מהם אתגרי ה-IT בשטראוס מים?

מפגש פורום C3 של אנשים ומחשבים דן בשאלה: כיצד מתמודדים מנמ"רים בארגוני SMB, שמאופיינים בצוות עובדים קטן, עם אתגרים גדולים ומורכבים ● כרמלה אבנר, שטראוס מים: שם המשחק הוא אמון ושותפות עסקית עם ההנהלה ● החלק הראשון

כרמלה אבנר, סמנכ"לית התפעול וה-IT של שטראוס מים. צילום: קובי קנטור ז"ל

המפגש האחרון של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה, עסק בשאלה: כיצד מתמודדים מנמ"רים בארגונים קטנים ובינוניים (SMB) עם אתגרי המחשוב שלהם, בהתחשב בכך שמדובר בארגונים עם צוות עובדים קטן אבל גם עם אתגרי מחשוב לא פחות גדולים מאלה של ארגוני אנפרייז עתירי כוח אדם?

הנושא עלה על הפרק בפאנל שנערך במסגרת מפגש זה, בהנחיית רונן זרצקי, יו"ר הפורום. השתתפו בו: כרמלה אבנר, סמנכ"לית התפעול וה-IT בשטראוס מים; נינה גיספאן, מנמ"רית אגד; קובי יוסף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת דלק ישראל; קטי בר שלום, מנמ"רית מאוחדת שירותי בריאות; כפיר אלפנדרי מ-דל, שגם הירצה בתחילת הכנס; ועמוס עציון מאקס ליבריס. בסדרת כתבות, שזהו חלקה הראשון, נביא מדברי המשתתפים בפאנל.

הפעם נתמקד בדבריה של אבנר. היא ציינה כי שאלת היקף כוח האדם בארגוני SMB חשובה, אבל היא לא חזות הכול, ולצדה יש את השאלה מהי תרומתו של כוח אדם זה. "נכון שיש הבדל בתקציבים בין ארגון גדול ל-SMB, אבל הקוטן של ארגונים אלה הוא גם היתרון שלהם, כשסה מגיע לכוח האדם", אמרה אבנר. "בארגון קטן, תהליכי קבלת ההחלטות זריזים יותר ומטבע הדברים, הסיכונים אינם דרמטיים כל כך".

קודם כל אמון

לדבריה, כדי להגיע למציאות כזו יש תנאי בסיסי: יצירת אמון עם הלקוחות והפיכתם לשותפים עסקיים. "תמיד יש דרישות מצד מחלקות שונות וצריך לאזן את זה אל מול התקציבים הקיימים. שם המשחק הוא ליצור שותפות עסקית, שמתבססת על האמון שיצרת עם הלקוח", אמרה.

הדבר השני, אחרי האמון, הוא היכולת להבין את צורכי הלקוח, בין אם הוא פנימי או חיצוני. אבנר ציינה כי שטראוס מים לכאורה נחשב ארגון SMB, אבל יש לו כמות לקוחות גדולה, עם מותג – תמי 4 – שנמצא בבתים רבים. "האתגר הוא להתאים את הטכנולוגיות לכל אחד מסוגי הלקוחות", אמרה אבנר. "אי אפשר להעמיס על הארגון את כל הטכנולוגיות באופן זהה, כי אז תיווצר ספינה כבדה, שלא תוכל לזוז. התפקיד של העוסקים בטרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות הוא לתפור את המענה לכל סוג של לקוח, לבנות אתו את החזון והתוכנית בשפה שלו".

"הדרך לממש את זה ולא להשאיר את הדברים ברמת סיסמאות היא לתרגם את השותפות שנוצרה על סמך אמון, לשיתוף מלא של הלקוח גם בתקציבים – וכך אנחנו, בשטראוס מים, עושים", הוסיפה. "העלות אינה רק של ה-IT אלא גם של הלקוח, כאשר כל צד אחראי לחלק שלו ואם יש מחסור, מנסים לגייס את התקציבים ביחד. כך יש שותפות ומחויבות מלאה של הלקוח הפנימי לפרויקט, מה שמסייע להבטיח את מימושו".

בהתייחסה לתקופת הקורונה אמרה אבנר כי היא תפסה את שטראוס מים בזמן טוב יחסית, כאשר החברה הייתה בשלב של גיבוש תוכניות, שלדבריה נועדו להעצים את המיקוד בלקוח. "הקורונה גרמה לנו להאיץ תוכניות שכבר היו קיימות. איתרנו פרויקטים וצרכים שהם חוצי ארגון , קיבלנו תקציבים והוכחנו איך זה תורם לביזנס", ציינה.

המשך סיקור הפאנל – בימים הבאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים