לראשונה: ה-FDA אישר משחק וידיאו כ"מרשם" לילדים עם ADHD

האם אפשר להיפרד לשלום מהריטלין השנוי במחלוקת? מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר כי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז יכולים לקבל כעת כעת באופן רשמי טיפול בעזרת משחק המחשב EndeavorRX שפיתחה חברת אקילי אינטראקטיב

טיפול חדשני במשחק וידיאו להפרעות קשב וריכוז. EndeavorRX של אקילי אינטראקטיב. צילום מסך

חדשה מעניינת לכל מי שמגבילים את הילדים ממשחקי מחשב – משחק וידיאו חדש הפך כעת ל"מרשם" רשמי שרופא יכול להעניק לילדים עם הפרעת קשב וריכוז.

מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר לראשונה את הרעיון לטפל ב-ADHD באמצעות משחקי מחשב, ובאופן ספציפי את המשחק הטיפולי EndeavorRx של חברת אקילי אינטראקטיב (לשעבר פרויקט EVO).

המשחק מיועד לילדים בגילאי 8 עד 12 והוא מאתגר את המשתמשים בו להתחמק ממכשולים ולאסוף יעדים. השחקנים אמורים לנווט את דרכם בעולמות וירטואליים ססגוניים ומלאי גירויים – ביניהם בנהרות קפואים או נהרות לבה לוהטים, בסביבה תת-ימית ובאזורים דמיוניים יפהפיים אחרים – וזאת בהדרכת חייזרים הרכובים על צלחות מעופפות.

לדברי המפתחים, המשחק מעורר מערכות עצביות המהותיות לתפקוד הקשב שלנו. הוא כולל גם אלגוריתמים הסתגלותיים, המפקחים על התקדמותו של כל מטופל בזמן שהוא משחק, ומאפשרים טיפול מותאם אישית להפרעות הקשב והריכוז של הילד.

EndeavorRx נבדק דרך מסלול De Novo של ה-FDA, והתאמתו יוצרת סוג חדש של טיפולים דיגיטליים. משחק המחשב מיועד לכוון ולהפעיל ישירות מערכות עצביות באמצעות הצגת גירויים חושיים ואתגרים מוטוריים לשיפור התפקוד הקוגניטיבי.

אדי מרטוצ'י, מנכ"ל אקילי, אמר: "עם EndeavorRx אנו משתמשים בטכנולוגיה כדי לסייע בטיפול במצב בצורה חדשה לחלוטין, מכיוון שאנו מכוונים ישירות לתפקוד נוירולוגי באמצעות רפואה שמרגישה כמו בידור. משפחות מחפשות דרכים חדשות לעזור לילדים שלהם עם הפרעות קשב וריכוז. עם החלטת ה-FDA היום, אנו שמחים להציע למשפחות אפשרות טיפול ראשונה מסוגה, ללא תרופות, ולעשות צעד ראשון חשוב לעבר מטרתנו לעזור לכל האנשים החיים עם סוגיות קוגניטיביות".

סוג חדש של טיפולים דיגיטליים - משחק מחשב המיועד לכוון ולהפעיל ישירות מערכות עצביות באמצעות הצגת גירויים חושיים ואתגרים מוטוריים. צילום אילוסטרציה: BigStock

סוג חדש של טיפולים דיגיטליים – משחק מחשב המיועד לכוון ולהפעיל ישירות מערכות עצביות באמצעות הצגת גירויים חושיים ואתגרים מוטוריים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההורים: שינוי משמעותי מבחינה קלינית בליקויים היומיומיים של ילדיהם

ל-EndeavorRx ניתן אישור על סמך נתונים מחמישה מחקרים קליניים בהם השתתפו למעלה מ-600 ילדים שאובחנו עם הפרעת קשב וריכוז, כולל מחקר פרוספקטיבי, אקראי ומבוקר, שפורסם בכתב העת The Lancet Digital Health, שהראה כי EndeavorRx שיפר את מדדי הקשב האובייקטיביים בקרב ילדים עם ADHD.

לפי תוצאות המחקרים, לאחר ארבעה שבועות של טיפול ב-EndeavorRx, שליש מהילדים כבר לא סבל מחוסר קשב מדיד, לפחות על מדד אחד של תשומת-לב אובייקטיבית. כמחצית מההורים ראו שינוי משמעותי מבחינה קלינית בליקויים היומיומיים של ילדיהם, לאחר חודש של טיפול ב-EndeavorRx; והנתון הזה עלה ל-68% לאחר חודש שני של טיפול. עוד לפי הממצאים, השיפור בליקויי הפרעות קשב וריכוז לאחר חודש של טיפול ב-EndeavorRx נשמר עד חודש.

אלייזה מרקו, נוירולוגית ילדים קוגניטיבית והתנהגותית ומנהלת קלינית של המרכז לרפואה עצבית Cortica Healthcare, אמרה: "בעבור ילדים החיים עם הפרעות קשב וריכוז, שיפור יכולת המיקוד והתנגדות להסחת הדעת הם נושאים קריטיים לתפקודם היומיומי בבית הספר. בניגוד לתרופות מסורתיות של הפרעות קשב וריכוז, EndeavorRx נועד למקד ספציפית את עניין חוסר תשומת הלב. בהתבסס על היתרונות שחוו משתתפי המחקר והמטופלים שלי, אני נרגשת מכך ש-EndeavorRx עובר מהמעבדה למרפאה, למלא תפקיד חיוני כחלק מתכנית טיפול מקיפה לילדים עם הפרעות קשב וריכוז".

הטיפול ב-EndeavorRx יהיה זמין עם מרשם למשפחות אמריקניות בקרוב, והוא ישוחרר כאלמנט המרכזי של תכנית Endeavor Care, הכוללת את הטיפול EndeavorRx ואת Akili Care – אפליקציית מעקב ניידת ושירותי תמיכה אישיים למטפלים.

בינתיים לא ידוע אם או מתי יגיע המשחק המסוים גם בגרסאות בשפות אחרות, שיתאימו לטיפול בילדים בארצות אחרות בעולם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    תותחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  2. חיהפ

    מעוניינת לקבל יותא פרטים הודות ה- EndeavorRx

אירועים קרובים