אלה מערכות ה-IT שמשמשות את עיריית הרצליה בתקופת הקורונה

אמיר זיו, מנמ"ר העירייה, מפרט על המערכות הטכנולוגיות שפיתח האגף שבראשותו, על מנת לאפשר לראש העיר ולמנהלים הנוספים להתמודד עם המשבר טוב יותר

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: ניב קנטור

"אגף המחשוב של עיריית הרצליה העניק תמיכה לרציפות התפקודית של העירייה. הצוות שבראשותי מאפשר שקט למנהלים בתקופה זו, וכך הם יכולים לקבל החלטות מקצועיות", כך אמר אמיר זיו, מנהל אגף המחשוב של העירייה.

זיו השתתף אתמול (א') בכנס וירטואלי בנושא המשכיות עסקית בעידן הקורונה והחזרה לשגרה, שערכה קבוצת אנשים ומחשבים. באירוע השתתפו מנמ"רים ממגזרים שונים במשק ומנהלי חברות IT שעובדות אתם.

בדבריו הוא ציין שההיערכות של עיריית הרצליה למשבר הקורונה החלה כאשר באחד ממוצאי השבתות לפני כחודשיים הוא נקרא לישיבה דחופה עם ראש העיר, משה פדלון, שדנה בהיערכות למצב החירום שהוכרז בעקבות התפרצות המגיפה. "ראש העיר הציג בפנינו דרישה להקים מערכת ייעודית שתיתן מענה רק בנושאי הקורונה, והיא תפעל בנפרד ממערכת המוקד הרגילה", סיפר זיו. "צוות האגף נרתם למשימה ובתוך 12 שעות פותחה מערכת מבוססת גוגל שכוללת בתוכה סט של טפסים, שנותבו לבעלי התפקידים בעירייה, בהתאם לנושא, וכן למערכות בקרה, שעקבו אחרי החלטות העירייה ו-וידוא של ביצוען, כדי לתמוך בתושבים ולהמשיך לתת להם שירות".

"כל הדיווחים והבקרות נותבו למערכת מיוחדת שאליה נכנס ראש העיר, שם הוא יכול לראות אילו החלטות בוצעו ומה עוד צריך לעשות", הוסיף.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

מערכת קבלת ההחלטות, שעליה דווח בראשונה באנשים ומחשבים, מרכזת את כל המידע הרלוונטי לכלל מקבלי ההחלטות בעירייה. היא מציגה את דיווחי משרד הבריאות על התחלואה בעיר ומוסיפה עליהם עוד פילוחים, בהם חלוקה של מספר החולים לפי שכונות ומידע שמסייע לגורמי הרווחה לפעול. במסגרת זו, השלים האגף העלאה לאוויר של מערכת תלת ממד מבוססת GIS, שמאפשרת למקבלי ההחלטות לשרת טוב יותר את התושבים.

כך ניתן המענה ללמידה מרחוק

זיו סיפר על הפתרון שנתנה העירייה ללימוד מרחוק של ילדי בתי הספר בעיר. "יש לנו מערכת שעובדת מזה שלוש שנים, שנקראת קהילות לומדות והיא מבוססת מיקרוסופט. פיתחנו מערכת נוספת, ייחודית להרצליה, שנועדה לעקוב אחר השיח ברשתות שעוסקות בלמידה מקוונת. המערכת ידעה לזהות שיח אלים, מקרי פדופיליה ועוד, וברגע שהיא עולה על זה, היא מציפה את הדברים, בהתאם לנהלי משרד החינוך", אמר.

גם עיריית הרצליה ערכה את הישיבות השוטפות בתקופה זו על פלטפורמות כמו זום, תוך הקפדה יתרה על נושא הסייבר ואבטחת המידע. "יישמנו נהלי אבטחה חמורים, עוד לפני שמערך הסייבר פרסם את ההנחיות שלו לרשויות", אמר זיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים