קוואלקום השקיעה כ-100 מיליון דולר בדור החמישי בהודו

JIO, החברה שקיבלה את ההשקעה, גייסה 15.7 מיליארד דולר רק בשנה האחרונה, כדי להעביר דיגיטציה את הכלכלה של תת היבשת באמצעות ה-5G

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

קוואלקום מעמיקה את ההשקעות שלה בדור החמישי: לצד הרסאות החדשות של מעבדי ה-SnapDragon שלה, שמיועדים לדור זה, החברה הודיעה על השקעה של 97 מיליון דולר ב-Reliance JIO Platforms – חברת התקשורת השנייה בגודלה בשוק ההודי הענק, שיש לה 400 מיליון מנויים. תמורת הסכום היא תקבל 0.15% ממניות החברה.

JIO היא בין החברות הצומחות ביותר בהודו: רק בשנה האחרונה היא גייסה יותר מ-15.7 מיליארד דולר, בהם מחברות ענק כגון פייסבוק ואינטל, שהודיעה בתחילת החודש על השקעה של למעלה מרבע מיליארד דולר בה. כלומר, גם בתקופת משבר הקורונה והסגר הממושך שהטילה הממשלה בניו-דלהי על המדינה – JIO המשיכה לצמוח. ההשקעה של אינטל בוצעה על פי שווי חברה של 65 מיליארד דולר. רליינס תעשיות, החברה האם של JIO, נשלטת על ידי מוקש אמבני, שהוא האיש העשיר ביותר בהודו.

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום, אמר כי "עם מהירויות גלישה גבוהות ויכולות טכנולוגיות רבות, JIO ממוקמת טוב בכל הנוגע לדור החמישי בהודו. אנחנו מושקעים בהודו זה זמן רב ובאמצעות השקעתנו ב-JIO ניקח חלק במהפכה הדיגיטלית שעוברת על הכלכלה ההודית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים