היוצר של שפת פיית'ון מצטרף למיקרוסופט – כי משעמם לו

גוידו ואן רוסום החליט לחזור מהפרישה, שבה היה במשך השנה האחרונה, אחרי שעזב את דרופבוקס, ויצטרף למחלקת המפתחים של הענקית מרדמונד ● ואן רוסום והחברה לא פירטו מה הוא בדיוק יעשה, לבד מהעובדה שהוא ימשיך לפתח את השפה שיצר

גוידו ואן רוסום, יוצר שפת הפיית'ון. צילום: דניאל סטרוד, מתוך ויקיפדיה

גוידו ואן רוסום, מי שעומד מאחורי שפת התכנות הפופולרית פיית'ון, מצטרף לחטיבת המפתחים של מיקרוסופט, שם הוא ימשיך לפתח את השפה. בציוץ שפרסם בסוף השבוע בחשבון הטוויטר שלו ואן רוסום כתב כי הוא מצטרף לענקית מרדמונד פשוט כי משעמם לו.

המפתח ההולנדי החל בעבודתו על מה שלימים יהפוך לשפת הפיית'ון לפני יותר מ-30 שנה – בסוף שנות ה-80'. הוא המשיך בפיתוח לאורך עבודתו בכמה גופים וחברות, בהם משרד התיקנון והטכנולוגיה של ארצות הברית, גוגל, שבה עבד שבע שנים, ודרופבוקס, שממנה הוא פרש לפני קצת יותר משנה, אחרי שש שנים וחצי של עבודה.

בציוץ כתב ואן רוסום: "החליטה שהפרישה משעממת והצטרפתי למחלקת הפיתוח של מיקרוסופט. לעשות מה? (יש) יותר מדי אופציות מכדי למנות אותן! אבל בטוח שזה יעשה את השימוש בפיית'ון לטוב יותר. יש כאן הרבה קוד פתוח".

מיקרוסופט: מגישה שלילית – לחברה בולטת בעולם הקוד הפתוח

במשך השנים הפכה פיית'ון לאחת משפות הפיתוח הפופולריות ביותר ולסטנדרט הלכה למעשה למפתחי בינה מלאכותית. למיקרוסופט יש היסטוריה מסוימת עם שפת הפיית'ון. זאת, מאחר שבניגוד לשליליות שהיא הפגינה כלפי קוד פתוח בעבר, לאחר כניסתו של סאטיה נאדלה לתפקידו כמנכ"ל החברה היא שינתה את הגישה שלה ומאמצת את האופן סורס בברכה. מיקרוסופט אף רכשה את פלטפורמת הפיתוח בקוד פתוח גיטהאב.

בשנים האחרונות, מיקרוסופט תרמה לא מעט לבסיסי הקוד של פיית'ון, והיא אף מציעה למפתחי השפה תוספים במסגרת ה-Visual Studio Code editor שלה. בגרסה האחרונה, שנקראת פיילאנס (Pylance), היא מספקת בדיקת (טעויות) הדפסה וניתוח קוד במהירות גבוהה ביותר עבור בסיסי קוד של פיית'ון, כמו גם תמיכה בכלי פיתוח ייעודיים לשפה זו. למיקרוסופט יש גם פרויקט "פיית'וני" בשם פליירייט (Playwright), שמאפשר למפתחים דרך מהירה ונוחה לבדיקת אפליקציות ווב.

במיקרוסופט אמרו לאתר טק קראנץ' שהם שמחים לקבל את ואן רוסום לעבודה אצלם, ו-"מחויבים לתרום ל… ולגדול עם קהילת הפיית'ון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים