דרוש: יו"ר לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת

הוועדה עדיין לא החלה בפעילות משום שבכחול לבן לא צליחו לאתר יו"ר ראוי בעבורה

ההגנה על הפרטיות - במוקד הדיון בכנסת.

למרות שחלק גדול מוועדות הכנסת כבר החלו לפעול, לאחר הקמת הממשלה החדשה, אחת הוועדות שטרם החלה לפעול היא ועדת המדע והטכנולוגיה. הסיבה: בכחול לבן טרם הצליחו לאתר יו"ר שיאייש את הוועדה.

באופן פורמלי היו"ר שמונה הוא ח"כ איתן גינזבורג, אולם ליד שמו צוין כי הוא יו"ר זמני. מהכנסת נמסר כי מינוי היו"ר התעכב כי בכחול לבן מתעתדים למנות את אחד מחברי הכנסת שיושבעו בעקבות אישור החוק הנורבגי שלשום.

כאשר ייבחר היו"ר החדש, מכחול לבן, הוא ינהל את הישיבות יחד עם עוד ארבעה חברי ועדה שנבחרו: ניר ברקת (ליכוד), עוזי דיין (ליכוד), איתן גינזבורג (כחול לבן), וחבר הכנסת אנדרי קוז'ינוב (יש עתיד-תלם). היו"ר הקודם של הוועדה בכנסת היוצאת, חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), מונה לתפקיד סגן שרת התחבורה.

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: דוברות הכנסת

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: דוברות הכנסת

בתקופת כהונתו של ח"כ מקלב הוועדה שידרגה את מעמדה, ואל שלחנה הובאו נושאים מרכזיים שעל סדר היום הציבורי, בהיבטים של טכנולוגיה, חברה וכלכלה; כל הנושא של הרשתות החברתיות; ונושא ההגנה על הפרטיות. כמו כן קיימה הוועדה מעקב שוטף אחר פרויקטי מיחשוב מרכזיים בממשלה ובשירות הציבורי.

הדיון האחרון שהיה בוועדה, ערב פיזור הכנסת בסוף 2018, עסק באבטחת מידע במערכת הבריאות. קודם לכן קיימה הוועדה שורה של דיונים בנושא התכנית הלאומית של בריאות דיגיטלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים