פודקאסט אנשים ומחשבים: כיצד נערכים נכון לעבודה מהבית?

הסגר שבפתח, ובכלל, משבר הקורונה, גורמים לארגונים וחברות להעביר את הצוותים לעבודה מרחוק ● גידי רחמים, יועץ טכנולוגי ומנכ"ל חברת בינגו, מספר לאנשים ומחשבים אילו פעולות צריכות להיעשות כדי שהעבודה מהבית תתנהל בצורה הכי טובה

גידי רחמים, יועץ טכנולוגי בכיר ומנכ"ל חברת בינגו. צילום: קובי קנטור

סביבת העבודה החדשה, המשלבת עבודה מהבית והמשרד, מחייבת תכנון של מגוון תחומים וסנכרון ביניהם. במסגרת סדרת הפודקאסטים של אנשים ומחשבים על סביבת העבודה החדשה, מספר גידי רחמים, יועץ טכנולוגי ומנכ"ל חברת בינגו, אילו פעולות צריכות להיעשות על ידי ההנהלה והעובדים, כדי שהעבודה מהבית תתנהל בצורה הכי טובה.

רחמים הוא בעל ניסיון של 25 שנה בתחומי המכירות, השיווק וניהול פרויקטים.

"האתגר המרכזי במעבר לעבודה מהבית הוא הצורך של הנהלה לעמוד בקשר עם העובדים ולאפשר להם לעבוד בסביבת עבודה שתהיה דומה כמה שאפשר לסביבה שהם רגילים לה", אמר רחמים. הוא הדגיש כי עיקר המאמצים והאתגרים מתרכזים במגזרים שלא היו מורגלים עד לקורונה לעבוד מהבית, שלא כמו עובדי ההיי-טק, שם ההסתגלות לעבודה מהבית היתה חלקה יותר. באותם ארגונים שאינם היי-טק, ההיערכות צריכה להיות בשלושה שלבים, אותם מנה רחמים.


"שלב ראשון – לדאוג לתשתיות. לוודא האם העובד יכול להתחבר מהבית בקו התקשורת הקיים; שלב שני – לטפל בכל היבטי האבטחה שיאפשרו את החיבור למשרד, כדי שהעובד יוכל לתפקד ולתת תפוקה שהארגון זקוק לה; והשלב השלישי – לדאוג לסביבת עבודה נוחה, פיסית וגם טכנולוגית, כגון היכולת להדפיס ועזרים נוספים", אמר רחמים.

לדבריו, בגל הראשון זוהו לא מעט תקלות בארגונים שבהם עובדים לא מיומנים ולא מורגלים עברו בבת אחת לעבוד מהבית, והיו לא מעט בעיות התחברות, לפעמים בסיסיות, שדרשו לפעמים לשלוח טכנאי פיסית לעובד, כדי לעזור לו להתחבר. בתקופת הסגר וחופשת הקיץ, סיפר רחמים, ארגונים נתקלו בבעיות שבמסגרתן המחשב של העובד הוא גם מחשב של בני המשפחה, הילדים, וגם כעת – כאשר חזרו ללימודים – הם נדרשים למחשב.

"הנהלות חייבות לוודא מה הבעיה אצל כל עובד, אם צריך לספק לו מחשב וכל ציוד אחר, כי ברגע שעובד נתקל בבעיה, פותח קריאת שירות ואף אחד לא עונה לו – יום העבודה הלך לאיבוד", אמר רחמים. כאן לדבריו נכנסו לתמונה בצורה חזקה מנהלות משאבי האנוש, שקיבלו תמונה מדויקת היכן כל עובד, מהי צורת העבודה שלו, ואיך אפשר לסייע לו.

אתגר אחר, לדעת רחמים, הוא יצירת סדר יום של העובד, בתיאום עם ההנהלה. "לכולנו יש שגרת עבודה, שמתחילה בבוקר במענה למיילים בשעתיים הראשונות ואחר כך מפנים זמן לפגישות זום" אמר רחמים. "ברגע שעובד ילמד לעצב לעצמו סדר יום כזה, שמותאם גם לצרכים של סביבת העבודה שלו, כמו מטלות בבית עצמו, הדברים יעבדו טוב יותר".

"הקורונה היא מלחמה, וכאשר אתה יוצא לקרב, יש לך אמנם תמונת מצב ואתה ערוך, אבל תמיד יהיו דברים שלא צפית. כך גם בקורונה. במהלך התקופה יש דברים שנלמדו תוך כדי תנועה", הסביר רחמים.

"סוגיה חשובה נוספת היא הפיקוח על העובד. כאן עברו המעסיקים שינוי, וברור להם שצריך למצוא את הדרך להמשיך ולעקוב אחר העובד, אבל צריך למצוא את הדרך הנכונה המבוססת על דיווחים מוסכמים מראש, שבה העובד ידווח מה עשה אחת לתקופה. אם המעסיק ידרוש ממנו כל שעה דיווח, זה לא יעבוד. אף אחד לא רוצה אח גדול שעוקב אחריו בבית", אמר רחמים.

גידי רחמים ישתתף בכנס "המשרד החדש" של אנשים ומחשבים, שייתקיים ב-23 בספטמבר

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים