פלי הנמר מבקר את אריה הסייבר

ביקור במושב שדה עוזיהו אצל אייל עסילה, שאוהב חתולים גדולים וקטנים, וחי ונושם אבטחת מידע ● וגם: מהי תורת האריה?

21/05/2020 22:50
אריה הסייבר, אייל עסילה, במאורת האריה שלו במושב שדה עוזיאל. צילום: פלי הנמר

השבוע, בשיא החום – 42 מעלות, יצאתי לבקר במאורה של אריה הסייבר, אייל עסילה, במושב שדה עוזיהו שבמועצה האזורית באר טוביה. למה אריה הסייבר? משום שכמוני, הוא אוהב חתולים גדולים וקטנים, כחלק מאהבתו את כל בעלי החיים, והוא דמות צבעונית, וגם כי הוא מקצוען אבטחת מידע בכל רמ"ח ושס"ה.

עסילה הוא לא רק CISO ברמה גלובלית, אלא גם חקלאי. יחד עם שני אחיו הוא ממשיך את המסורת של הוריו, ממקימי המושב.

עסילה בן ה-43 נשוי ללביאה ואבא לשני כפירים וכפירה. הוא מגדיר את עצמו כ-"אב, בן זוג, דוד, חבר, קצין ערכי, איש אבטחת מידע, איש ספר, איש אדמה, חקלאי, מכונאי, טרקטוריסט, מגדל בעלי חיים, פעיל חברתי ויזם בנשמתי". מיודענו התחיל את דרכו בעולם אבטחת המידע בחיל האוויר ולאחר שחרורו התקדם בסולם ה-"דרגות" עד שהיה למנהל אבטחת מידע בחברות גדולות במשק. במהלך הקריירה שלו עד כה, הוא התמחה במספר תחומים, בהם אסטרטגיית סייבר, ברמת המדינה והתשתיות הקריטיות; ניהול מערכות אבטחת מידע מורכבות, כולל בינה מלאכותית ולימודי מכונה; אבטחת מידע בסביבות מחשוב בעלות ביצועים גבוהים; אבטחה בסביבות ייצור; וניהול משברי סייבר מקצה לקצה.

לפני כשנה הוא הצטרף לאתוס, חברת שירותי מערכות מידע מהגדולות בעולם, והוא משמש כראש קבוצת ייעוץ הסייבר שלה. אתוס מעסיקה יותר מ-120 אלף עובדים ברחבי העולם והמטה שלה מפוזר בין מספר משרדים בצרפת, גרמניה, ארצות הברית והודו. מתוקף תפקידו, עסילה מוביל באתוס את התחומים הבאים: הוא מנהל את קבוצת היועצים האסטרטגיים של החברה, מוביל את קבוצת ייעוץ הסייבר שלה, שמונה כ-500 איש ברחבי העולם, ואמון על הפיתוח העסקי ומערכת היחסים של אתוס אל מול חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר בישראל ומשמש כאיש הקשר מול תעשיית הסייבר הישראלית.

קבוצת ייעוץ הסייבר של אתוס מספקת שירותים בכל תחומי הייעוץ בעולם זה, בין אם תשתיות, אפליקציה, מחשבי על, לימודי מכונה ומחשוב ענן. אתוס מעסיקה כ-6,000 מומחים בעולמות אבטחת המידע והסייבר, ומנהלת 16 מרכזי SOC עולמיים, שמספקים שירותי אבטחת מידע מנוהלים למגוון רחב של לקוחות. עסילה סיפר לי שהחברה מקדמת שיתופי פעולה עם השוק הישראלי ואחת ממטרותיה היא חיזוק הקשרים מול תעשיית הסייבר שלנו.

האריה הגדול שעל הקיר מאבטח את אייל עסילה האריה במאורתו. שמצדו מאבטח את המידע. צילום: פלי הנמר

האריה הגדול שעל הקיר מאבטח את אייל עסילה האריה במאורתו. שמצדו מאבטח את המידע. צילום: פלי הנמר

מישור נוסף שאריה הסייבר פעיל בו הוא זה האקדמי: עסילה מרצה במספר מכללות בישראל ובחו"ל, ומלמד מנהלי אבטחת מידע את יסודות ההצלחה בתפקיד וכיצד להתמודד עם האתגרים שהוא מביא עמו.

עסילה פרש בפניי את תורת האריה – או, אם תרצו, תורת אריה הסייבר – שלו: "ביכולתך להגשים את עצמך ולהיות כל מי ומה שאתה, אם רק תרצה. אמונה בעצמך תעזור לך בדרכך אך גם תאפשר לך לסייע לאחרים להאמין בעצמם. יכולתך לתרום להצלחת מסעו של האחר עולה עשרות מונים על המאבק שלך להצליח לבדך. המעשה האנוכי ביותר שתוכל לעשות הוא להיות שם עבור אדם אחר, כי אין הרגשה טובה מזו".

"השאגה שנשמרת לך בפנים, עמוק בלב, היא גם אש פנימית יוקדת", הוא סיכם. "היא מרוממת את הרוח ומשיבה את הנפש. שמור את השאגה הזו בשבילך, בפנים, ובטא אותה בעשייה ונתינה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איש

    לנמר שלום- אני חייב לציין שהצלחת לבלבל אותי... שמו של איש האשכולות אותו ביקרת הוא: מר אייל עסילה האם עלי להקיש שאייל הוא גם אריה? זו סתירה...הרי אז היו קוראים לו למשל אריה/ארי/ליש... ושם משפחתו אמור היה להיות (אם שמו הפרטי לא אריה): אסד/סבע/לית - ולא...שם משפחתו עסילה... כלומר למשל אייל אסד/סבע/לית לאור האמור, המשפט מתחת לתמונה מבלבל אותי לגמרי: "האריה הגדול שעל הקיר מאבטח את אייל עסילה האריה במאורתו. !?" משפט ברור יותר, לדעתי, אמור היה להיות: האריה הגדול שעל הקיר מאבטח את אייל עסילה החש כאריה במאורתו. לגבי אריות... בהרצאות שלך בעבר, כך אני הבנתי, היית מציג את הלביאות שהן הציידות המביאות את הטרף ללהקה בעוד שהאריה 'בטלן' ומתעסק בעיקר בשינה ובהזדווגות...אם זכרוני אינו תש, היית גם מציין מספר פנומנאלי מידי יום... אגב המוטו הנפלא שלו בחיים, כפי שהוא תיאר: "ביכולתך להגשים את עצמך ולהיות כל מי ומה שאתה, אם רק תרצה. אמונה בעצמך תעזור לך בדרכך אך גם תאפשר לך לסייע לאחרים להאמין בעצמם. יכולתך לתרום להצלחת מסעו של האחר עולה עשרות מונים על המאבק שלך להצליח לבדך. המעשה האנוכי ביותר שתוכל לעשות הוא להיות שם עבור אדם אחר, כי אין הרגשה טובה מזו". חבל שלא הבאת דוגמאות או אפילו דוגמא אחת של "...יכולתך לתרום להצלחת מסעו של האחר עולה עשרות מונים על המאבק שלך להצליח לבדך. המעשה האנוכי ביותר שתוכל לעשות הוא להיות שם עבור אדם אחר, כי אין הרגשה טובה מזו". כתבה מרתקת, אך אנא, שמור על לוגיקה ומיקוד - אחרת הקורא עשוי להתבלבל ולאבד את המסר העיקרי...

  2. קורינה

    אני מאוד גאה באחי הקטן שימשיך ויצליח בכל מה שיחפוץ אוהבת אותך מאוד וגאווה למשפחה

אירועים קרובים