דיווחים: סופטבנק מעוניינת למכור את ARM

החברה שוקלת למכור את ענקית המיקרו-מעבדים הבריטית, או לפחות להנפיק מניות שלה ● לפי גורמים מקורבים, מדובר אמנם במהלכים ראשוניים, אבל יש כבר מי שמתעניין ברכישה

עוברת ידיים מסופטבנק לאנבידיה. ARM

לקראת רכישה בולטת בשוק המיקרו-מעבדים, אחרי ארבע שנים של "שקט"? סופטבנק היפנית מחפשת בימים אלה משקיע שיקנה את ענקית השבבים הבריטית ARM, שאותה היא רכשה לפני ארבע שנים תמורת 32 מיליארד דולר, או חלק ממנה. לחילופין, מעוניינים בחברה היפנית לבצע הנפקת מניות שלה. הוול-סטריט ג'ורנל דיווח אתמול (ב') כי סופטבנק שכרה לצורך כך את גולדמן זאקס.

לפי שני מקורות המקורבים להתרחשויות, בהתחלה התכוונה סופטבנק לבצע הנפקה ראשונית של מניות לציבור (IPO), אולם לאחר מכן הוסיפה מכירה לסל האפשרויות, וכעת היא מתלבטת בין שני המהלכים שעל הפרק. לדבריהם, יש גורם חיצוני, שאת שמו הם לא מסרו, שמתעניין ברכישת ARM – לא ברור אם כולה או חלקה. בשוק אומרים שמדובר עדיין בשלבים ראשוניים ושייתכן שבסופו של דבר, סופטבנק תבחר להשאיר את ARM אצלה.

ARM פועלת בעולם המיקרו-מעבדים, ונמצאת ברבים מהסמארטפונים שלנו. מהלך שיכול להעיד על כך ש-ARM תישאר בסוף חלק מקבוצת סופטבנק הוא ההודעה של זו הראשונה מהשבוע שעבר, שלפיה היא תעביר את יחידת האינטרנט של הדברים שלה לחברה האם.

במידה ש-ARM אכן תירכש, תהיה זו אחת העסקאות הבודדות בשנים האחרונות בעולם הסמיקונדקטורים. אחת הסיבות למיעוט העסקאות בעולם זה היא מלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין והחשש של הרשויות האמריקניות מדליפת טכנולוגיות למתחרה הענקית.

סופטבנק היא "תמנון" עם הרבה זרועות: לנו היא ידועה יותר כבעלים של WeWork, בעקבות הפרשה שבמסגרתה מייסד החברה, אדם נוימן, עזב אותה, אולם יש לה אחיזה בחברות ידיעות נוספות: באחרונה היא מכרה את המניות שלה בטי-מובייל, מספקיות התקשורת הגדולות בארצות הברית, ויש לה מניות רבות גם בענקית האי-קומרס הסינית עלי באבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים