ברוכים הבאים לעידן "הציווי הדיגיטלי"

לדברי ג'ון דילון, מנכ''ל אירוספייק, "הקורונה היא אחד מאותם המקרים הנדירים שבהם כל אחד בעולם הושפע בו זמנית ובאופן עמוק. כך, הדיגיטל הפך מצורך בשינוי - לציווי הכרחי"

ג'ון דילון, מנכ''ל אירוספייק. צילום: עזרא לוי

"הקורונה גרמה להנעתם של תהליכי הדיגיטל בארגונים. הנגיף העביר את המסר בקול רם וברור: כל אדם, משפחה, עובד ואגף בארגון, מסחרי או ממשלתי – התחבר והתקשר באופן דיגיטלי בגלל הדרישות לבידוד ולריחוק. הקורונה היא אחד מאותם המקרים הנדירים, שבהם כל אחד בעולם הושפע בו זמנית ובאופן עמוק. כך, הדיגיטל הפך מצורך בשינוי – לציווי הכרחי", כך אמר ג'ון דילון, מנכ"ל אירוספייק.

דילון דיבר בכנס הלקוחות השנתי של החברה, שנערך לפני ימים אחדים, והתקיים בראשונה באופן וירטואלי. בכנס השתתפו יותר מ-1,000 מלקוחות החברה מ-35 מדינות.

לדבריו, "מיליארדי אנשים קשורים ל'צינורות החמצן' הדיגיטליים כדי לשמור על קשר עם יקיריהם, להזמין סחורות ולנהל עסקים. המשבר הביא להסתמכות חסרת תקדים על רכיבי המחשוב השונים".

"הקורונה הביאה לשיבוש כלכלי עולמי, שחלק מהתרופה שלו היא הדיגיטל", הסביר דילון. "הקורונה היוותה קריאת השכמה לחברות המתמודדות עם טרנספורמציה דיגיטלית. יש ארגונים שהסתדרו היטב עם הסערה, ויש מי ש'נתפסו עם המכנסיים למטה'. אנחנו כבר לא חיים בתקופה של טרנספורמציה דיגיטלית – אותה ספינה הפליגה לפני זמן רב, כעת זהו 'ציווי דיגיטלי'."

הקורונה, אמר דילון, "אילצה רבים לצאת מאזורי הנוחות שלהם. בהתחלה זה יכול להיות מרגיז. אך ככל שאנשים ועסקים ירגישו בנוח עם הדרך החדשה לעשות דברים, הם ימשיכו בדרך זו גם בעתיד".

דילון פירט כמה דוגמאות, "לאופן שבו המשבר גרם לנו לחשוב מחדש על חיי היומיום שלנו: בעולם החינוך, התלמידים והמורים מסתגלים לדרך חדשה ללמוד ולשתף פעולה. בעבר לימוד מרחוק ושיעורים מקוונים מוצבו כ'חריגים', וכעת מסתבר שהם יכולים לעבוד די טוב במקרים רבים".

בעולם הבריאות, אמר, "אבן הנגף העיקרית לטלה-רפואה הייתה חוסר רצונם של מטופלים להתקשר עם הצוות הרפואי דרך האינטרנט. כעת, בלית ברירה, רבים הופתעו לטובה שהטיפול והעצות עדיין יכולים להיות מצוינים – עם היתרון הנוסף של אי הגעה למרפאה וההמתנה". לדבריו, גם "עולם שרשרת האספקה חווה טלטלה עם שיפור: נעשתה עבודה אדירה כדי להתאים קונים ומוכרים של משאבים נדירים הקשורים לטיפול בנגיף. לוחות מחוונים דיגיטליים בזמן אמת סייעו, עם הדמיה, לאפשר זיהוי מהיר של המשאבים שצריך לחלק מחדש לאזורים לפי הצורך".

"נצא ממשבר הקורונה עם מודלים חדשים לאופן שבו אנו מתקשרים", ציין דילון. "כתוצאה מכך, המתווכים צריכים להיות מוכנים לעלות למרכז הבמה. בארגונים, למחלקות שונות יש עדיפויות שונות, אבל ה-IT משתרע על פני כל הארגון ויכול להבטיח, כי התשתית הנכונה קיימת וכי הנתונים נרתמים בדרכים המועילות לכל מחוזות הארגון".

"על המנמ"רים", ציין דילון, "לעשות כמה דברים: התמקדו ביסודות – ניתן לעשות דברים חדשים על מנת להפוך את חוויית המשתמש לקלה, טובה יותר, מהירה יותר ובעלת ערך רב יותר; חפשו את החיכוכים בתהליכים הקיימים, וטפלו בהם; התחילו בפרויקטים הניתנים לניהול: סביר להניח כי אלה יהיו מוצלחים, ויבנו את האמון בארגון. ניתן לתקן כל טעות בלא השפעה משמעותית על העסק. כשפרויקטים תופסים, ניתן לרוץ, לשפר ולצמוח. נהיה שונים כשזה ייגמר, יהיו מנצחים ומפסידים וחובה על חברות להסתגל".

"במסורות תרבותיות רבות – יוונית, מצרית, סינית, יהודית ואינדיאנית – עוף החול העולה מהאפר מייצג חוסן והתחדשות", סיכם מנכ"ל אירוספייק, "הקורונה אילצה יחידים, ממשלות ועסקים לבצע התאמות דרמטיות באורח חיינו. למרבה המזל, אנו מחדשים – ונופיע שוב, חזקים וטובים מתמיד. ככל שהעולם הופך להיות יותר מונע-דיגיטלית, היקף הנתונים הדרושים לתמיכה בתקינות העסק הופך להיות עצום. העולם דורש מיידיות מיישומים דיגיטליים – ומנמ"רים יצטרכו לתכנן זאת בהתאם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים