טכנולוגיית מציאות מדומה שפיתחו יוצאי חיל האוויר הישראלי מסייעת במאבק בקורונה

הפלטפורמה של Surgical Theater משמשת על מנת להסביר את הנזק העצום שיכול לגרום וירוס הקורונה ובכך לרתום את הציבור להישמע להוראות

טכנולוגיית מציאות מדומה של חברת Surgical Theater האמריקאית-ישראלית משמשת לבחינת מצב הריאות של חולי קורונה בארה"ב ובישראל.

הטכנולוגיה משמשת מזה כמה שנים לתכנון וביצוע ניתוחים מורכבים תוך המרת סריקות CT ו-MRI של המטופל לתמונת מציאות מדומה ולבחינת מצב הריאות של חולי קורונה בארה"ב ובישראל.

בארה"ב נעשה שימוש ראשון במערכת לפני כשבועיים בבית החולים בית החולים האוניברסיטאי ג׳ורג׳ וושינגטון בוושינגטון הבירה, שם היא משמשת גם על מנת להסביר לציבור הרחב את הנזק העצום שיכול לגרום וירוס הקורונה וכך לרתום את הציבור להישמע להוראות גורמי הבריאות. בישראל סיפק הסניף המקומי של Surgical Theater לשני בתי חולים הדמיית ריאות של חולי קורונה, הממחישה את הנזק לריאות.

Surgical Theater הפועלת מקליפורניה הוקמה על ידי שני יוצאי חיל אוויר: מוטי אבישר, קצין הנדסה בכיר במערך הטכני של חיל האוויר, ואלון גרי, ששירת כטייס מסוקים. השניים הובילו יחד את פיתוחו וקליטתו של סימולטור הטיסה המתקדם למטוס ה- F-16.

החברה פיתחה מערכת הדמיה רפואית מובילה בעולם בתחום המציאות המדומה והרבודה. המערכת הקלינית מעבדת סריקות הדמיה דו ממדיות של המטופל, כמו CT ו-MRI, ובונה מהן מודל מציאות מדומה ב-360 מעלות. על המודל שנוצר ניתן לראות טוב יותר ובתלת מימד את האנטומיה ואת הבעיה הקלינית של החולה.

אלי משה, סגן נשיא ומנכ"ל אזור אירופה והמזרח התיכון ב-Surgical Theater, מציין, כי בימים אלו מתבצעת בחינה של המערכת בכמה בתי חולים בישראל ובמקביל הוגשה בקשה לרשות החדשנות לבצע פיילוט בבית החולים רמב"ם והמרכז הרפואי גליל.

"באמצעות הטכנולוגיה של  Surgical Theater  כל אחד יכול לראות ולהבין בקלות את גודל הנזק שהווירוס גורם לרקמת הריאה. אני רוצה שהציבור הרחב יראה את הסרטון וכל מי שלא הפנים עד כה את הוראות מערכות הבריאות, אולי יבין כעת את הנזק שהווירוס גורם לריאות ויפנים את הנזק האפשרי. הווירוס לא מפלה בין המינים או בין גילאים. הוא עלול להיות מסוכן בכל גיל", אמר ד"ר קית' מורטמן, מנהל מחלקת ניתוחי חזה בבית החולים האוניברסיטאי ג׳ורג׳ וושינגטון, שבו נעשה שימוש במערכת לבדיקת חולי קורונה.

אלון צוקרמן, נשיא חטיבת ה-VR וסמנכ״ל התפעול הראשי של Surgical Theater, הוסיף: "אנחנו מאפשרים לראות את הפגיעה בריאות החולה בקורונה מכל זווית אפשרית, לרבות בתוך ובין הרקמות, זה הופך את הדיון לברור ואינטואיטיבי ואף פותח אפשרויות למחקר קליני. בניתוחי מוח ובניתוחים מורכבים באיברים אחרים בגוף הוכח שמבט בזווית ייחודית תוך שימוש בטכנולוגיה שלנו הוביל לשיפור בשיטת הניתוח ולהצלת חיים".

תמונת הריאות של חולה קורונה כפי שנוצרה במערכת של Surgical Theater

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים