אפליקציה לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית מבקשת את העזרה שלכם

אפליקציית "מעטפת" רוצה לסייע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, אך נותר פחות משבוע לפרויקט ההד-סטארט למיזם החשוב, שכל מטרתו יצירת מרחב מוגן מקוון למי שחוו תקיפה ואלימות מינית, בדמות אפליקציה נגישה, זמינה ויעילה ● השקיעו ותשפיעו

נפגעות ונפגעי תקיפה מינית חווים טראומה מתמשכת. זה מתחיל בתקיפה או באלימות המינית שחוו, וממשיך במערבולת הרגשות הקשים, הטלטלה וההשלכות הדרמטיות, וכן – גם הבירוקרטיה והאינטראקציה עם רשויות החוק וגורמי הבריאות, שמגיעים אחרי התקיפה. אפליקציה חדשה שנמצאת בפרויקט גיוס המונים מבקשת לסייע להם/ן ברגעים הרבים והלא פשוטים הללו.

מדף הפייסבוק של "מעטפת" – זה שמה של האפליקציה – ומדף פרויקט ההד-סטארט שלה, ניתן ללמוד כי מדובר מיזם חברתי ללא מטרות רווח – אפליקציה ראשונה מסוגה שתרכז במקום אחד, נגיש ונוח, את המידע, את ערוצי התמיכה וכלים ייחודיים לשם סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה ואלימות מינית. היא תונגש בחמש שפות: עברית, אנגלית, ערבית, אמהרית, ורוסית, ותעמוד לרשותם/ן של הנזקקים לה בעתות חירום, במצב של פגיעה ממושכת ולאורך תהליכי השיקום.

מימון פיתוחה של אפליקציית "מעטפת" נשען בשלב זה על פרויקט גיוס ההמונים, שמסתיים בעוד חמישה ימים בלבד, כשבינתיים (נכון למועד כתיבת שורות אלו) הוא אמנם מתגאה ב-738 תומכים וב-152,189 שקלים שכבר נאספו (מתוך 200,000 השקלים שהם היעד שלו), אלא שמדובר במיזם גיוס של הכל או כלום, כך שאם לא יעמוד ביעד עד פקיעת המועד ביום א' הקרוב – הכסף והמימון לא יגיעו אל היזמים ו"מעטפת" לא תצא לאור כנראה.

הקמפיין הוויראלי להגברת חשיפת המיזם כלל וכולל משתתפים ומשתתפות – חלקם מפורסמים ומפורסמות, כמו אורנה בנאי, מרינה מקסימיליאן, נועה מיימן, משה אשכנזי, הדס שטייף ודפנה לוסטיג, חלקם אנשי מקצוע העובדים עם נפגעי ונפגעות תקיפה מינית, ואחרים – שקראו לתמוך בו כלכלית. כחלק מהקמפיין הועלה סרטון הסברה ליוטיוב, וכן התבקשו הגולשים לכתוב על כפות ידיהם "יש לך מעטפת" ולהצטלם כשהם מספרים על המיזם ומעודדים רבים ככל שניתן להשקיע בו סכום לפי בחירתם, החל מ-35 שקלים (כולל תשורות תודה לחלק מהתורמים).

הילה ורנר ואורלי פרוינד, שיזמו את "מעטפת", סיפרו באתר הגיוס כי מדובר ב"פיתוח ממשק חדשני, מתקדם ומציל חיים", שמאחוריו "הרצון לעשות ולהנגיש בצורה נוחה את כל האינפורמציה הדרושה, ברגעים בהם הכל מרגיש מבולבל וקשה".

עוד צוין כי "רבות מאיתנו עברנו אונס והתעללות מינית, אנחנו מכירות את הצורך הנואש, והמכאיב הזה בעזרה, מכירות את הבלבול, חוסר האונים ובעיקר את התסכול כשאת רוצה עזרה! מאוד רוצה! ולא מוצאת מענה, ישיר! ממוקד! מכוון וחד משמעי למה שאת מחפשת". מעטפת, כך נטען, נועדה "להקל מאוד על השיוט בים האינפורמציה" והיזמיות הרחיבו ש-"כל אחת ואחד יוכלו להוריד את 'מעטפת' למכשיר האישי שלהם, ניתן יהיה לעשות זאת גם מבלי לחשוף ולהיחשף".

הפונקציות שתכלול האפליקציה

האפשרות הראשונה והדחופה ביותר שיספק השירות בעבור מי שחוו אונס או תקיפה, היא ללא ספק להגיע בצורה מהירה לשירותי החירום, המשטרה או מד"א, ולהחליט האם ברצון המותקף שיאתרו אותו. "דרך האפליקציה", נכתב, "ישנן אפשרויות טכנולוגיות חדשניות ומיוחדות להגיע אל מוקדי החירום באופן דיסקרטי, סמוי ומוסווה, מבלי שהפוגע ישים לב שהזעקת עזרה!".

עוד מספק היישום אפשרות לאתר את בית החולים הקרוב בו יש חדרי מיון אקוטים, חדר בדיקות ייעודי לא/נשים שעברו תקיפה מינית בפרק זמן של עד שבוע מהתקיפה, ושם ניתן להיבדק ברמה הדיסקרטית והאינטימית יותר, וכן לבצע את ערכת האונס המשמשת כראיה קבילה בבית המשפט, במידה שרוצים להגיש תלונה. המערכת מעדכנת את הצוות הרפואי שהנפגע/ת בדרך.

בנוסף, למי שנתקל בפדופיליה ברשת, האפליקציה תאפשר יצירת קשר מהיר עם 105 או עם המשטרה; לחווים מצוקה רגשית יסופק מידע על חדרי המיון האקוטים הקרובים וקווי התמיכה על כל המגוון הנרחב שלהם יהיו זמינים בלחיצת כפתור אחת; עוד תספק האפליקציה מידע מדויק, מרוכז, בצורה פשוטה ויעילה, על פי מיקום והעדפה של בעל/ת הנייד, על מקומות הסיוע הקרובים – אלה המוכרים יותר, כמו מגוון מרכזי הסיוע, והמוכרים פחות; מידע על שירותי רפואה שונים מוכווני טראומה; מידע מהתחום המשפטי לצורך הגשת תלונה והענשת הפושעים: פרטים על הבדלים בין הליך פלילי לאזרחי; ומידע אודות ערוצי סיוע ושיקום שונים ומגוונים.

כמו כן יוצע ביישום אזור אישי ובו, בין השאר, נמצאת 'הכספת' – מקום שבו יוכלו הנפגע/ת לתעד כל סוג של חומר, בין אם בזמן הפגיעה ממש או כ"יומן מסע". כל החומר הזה נמחק מיידית באופן אוטומטי מהסמארטפון של המשתמש, כך שהכל נשאר דיסקרטי ושמור, ולא צריך לפחד לתעד 'ולדבר' את הדברים.

היכנסו לתמיכה בפרויקט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים