פודקאסט אנשים ומחשבים: "הקורונה – שעתם הגדולה של המנמ"רים בממשלה"

ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב בממשלה, מספר בראיון לקראת כנס eGov על פעילות המחשוב של המשרדים בתקופת הקורונה, משרד הדיגיטל הלאומי והשלכות העובדה שאין תקציב מדינה על ה-IT הממשלתי

ד''ר נחמן אורון, יועץ בכיר לממשלה ויו"ר פורום המנמ"רים בממשלה. צילום: ניב קנטור

"אין ספק שהשנה הזו היא שנה מוזרה, שכמותה לא חווינו מעולם. אלא שדווקא בגלל המורכבות שלה, היא הייתה ועודנה שעתם הגדולה של המנמ"רים בממשלה והזדמנות פז לשדרג את מעמדם במשרדים השונים. הם עמדו בכבוד בכל האתגרים שהקורונה הציבה בפניהם, ובהם המעבר לעבודה מהבית של עובדי המשרדים והמשך, ואף הגברת, מתן השירות לאזרח אונליין", כך אמר ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי ויו"ר פורום המנמ"רים בממשלה.

ד"ר אורון התראיין לפודקאסט אנשים ומחשבים לקראת כנס התקשוב הממשלתי השנתי eGov, שהוא יו"ר ועדת התכנים שלו מזה 18 שנים ברציפות.

"במשך השנים הייתה בעיה בממשלה סביב מעמדו של המנמ"ר והגדרת תפקידו", ציין. "אלא שמאז תחילת השנה, וביתר שאת מאז הקורונה, הסוגייה הזאת כבר לא על הפרק. כל מנכ"ל בכל משרד ממשלתי שנותן שירות לאזרחים מבין שכדי להמשיך לשרת את הציבור, חייבים את המנמ"רים, שכאמור הוכיחו ומוכיחים את עצמם לאורך תקופת הקורונה. כיום, ברור לרבים שהמנמ"ר הוא האיש שמוביל את אסטרטגיית הדיגיטל הממשלתית".

לדברי אורון, הקמת משרד הדיגיטל הלאומי, בראשות השר דוד אמסלם (שבעצמו ישתתף בכנס), יא חלק משיקום מעמד ה-IT בממשלה. ד"ר אורון היה חבר בוועדת שני, שב-2012 המליצה על איגוד כל גופי התקשוב בממשלה תחת משרד אחד, כמו גם על הקמת רשות התקשוב הממשלתי. "הרשות היא הצלחה והיא פועלת גם עם גופים רבים שאינם מוגדרים כממשלתיים", אמר.

משרד הדיגיטל זכה מאז הקמת הממשלה לתקצוב יפה. עם זאת, לממשלה עדיין אין תקציב, בגלל הצרכים הפוליטיים והריבים הקואליציוניים. בתשובה לשאלה כיצד העדר התקציב משפיע על התקשוב הממשלתי אמר אורון שאין ספק שיש השפעה, "אבל כל פרויקט שיוכיח שהוא מייצר שינוי – יהיה לו מקור תקציבי, ואפילו תקציבים מוגברים".

מה בכנס?

באשר לתכני כנס eGov אמר אורון כי "בחלק הראשון, נשמע בפעם הראשונה את השר אמסלם. אחר כך תהיה סקירה מקיפה של שחר ברכה, ממלא מקום ראש רשות התקשוב, על מה שנעשה עד היום בתקשוב הממשלתי ובעיקר מה צפוי ב-2021. נשמע על פיתוח מיזמים כמו אזור אישי, גם לעסקים, ועל מכרז הענן של הממשלה".

בחלק השני, ינחה אורון פאנל מנמ"רים ממשרדים ממשלתיים שונים, שיספרו על התוכניות שלהם להמשך. כמו כן, הכנס יכלול הרצאות של נציגי חברות ספקיות שעובדות עם הממשלה.

;

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים