"צעירים בחל"ת? נצלו את חלון ההזדמנויות להסבה להיי-טק"

כך ממליץ אסף בר, מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן, שמשתתפת בקול קורא של הממשלה לאספקת שירותי הסבה מקצועית של אלפי עובדים להיי-טק ● לדבריו, "צר לי שצעירים שיכולים לעשות זאת מעדיפים להמשיך להיות בחל"ת"

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. צילום: רמי זרנגר

"אני קורא לצעירים שיצאו לחל"ת עקב משבר הקורונה להצטרף לקורסי ההכשרות להיי-טק ולנצל את חלון ההזדמנויות שקיים כיום בשוק ולא בטוח שיימשך בעתיד", כך אמר אסף בר, מנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן, בשיחה עם אנשים ומחשבים.

איטרניטי נענתה לקול קורא שפרסמה רשות החדשנות להכשרת אלפי עובדים למקצועות ההיי-טק, בסיוע ומימון ממשלתי. זאת, כדי לצמצם את המחסור בכוח אדם בענף ולסייע לאנשים שכרגע לא עובדים לחזור במהירות למעגל התעסוקה.

לדברי בר, "השוק משתנה. לקוחות רוצים להשקיע בכל מה שקשור לניהול המידע והדיגיטל, כי הם מבינים שזה מנוע הצמיחה שלהם, ולפיכך יש יותר ביקוש לכוח אדם מאשר אפשר לספק".

עם זאת, הוסיף, "צר לי להיווכח בכל פעם שצעירים שעבדו במגזרים שנפגעו ויש להם את היכולת ללמוד את מקצועות ההיי-טק, הנדרשים בשוק, בכל זאת מעדיפים להמשיך לקבל חל"ת. לדעתי הם טועים – וחבל".

"הכשרה – מתוך פטריוטיות, ולא למטרות רווח"

בר ציין כי התוכנית של רשות החדשנות להכשרת עובדים יכולה לתרום לצמצום המחסור בענף, שקיים עוד הרבה לפני משבר הקורונה.

"אנחנו, כמו חברות אחרות, מרימים את הכפפה. התחייבנו להצטרף למאמץ להכשיר רבבות עובדים", אמר. "זה נעשה בעיקר מתוך פטריוטיות, ולא למטרות רווח, למרות הסיוע הממשלתי". הוא ציין כי "נשקיע ונייצר הכשרה לעוד תחומים שנדרשים בשוק".

הזדמנות לחזור לעבוד. צילום אילוסטרציה: BigStock

הזדמנות לחזור לעבוד. צילום אילוסטרציה: BigStock

איטרניטי ביצעה בחודשים האחרונים קורסי הכשרה לעובדים במקצועות הדטה – גם ללא סיוע ממשלתי. במסגרת הקורסים התנסו התלמידים בין היתר במערכות של אינפורמטיקה, כאשר בתומו הם מועסקים בקבוצת אמן במשך שלושה חודשים. במסגרת זו, הם עוברים הכשרה לתחומים הנדרשים, ובתומה משובצים לפרויקטים אצל הלקוחות של הקבוצה. לדברי בר, חלק ממשתתפי אותם קורסים הם עובדי IT שעבדו בחברות ממגזרים שנפגעו.

"היה צריך למנות פרויקטור לנושא הדטה"

יצוין כי ההכשרה היא לא הפעילות היחידה של איטרניטי לסיוע בזמן משבר הקורונה: היא הייתה חלק מקבוצת חברות שפנו בזמנו למשרד הבריאות וראש הממשלה והציעו את שירותיהן לביצוע מחקרים וניתוח מידע, על מנת לסייע במאמץ לקטיעת שרשרת ההדבקה.

"בראייה לאחור, כאיש מקצוע, אני יכול לומר שבתחילת המשבר היינו כולנו עיוורים מבחינת היכולת לנתח נתונים", אמר בר. "הצענו לממשלה להקים פאנל של אנשי מקצוע בתחום ניתוח הנתונים, שיסייעו בקבלת מידע מעמיק יותר, ללא כל תמורה. כמו כן, הצענו להם: קחו את הנתונים ותעשו עם זה מה שאתם רוצים. אנחנו לא רוצים להיות מעורבים בקבלת ההחלטות".

הוא ציין כי לצערו, ההיענות הייתה נמוכה ממה שאפשר היה לעשות. "כל אחד מהגופים במערכת הבריאות עושה עבודה נהדרת, אבל לא הצליח המאמץ לכנס את כולם לשולחן אחד. היה צריך למנות פרויקטור לנושא הדטה, על מנת ליצור אמבטיה של נתונים משותפים, שעל בסיסם מקבלי ההחלטות היו יכולים לקבל החלטות יותר ממוקדות", אמר בר.

עם זאת, בר אמר שאיטרניטי עובדת עם גורמי ממשלה במאבק מול הקורונה, בהם משרד הבריאות ופיקוד העורף, ו-"אנחנו מוכנים להמשיך לסייע, כדי למנוע את הסגר הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים