כך מעבירים אלפים לעבודה מהבית – בלחיצת כפתור

חיים אינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של כלל ביטוח, מספר כיצד פרויקט VDI מבוסס VMware שביצעה החברה אשתקד אפשר לה להעביר את העובדים לעבודה מהבית בצורה חלקה עם פרוץ משבר הקורונה

חיים אינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של כלל ביטוח. צילום: ניב קנטור

"המשפט 'מי שטורח בערב שבת – אוכל בשבת' הוכיח את עצמו בשדה ה-IT בתקופת משבר הקורונה. השקעות עבר טכנולוגיות שביצעו ארגונים הביאו לכך שביום פקודה, הייתה להם היכולת להעביר אלפי עובדים למודל עבודה מרוחק, מהבית, בלחיצת כפתור", כך אמר חיים אינגר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של כלל ביטוח.

אינגר מעיד, בראש ובראשונה, על החברה שבה הוא מועסק. בראיון לאנשים ומחשבים הוא סיפר כי "בעשור הקודם ביצענו פרויקט וירטואליזציה של תחנות קצה, עם פתרון ה-Horizon VDI של VMware. הוא התרחב במהלך השנים והגיע לבשלות טכנולוגית לכל הארגון בשנה שעברה. עבורנו, הפרויקט כאילו נולד לימים טרופים אלה, שבהם חברות נאלצות לסגור את שערי המשרדים שלהן ולהעביר את העובדים לעבודה מהבית. זה מה שעושה את ההבדל בין רציפות להשבתה עסקית: 3,500 עובדי כלל ביטוח עברו לעבוד מהבית באמצעות מערכת זו".

לדבריו, "תשתית Horizon משמשת את כלל ביטוח על בסיס יומי, כך שהמעבר לעבודה מהבית נעשה בצורה חלקה. התשתית נבנתה כבר לפני כמה שנים, והיא מנוהלת ומתוחזקת על ידי צוות התשתיות של החברה, שהעביר אלפי עובדים לעבודה מהבית בלא כל הכנות ובלא כל התקנות". הוא ציין ש-"עם ההודעה של הסגר, אמרנו להנהלה 'אתם רוצים שהעובדים יעבדו מהבית? אין כל מגבלה טכנולוגית', כי היינו ערוכים מראש. העובדים 'כאילו' נמצאים מול המחשב במשרד, ושמרנו על 100% מהיכולות של כל אחד ואחת מהם".

"90% הטמעה של VDI – לעומת 30% ברוב המגזר הפיננסי"

אינגר הסביר כי "בקרב רוב הארגונים מהמגזר הפיננסי, היקף ההטמעה של VDI עומד על כ-25%-30% מכלל העובדים. אצלנו הנתון עומד על 90%. לכן, היינו מוכנים לכל תרחיש. בשל הטכנולוגיה שהוטמעה, מנענו מצב שבו העובד שמבצע את משימותיו מהבית מושבת כשיש הפסקת חשמל במשרד. מדובר בפלטפורמת ענן פרטי, שלא 'מתחשבת' בהפסקת החשמל, כי העובד מקבל מחשב וירטואלי".

הוא ציין כי "התועלות מפרויקט ה-VDI הן צמצום משמעותי בהוצאות כוח אדם על תחזוקת ציוד הקצה והקטנה דרסטית בצורך לרענן את הרכש לתחנות העבודה. כך, יש לנו מחשבים שחלקם בני 11 שנים, 'טיפשים', שלא נדרש לשדרג אותם כי החוכמה היא במרכז, ולא בקצה". בהתייחס להיבט הסייבר, המתבקש, הוא אמר כי "שיפרנו את רמת ההגנה: גם אם חלילה נוזקה חדרה למחשב, מספיק לעשות עדכון והיא מנוטרלת".

אינגר סיכם באמרו כי "יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח, שמח לראות שההשקעות בתשתית הטכנולוגית שביצע בשנים האחרונות ממשיכות להניב פירות, גם במצב החירום שאליו נקלעה החברה. כלל ביטוח המשיכה לפעול בלא כל שינוי – כאילו שאנחנו בימי שגרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים