חדש: לערוך מסמכי Office ישירות ב-Google Drive

השירות החדש אפשר לערוך את הקבצים השונים של Office ישירות בדפדפן, במערכת ה-Docs/Workspace של גוגל, בלי צורך להפעיל את Office ואף בלי להמיר את הקובץ

למשוך משתמשים לשמור את הקבצים שלהם ב-Google Drive

אחד המחסומים הגדולים שעומדים בפני אוסף היישומים המשרדיים של גוגל, Docs לצרכנים, Workspace לתחום העסקי, הוא כנראה שרוב המשתמשים פשוט רגילים להשתמש ב-Office של מיקרוסופט (Microsoft) לעריכת המסמכים שלהם.

שינוי חדש שמשיקה גוגל עבור משתמשים ששומרים את הקבצים שלהם ב-Drive, שירות האחסון המקוון שלהם, יאפשר מעתה לערוך את הקבצים השונים של Office ישירות בדפדפן, במערכת ה-Docs/Workspace של גוגל, בלי צורך להפעיל את Office עצמו. וחשוב יותר: גם בלי להמיר את הקובץ, הוא ייפתח ויישמר בדיוק באותו פורמט שבו הוא הועלה בידי המשתמש לתיקיות שלו ב-Drive.

גוגל מנסה לתפוס שני אלמנטים במהלך הזה: מצד אחד למשוך משתמשים לשמור את הקבצים שלהם בענן שלה ולא של היריבה, וגם להציג בפניהם את הממשקים וסביבת העבודה שהיא מציעה בדפדפן, ללא צורך בתוכנה חיצונית.

מדובר בשינוי מהותי לאפשרות הקיימת כיום. כיום, בלחיצה כפולה מוצג התוכן של המסמך – אך בלי יכולת עריכה. כדי לערוך את הקובץ יש להורידו לכונן המקומי ואז להפעילו באמצעות Office. כעת, כאמור, לחיצה כפולה תפעיל באופן אוטומטי את מצב העריכה בתוך הדפדפן, ואם רוצים רק לצפות בקובץ יש ללחוץ במקביל על המקש P, או לבחור את אפשרות הצפייה בתפריט הרגיש להקשר של הקובץ.

האפשרות לעריכה מיידית ב-Docs/Workspace מושקת באופן מתגלגל, וייקח מספר שבועות עד שהיא תהיה זמינה לכולם, והיא לא תהיה זמינה עבור קבצים שמוגנים בסיסמה וכן לא בדפדפני Chrome שמותקן בהם תוסף שבלחיצה כפולה פותח מיד את Office ומוריד את הקובץ לעריכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים