איך לעשות טרנספורמציה דיגיטלית על סטרואידים?

"הקורונה הולכת לרענן ארגונים: כולם יצטרכו טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית - אחרת אין להם תכלית, ויהיה עליהם לבצע אותה במהרה, על סטרואידים", כך אמר מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מלם תים

מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מלם תים. צילום: דויד גראב

"רבים מהארגונים מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית, וחלקם אף עושים ועשו זאת. זמן קצר לפני שהקורונה פרצה לחיינו, חברות המחקר חזו שבשלוש השנים הקרובות יהיה גידול של 13% בשנה במספר הארגונים שיבצעו טרנספורמציה דיגיטלית. בארץ, התחזיות היו צנועות יותר ודיברו על גידול של 5%. יש להשליך את התחזיות לפח. הקורונה, כמו כל משבש טוב, הולכת לרענן ארגונים: כולם יצטרכו טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית – אחרת אין להם תכלית, ויהיה עליהם לבצע אותה במהרה, על סטרואידים", כך אמר מוטי פנחס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מלם תים.

פנחס דיבר במפגש הרביעי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה והחזרה לשגרה, שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. הוא ציין כי "כולם מדברים על חזרה לשגרה בצל הקורונה. כעת, אחרי שהאי-קומרס פרח בתקופת הקורונה, יש לתת את הדעת לכך שלא מעט עסקים נמנעו מלהיכנס לתחום. כיום, עסק שלא יכול להנגיש את מוצריו ללקוחות בדיגיטל הופך ללא רלוונטי, ובמהירות. הדבר משליך גם על עולם ניהול הלקוחות והידוק הקשר עם הלקוח, שגם בו תהיה פריחה של ערוצי דיגיטל, כי יהיה חשוב לתת ללקוח לבחור את הערוץ שנוח לו ובמועד המתאים לו. עסקים שלא ישכילו לאפשר זאת יהיו בבעיה".

מעבר לשיווק דיגיטלי ועבודה היברידית – מהמשרד ומהבית

עוד חוזה פנחס מעבר מהשיווק המסורתי לזה הדיגיטלי. ו-"בעקבות הטרנספורמציה המטורפת לעבודה מהבית בעידן הקורונה, העתיד בתחום יהיה היברידי: לא כולם יגיעו למשרד ונראה סוג של שילוב – לצד העבודה במשרד, יהיו כאלה שימשיכו לעבוד מהבית ופגישות רבות יבוצעו מרחוק. ארגונים מפנימים, ויפנימו עוד, את התועלות של העבודה מרחוק".

"בתחום בריאות הציבור", הסביר פנחס, "ארגונים יוכלו לקבל הנחיות חדשות ולהגיב מהר. גם פה, נושא הדיגיטציה בא לעזרתנו, עם שימוש בכלי דיגיטלי כמענה רפואי ועסקי. בעולם החינוך המקוון, אנחנו רואים פתרונות מדהימים – אך ספורדיים ונקודתיים. זה ישתנה: מי שישכיל לבנות מערכות למידה מרחוק יצמח בענק".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

פנחס הציג פתרון מתוך סל הפתרונות של הקבוצה – Smart Transcribe, שהוא מערכת לתמלול ואינדוקס אוטומטי של שיחות וידיאו על ידי מכונה. "עם הפתרון שלנו ניתן בקלות להתחבר לפלטפורמות הפופולריות ולקבל תמלול אוטומטי של הנאמר בשיחות, בדגש על עברית", ציין. "המערכת כוללת רכיבים לזיהוי ולהפרדה בין דוברים, סיווג ואחזור השיחות, הפעלת מודלי, יכולות חיפוש והצגת מדדים מהשיחה".

לסיום הוא אמר כי "יש קושי רב של עסקים קטנים לפעול בעולם החדש. יצאנו במבצע שמאפשר לאותם עסקים להקים במהירות חנות וירטואלית ולהנגיש את המרכולת שלהם באופן דיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים