רשת בוטים פרסמה יותר מ-100 אלף תמונות עירום של נשים בטלגרם

חברה מהולנד גילתה שהרשת השתמשה בטכנולוגיית דיפ-פייק, שבאמצעות לימוד מכונה ובינה מלאכותית מאפשרת "להלביש" תמונה אחת על תמונה אחרת

יותר מ-100 אלף תמונות של נשים עירומות. טלגרם. צילום אילוסטרציה: BigStock

טכנולוגיית הדיפ-פייק צוברת, למרבה הצער, תאוצה: חברה מאמסטרדם בשם סנסיטי פרסמה אתמול (ג') כי היא גילתה רשת של בוטים שפרסמו בטלגרם תמונות עירום של כ-104 אלף נשים, תוך שהם משתמשים בטכנולוגיית הזיוף. החברה ציינה כי התמונות פורסמו על פני תקופה של שנה – בין יולי 2019 ליולי 2020.

דיפ-פייק היא טכנולוגיה המאפשרת לקחת תמונה או וידיאו של אדם ו-"להלביש" עליה.ו תמונה או וידיאו של אדם אחר. זוהי טכנולוגיה משוכללת ביותר לעומת אמצעי זיוף אחרים, שמשתמשת לצורך ביצוע הזיוף בלמידת מכונה, ובמיוחד בלמידה עמוקה, כמו גם בבינה מלאכותית. מלבד לפרסום תמונות עירום, הטכנולוגיה הזאת משמשת לנקמה, פייק ניוז, הונאות פיננסיות והונאות בכלל.

מה שעשו הבוטים הפעם הוא להסיר את הבגדים שישנם בתמונות המקוריות של הנשים, ולהפיץ את התמונות החדשות בהפצה נרחבת בטלגרם. בחברה ההולנדית מעריכים כי חלק מהמופיעות בתמונות הללו הן קטינות.

ב-ESET ישראל מציינים כי "בכל מקרה של זיוף תמונה או השתלה של תמונת פנים על גבי תמונה אחרת נעשה שימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה ורשתות עצביות ממוחשבות. כדי לבצע את הזיוף בצורה משכנעת יש להשתמש בכמה שיותר מידע כדי ללמד את המכונה כיצד לזייף את התמונה בצורה שתתאים לזווית ולתאורה בצילום".

"מדובר בפוטנציאל פגיעה בעייתי ביותר", ציינו בענקית אבטחת המידע. "אנחנו כבר מכירים מקרים שבהם דלפו תמונות עירום של סלבריטאים ונגרם להם נזק אישי ותדמיתי רב. ככל הנראה, אנשים מן השורה עלולים לחוות בצורה קשה ניסיונות של עבריינים לסחוט ולאיים עליהם על מנת שלא לפרסם תמונות מביכות".

האם התמונות המקוריות היו אמיתיות?

בסנסיטי אמרו שרשת הבוטים הזו מרבה לפרסם לקהל הרוסי. השלטון במוסקבה חסם את טלגרם במדינה, אולם החסימה הוסרה לפני כמה חודשים וכיום מהווים המשתמשים הרוסיים כ-7% ממשתמשי הרשת החברתית – על פי סימילאר ווב. כמו כן, רשת הבוטים פרסמה את התמונות ברשת החברתית הרוסית VK, שמצידה מסרה שהיא לא סובלנית כלפי תכנים מסוג זה ומוחקת חשבונות שמפרסמים אותם.

יצוין כי ה-BBC מטיל ספק בממצאים של סנסיטי. איגוד השידור הבריטי ביצע בדיקה שלדבריו גילתה שחלק מהתמונות המקוריות, שעליהן בוצעה המניפולציה, אינן תמונות אמיתיות.

כך או כך, מפעיל רשת הבוטים, שמכנה את עצמו באות P, אמר ל-BBC כי "לא אכפת לי כל כך – מדובר בבידור בלי אלימות. אף אחד לא יסחט במקרה זה אף אחד אחר, כי האיכות (של התמונות – י"ה) היא לא מציאותית".

לא נמסרה תגובת טלגרם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים