על מה ידברו בפורום המשכיות עסקית 3 בעידן הקורונה? (א')

הפורומים הווירטואלים של אנשים ומחשבים העוסקים בהמשכיות עסקית בזמן הקורונה מחדשים את פעילותם מיד לאחר החג ● להלן הצצה ראשונה על הנושאים המרכזיים שיועלו על ידי מנמרים בכירים ומנהלי חברות IT (חלק ראשון)

הפורומים הווירטואליים של אנשים ומחשבים ממשיכים לצבור תאוצה וזוכים לחשיפה רחבה ביותר בימי משבר הקורונה. מיד לאחר חול המועד, אנשים ומחשבים ממשיכים בכנסים בפורמט זה, כאשר הנושא המרכזי בכל הפורומים הוא המשכיות עסקית בעידן הקורונה, לקראת יציאה מהמשבר. בפורומים משתתפים סמנכ"לי מחשוב בכירים מכל מגזרי המשק ומנהלי חברות IT שעובדים בצמוד עם המנמ"רים גם בימים אלו, ותומכים בפעילויות שלהם. בפורום הקרוב, שישודר ביום חמישי, 23.4.2020 בשעה 09:30 בבוקר ובשידור חוזר בשעה 15:00, ישתתפו 10 דוברים.

מי בין הדוברים?

ליאור אשכנזי,  מנהל  אגף בכיר לטכנולוגיות במשרד לשירותי דת, יספר כיצד נערך המשרד בלו"ז קצר ביותר להתארגנות לעבודה מרחוק, הן של עובדי המשרד, שהוגדרו כחיוניים, והן של 132 המועצות הדתיות ולשכות שירותי דת ברחבי הארץ הנמצאים תחת אחריותו. כמו ביתר משרדי הממשלה, מרבית שירותי המשרד ניתנים באמצעות האינטרנט בגישה מרחוק, ובשיתוף עם רשות התקשוב הממשלתי. אשכנזי מוביל במשרד אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית והטמעת מערכות מחשוב ומידע בכל לשכות המשרד, ובכך יצר שינוי משמעותי בתרבות הארגונית ובתהליכי העבודה, ששיפרו את רמת השירותים לאזרח וייעלו אותו.

ליאור אשכנזי, מנהל  אגף בכיר לטכנולוגיות במשרד לשירותי דת. צילום: ניב קנטור

ליאור אשכנזי, מנהל  אגף בכיר לטכנולוגיות במשרד לשירותי דת. צילום: ניב קנטור

מרצה נוסף הוא ליאור אביב, מחברת פאלו אלטו, חברת אבטחת המידע שהוקמה ב-2005 על ידי היזם הישראלי ניר צוק, לשעבר אחד המנהלים הבכירים של צ'ק פוינט וכיום מתחרה בה. צוק מכהן כיום כ-CTO של פאלו אלטו וממשיך לעסוק בפתרונות לאבטחת הרשת. בהרצאתו יסביר אביב כיצד החברה מסייעת למנמ"רים לשמור על אבטחת מידע גם בתקופה של עבודה מרחוק של מרבית העובדים.

ליאור אביב, מנהל מכירות בפאלו אלטו נטוורקס. צילום: יח"צ

ליאור אביב, מנהל מכירות בפאלו אלטו נטוורקס. צילום: יח"צ

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן, יספר על ההערכות של האגף לימי הקורונה, הן ברמת שירותים לאזרחים, באון ליין ובפלטפורמות ברשתות החברתיות. בנוסף יספר על מיזם ייחודי שיזם יחד עם אגפי העירייה: ליל סדר משותף לכל תושבי רמת גן באמצעות מערכת ייחודית שפותחה במיוחד לאירוע זה. המערכת אפשרה לכל תושב שהתחבר לפתוח שולחן ליל סדר ולהזמין אליו את משפחתו וכל מי שרוצה להשתתף בסדר. המיזם זכה להצלחה אדירה. בנוסף יספר נוח על ההיערכות לאפשר לעובדי העירייה שהוגדרו כחיוניים לעבוד מרחוק ולהמשיך ולשרת את האזרחים.

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: ניב קנטור

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: ניב קנטור

מרצה נוסף מטעם החברות הספקיות הוא מני צרפתי, מחברת רד האט, הספקית והמפתחת הגדול ביותר בעולם של פתרונות קוד פתוח. לפני כשנה מוזגה החברה לתוך יבמ תמורת 34 מיליון דולרים. צרפתי משמש כאסטרטג פתרונות עסקיים ברד האט, והוא בעל ניסיון רב בפיתוח אסטרטגיות IT. בתפקידו הקודם היה טכנולוג ראשי של לקוחות גלובליים בחברת HP, והוא משמש מרצה בקורס מנמ"רים בטכניון וביט פלוס. בהרצאתו יתייחס צרפתי להיבט האנושי בתוכניות המשכיות עסקית. הוא יסביר מדוע תעשיית ה-IT לא הייתה צריכה להיות מופתעת ממשבר הקורונה. לדבריו, האלמנט האנושי תמיד היה בתכנון של המשכיות עסקית, אבל לא תמיד נתנו את הדעת איך לממשו. בהרצאתו יסביר צרפתי מה הפתרון להון אנושי בזמן משבר, אחרי הקורונה.

מני צרפתי, מנהל פתרונות ארכיטקטורה, רד האט ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

מני צרפתי, מנהל פתרונות ארכיטקטורה, רד האט ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

את הפורומים מנחה נטלי גבאי, סמנכ"לית אירועים ושיווק באנשים ומחשבים.

(המשך סקירת ההרצאות יפורסם מחר).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים