הנקודה המשונה אפשרה צפייה בסרטונים נטולי פרסומות ביוטיוב

סימן הפיסוק התמים, כשהוא מתווסף לכתובת האתר, עושה את מה שרבים מאיתנו חולמים עליו ומספק הזדמנות לצרוך תוכן בלי לשלם עליו בכסף, או בחשיפה למודעות

הבדל של נקודה. יוטיוב בלי פרסומות. צילום מסך

בסוף השבוע האחרון הופיעו כתבות שבישרו כי הוספת תו בודד, בדמות נקודה, לכתובת אתר יכולה לאפשר לגולשים לעקוף את התשלום לאתרי אינטרנט מסוימים, כמו גם לצפות בסרטוני יוטיוב מבלי שיצטרכו לסבול את המודעות המעצבנות שנלוות לתכנים המועלים אליו.

התקלה עם הנקודה המיותרת – שנחשפה לראשונה על ידי משתמש Reddit המכונה unicorn4sale – התגלתה ככזו שפועלת הן ביוטיוב, והן בכמה אתרי חדשות שמציעים מספר מצומצם של מאמרים בחינם לפני שהם מבקשים תשלום על שאר התכנים שלהם. הנקודה, שהתווספה בסוף כתובת הדומיין, פשוט יוצרת מעין מעקף, כאילו שהגולש רכש מינוי לאתר, אבל לא בדיוק כך – דיווח באתר PCworld מדגיש כי הטריק לא עובד באתרים אשר פועלים במתכונת מבוססת מנוי לחלוטין, כדוגמת הוול סטריט ג'ורנל והפייננשל טיימס

אז מה בעצם צריך היה לעשות כדי ליהנות מהמעקף?

הקלדה פשוטה של "נקודה" מיד אחרי הסיומת com – זאת אומרת .com. זה הכל. על פי הדיווחים, הגליץ' עובד גם בסמארטפונים, אם גולשים דרכם לגרסת האתר עבור שולחן העבודה.

ואולם הקטע המסוים לא עובד בכל אתר אינטרנט, רק בכמה מסוימים. בנוסף, אחרי הפרסום, הבאג תוקן מן הסתם לפחות בחלק מהמקרים. מה שבטוח עם זאת היה שהנקודה הקטנה כן סיפקה הפוגה מפרסומת במרבית המקרים, לפחות עד שנחשפה ביום ו' ובנוסף היא עדיין פעילה ביוטיוב. בדיקה בזמן כתיבת שורות אלו גילתה שכרגע אפשר בינתיים לנצל את התקלה, שממשיכה לעשות את שלה ולהסיר את הפרסומות באתר YouTube.com.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים