מעבדת חדשנות בתחומי הפינטק והסייבר תוקם בבאר שבע

המעבדה פונה לסטארט-אפים בתחומים אלה, תוקם על ידי מסטרקארד ו-Enel X ותמומן על ידי רשות החדשנות, מערך הסייבר ומשרד האוצר בסכום של 13 מיליון שקלים לשלוש שנים

הפינטק הישראלי - בעלייה תלולה. צילום אילוסטרציה: BigStock

חיזוק להיי-טק בפריפריה: רשות החדשנות בחרה באחרונה בתאגיד מעבדת פינסק, שנמצא בבעלות מסטרקארד ו-Enel X, להקמת מעבדת חדשנות בתחום הסייבר לעולם הפינטק בבאר שבע. הרשות, יחד עם משרד האוצר ומערך הסייבר הלאומי, יממנו את המעבדה בסכום כולל של 13 מיליון שקלים לשלוש שנים.

המטרה של המעבדה היא להביא יזמים וסטארט-אפים בתחום להגיע להוכחת התכנות ולפתח פתרונות הגנת סייבר לעולם הפיננסי. היזמים ייהנו מגישה לידע ומומחיות בתחומי הפיננסים והסייבר, כמו גם לנתונים פיננסיים, צרכים, מוצרים ותהליכים שאינם נגישים עבורם כיום. בנוסף, היא תסייע לחברות להפוך רעיון טכנולוגי למוצר בעל ערך כלכלי ובעל אימפקט.

המעבדה תוקם בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע, בצמידות למרכז הפיננסי של מערך הסייבר הלאומי, ותגייס אנשי מו"פ ואנשי סייבר. בפארק פועלות שורה של חברות היי-טק, בהן Dell-EMC, שמיקמה שם את מרכז המו"פ שלה בישראל, מלאנוקס, אורקל, דויטשה טלקום וחברת הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון הסמוכה.

יצוין כי המעבדה תהיה זכאית למענק מרשות החדשנות לצורך כיסוי 50% מההוצאות המוכרות בהקמת תשתית טכנולוגית ותפעול, במהלך תקופת הזיכיון. סטארט-אפים שייקלטו בה יקבלו מימון בשיעור של 85% ועד תקציב של חצי מיליון שקלים מרשות החדשנות, לתקופת ביצוע למימון פרויקט הוכחת ההיתכנות.
מעבדת הפינטק-סייבר בבאר שבע מצטרפת לשש מעבדות חדשנות שכלולות בתכנית המעבדות של זירת ההזנק ברשות החדשנות ולשתי מעבדות סייבר לאומית נוספות שנמצאות בשלבי הקמה מתקדמים בבאר שבע – בתחום התחבורה החכמה ובתחום האנרגיה.

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, ציין כי "המעבדה תסייע בחיזוק וביסוס ישראל בכלל ובאר שבע בפרט בתחום הסייבר – ברמה הלאומית והבינלאומית. נושא הגנת הסייבר בתחום הפיננסים הוא בעל חשיבות גלובלית עצומה, נוכח האתגרים המשמעותיים שאנחנו חווים ביתר שאת במהלך משבר הבריאות העולמי שפוקד אותנו. כניסת שחקנים חדשים לתחומי הפיננסים והבנקאות הדיגיטלית, ותמורות נוספות בעולמות אלה, מייצרים אתגרי סייבר חדשים. המעבדה תספק לחברות הזנק ידע ומומחיות, באמצעות שיתוף פעולה בין שחקנים גלובליים בתחום הפיננסים דוגמת מסטרקארד, שתפעל לראשונה בישראל בתחום, ו-Enel X, בבעלות Enel – תאגיד אנרגיה רב לאומי, שעם פעילות זו מעמיק את מעורבותו בארץ".

לדברי יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, "הזירה שתוקם מחברת את ההתמחות והייחודיות של ישראל בפתרונות בתחום הסייבר לאתגרים של מערכות פיננסיות שמביאות חברות גלובליות. המערך ינגיש מידע ותרחישי תקיפה לטובת פיתוח פתרונות הגנה לאיומים מתפתחים, שנובעים מדיגיטציה מואצת של המערכות הפיננסיות. בפעם הראשונה, חברה פיננסית בסדר גודל של מסטרקארד מגיעה לפארק ההיי-טק בבאר שבע, והשאיפה היא שהיא תמשוך חברות פיננסיות בינלאומיות נוספות וסטארט-אפים בתחומי הסייבר והפינטק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים