זינקו לנתון שיא של 12.3 מיליארד דולר, בעוד שמכירות מוצרי האחסון ירדו ב-7% ● ככלל, דל הציגה תוצאות רבעוניות טובות, עם עלייה בהכנסות וגידול חד ברווח הנקי

ג'ף קלארק, סמנכ"ל התפעול של דל וסגן יו"ר החברה. צילום: יח"צ

דל פרסמה שלשום (ג') תוצאות עסקיות טובות לרבעון השלישי של השנה הכספית 2021, עם גידול של 3% בהכנסות וצמיחה של 60% ברווח הנקי. הנתונים אף עקפו את ההערכות בשוק. המעבר לעבודה וללמידה מרחוק בעקבות הקורונה השפיע לטובה על מכירות המחשבים האישיים בכלל ועל אלה של דל, שהיא אחת החברות הבולטות בתחום, בפרט. לעומת זאת, עסקי האחסון שלה המשיכו לרדת.

מכירות ה-PC ושאר המכשירים לצרכן הסופי של דל זינקו לשיא של 12.3 מיליארד דולר. לעומת זאת, מכירות פתרונות האחסון ירדו ב-7% ל-3.9 מיליארד דולר, ומנהל התפעול וסגן יו"ר החברה, ג'ף קלארק, לא ניסה לייפות את המציאות והודה שהוא מאוכזב מכך.

כללית, הנתונים מראים שההוצאות הרבעוניות נותרו ללא שינוי ולעומתן, ההכנסות עלו, כאמור, ב-3% ל-23.5 מיליארד דולר. מתוכן, מכירות המוצרים כולם (שילוב של מכירות המחשבים האישיים, פתרונות האחסון ועוד) גדלו ב-0.45% ל-17.4 מיליארד דולר ומכירות השירותים – בקרוב ל-11% ל-6.1 מיליארד. על רקע זה, יחד עם מעבר מהוצאות להכנסות מימוניות, הרווח הנקי של החברה רשם זינוק – כאמור, של 60% – ל-881 מיליון דולר והרווח המיוחס לבעלי האמיר ב-66.7% ל-832 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות שהרווח הגולמי גדל בכ-2% ל-7.3 מיליארד דולר והרווח התפעולי זינק ב-35%. דל עברה מהחזר מס של 393 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה הכספית 2020 לחבות מס של 521 מיליון – מה שהכביד על הרווח הנקי.

"משדרגים את הביזנס ככל שהטכנולוגיה משתדרגת"

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, ההוצאות הכלליות קטנו ב-1.6% ל-65.2 מיליון דולר וההכנסות נותרו ללא שינוי – 68 מיליארד. הירידה בהוצאות הביאה לזינוק של 56% ברווח התפעולי לקרוב לשלושה מיליארד דולר. לעומת זאת, הרווח הנקי צנח ב-53.6% ל-2.2 מיליארד דולר והרווח לבעלי המניות – ב-52% לשני מיליארד. עם זאת, הזינוק ברווח הנקי הרבעוני מהווה סימן מעודד עבור דל ובעלי המניות שלה.

קלארק ציין כי "הטכנולוגיה לא הייתה חשובה כל כך לעולם כפי שהיא כיום, ואנחנו משדרגים את הביזנס שלנו ככל שהיא משתדרגת. לצד העלייה במכירות המחשבים האישיים, שיפרנו ברבעון את מימוש אסטרטגיית ה-'כשירות' (As a Service) שלנו ואת פעילות הענן, תוך מאמץ לתפוס עמדה טובה כדי לקדם אותנו בעולמות צומחים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים