הקורונה עושה טוב לפייבר: הציגה עלייה בהכנסות וירידה בהפסד

העלייה במשחקי הווידיאו במובייל בתקופת המשבר הביאה לזינוק של 30% בהכנסות החברה ולצניחה של 78% בהפסד ● פייבר החלה להתמקד בפרסום במשחקים

זיו אלול, מנכ"ל פייבר. צילום: פלי הנמר

פייבר (Fyber), שמפתחת פלטפורמה שמאפשרת למקסם את הרווח מאפליקציות, ובעיקר מפרסום במשחקי וידיאו למובייל, הושפעה לטובה ממשבר הקורונה, לפחות עד כה. מהתוצאות שהיא פרסמה הבוקר (ה') עולה כי החברה, שהיא אמנם ישראלית אך נסחרת בפרנקפורט, הציגה עלייה דו ספרתית בהכנסות וקיטון דו ספרתי בהפסד הנקי – הן ברבעון השני של השנה והן במחצית הראשונה כולה. זאת, מאחר שבשתי התקופות, הגידול בהוצאות היה קטן מזה שנרשם בהכנסות.

מהדו"חות עולה כי ההוצאות אמנם רשמו עלייה של כ-24% ל-38.2 מיליון יורו, אולם ההכנסות זינקו ב-29.5% ל-34.5 מיליון. כתוצאה מכך, כמו גם מירידה חדה בהוצאות המימון, ההפסד הנקי של פייבר צנח ב-78% ל-6.5 מיליון וההפסד הנקי למניה – ב-80% לשני סנט בלבד.

עוד מגלים הנתונים כי ההוצאות הגולמיות רשמו זינוק של 38.7% ל-30.1 מיליון יורו, הרווח הגולמי פחת ב-11% ל-4.4 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 12.75%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו ירידה של 11.2% ל-8.1 מיליון יורו וההפסד קטן ב-11.5% ל-3.7 מיליון. מהצד הפחות חיובי, פייבר עברה ברבעון מהחזר מס של 485 אלף יורו לחבות מס של 3,000 יורו.

החברה הציגה, כאמור, תוצאות טובות גם בששת החודשים הראשונים של השנה: ההוצאות גדלו בתקופה זו ב-16.2% ל-72.9 מיליון יורו בעוד שההכנסות האמירו ב-20.5% ל-65.2 מיליון. כתוצאה מכך, נרשמה ירידה בהפסדים: ההפסד התפעולי פחת ב-10.8% ל-7.7 מיליון יורו וזה הנקי צנח ב-66.9% ל-12.7 מיליון.

זיו אלול, מנכ"ל פייבר, ציין כי "זו הפעם הראשונה שהחברה מציגה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת, בין היתר בזכות העלייה בצריכת משחקי וידיאו בטלפונים הניידים בתקופת הקורונה. פייבר החליטה להתמקד במנוע צמיחה עיקרי בדמות פרסום בווידיאו במשחקי מובייל – תחום שהוכיח את עצמו במחצית הראשונה של השנה וצפוי לייצר לחברה צמיחה של לפחות 40% במחצית השנייה של 2020. שווי השוק הנוכחי של החברה משקף שווי הנמוך ממכפיל 1 על הכנסותיה ובשל המשך הצמיחה הצפויה השנה, אני מעריך שהיא טרם מיצתה את פוטנציאל הערך שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים