מיהן האוניברסיטאות הישראליות שהוציאו הכי הרבה יזמים?

8% מהאוניברסיטאות שנכללות ברשימה של חברת המידע העסקי PitchBook הן מהארץ ● וגם: מאיזו מבין האוניברסיטאות במדינה יצאו הכי הרבה יזמיות?

יזמים, יזמיות ואוניברסיטאות. צילום אילוסטרציה: BigStock

ארבע אוניברסיטאות ישראליות נכללות בין 50 המוסדות האקדמיים עם מספר היזמים הבוגרים הרב ביותר שיצאו מתוכם – כך על פי דירוג של חברת המידע העסקי PitchBook. הראשונה שבהן היא אוניברסיטת תל אביב, כאשר הרשימה כוללת גם את הטכניון, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן גוריון.

אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום השמיני בעולם, הטכניון דורג במקום ה-12, האוניברסיטה העברית -במקום ה-32 ואוניברסיטת בן גוריון הגיעה למקום ה-46. מקום בולט נוסף קיבלה אוניברסיטת תל אביב במספר הנשים היזמיות שיצאו מתוכה – המקום ה-21 מתוך 25.

את המקום הראשון בדירוג הכללי תופסת אוניברסיטת סטנפורד, במקום השני אוניברסיטת ברקלי ואחריה הרווארד ו-MIT.

807 יזמים בוגרי תואר ראשון

המקום השמיני ניתן לאוניברסיטה תל אביב בזכות 807 יזמים בוגרי תואר ראשון. מהטכניון יצאו, על פי הדירוג, 614 יזמים בוגרי תואר זה ומהעברית – 401. באוניברסיטה מרמת אביב מונים בחמש החברות הגדולות שהקימו בוגריה את ג'נרייט קפיטל, הוז, בלו וין, וארו ואקסוור.

בדירוג נוסף, של בוגרי תוכניות MBA (תואר שני), מדורגת אוניברסיטת תל אביב במקום ה-13 בעולם, והיא האוניברסיטה הישראלית היחידה הנכללת בין 25 המובילות. היא הגיעה לתוצאה הזו בזכות 306 יזמים בוגרי תוכנית ה-MBA של הפקולטה לניהול באוניברסיטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים