למרות הקורונה: אגרוסקאוט גייסה שלושה מיליון דולרים

אגרוסקאוט, הפועלת בעולם החקלאות החכמה, השלימה סבב גיוס של שלושה מיליון דולרים עבור פתרון הבינה המלאכותית שלה להגנה על גידולי שדה.

אגרוסקאוט, הפועלת בעולם החקלאות החכמה, השלימה סבב גיוס של שלושה מיליון דולרים עבור פתרון הבינה המלאכותית שלה להגנה על גידולי שדה.

את סבב ההשקעה הוביל קיבוץ יראון, והוא כלל משקיעים נוספים: פלטפורמת גיוס ההמונים Exit Valley, חברת אגריליין, קבוצת טרנדליינס – שהחברה נמצאת בפורטפוליו שלה, לצד מענקים מרשות החדשנות הישראלית וקרן בירד.

הפתרון של אגרוסקאוט משלב אלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת, המעבדים מידע שנאסף באמצעות רחפנים, לוויינים וטלפונים ניידים – לצורך זיהוי וניטור מזיקים, מחלות ובעיות אגרונומיות אחרות שיש לחקלאי, באופן מדויק ואוטונומי.

לפי נתוני האו"מ, חקלאים מאבדים 20%-40% מהיבול עקב פגיעת מחלות ומזיקים. כדי לצמצם התפשטות של מחלות ומזיקים בשדות, החקלאים מבצעים בדיקות ידניות וויזואליות בשדות – דבר המאפשר כיסוי מועט, כ-5%, של השדות. לכן, לרוב, בעיות בגידולים מתגלות רק בשלבים מאוחרים ונדרשות כמויות גדולות של חומרי הדברה לטיפול.

הפתרון שמציעה אגרוסקאוט שואף לצמצם באופן דרסטי את כמות הכימיקלים לטיפול במחלות. כך יתאפשר לחקלאי להוזיל עלויות ולעמוד ברגולציה הגוברת ובדרישת הצרכנים למזון שגדל ידידותית לסביבה ובר קיימא. עבור רוב החקלאים, מערכות מתקדמות למעקב מרחוק אחר מצב השדה יקרות מדי. אגרוסקאוט מציעה מערכת זולה וקלה לשימוש, המבוססת על ציוד נגיש, דוגמת טלפונים חכמים ורחפנים מסחריים.

באוגוסט האחרון זכתה החברה בפרס משרד החקלאות לחברות אגטק. כמה פיילוטים של המערכת החלו בישראל, בצפון ובמרכז אמריקה, לצד תחילת מכירות השנה.

בדצמבר 2019, אישרה קרן בירד מענק של מיליון דולרים לטובת פרויקט משותף לאגרוסקאוט ול-Bird Stop – חברה מעמק הסיליקון, המפתחת מערכת עגינה אוטונומית לרחפנים מסחריים. זאת, לטובת פיתוח מערכת אוטונומית לאיסוף מידע יומיומי בשדה. בקרוב יישמו שתי החברות מערכת שכזו אצל אחד המגדלים הגדולים של תפוחי אדמה בצפון אמריקה. אגרוסקאוט נבחרה לתוכנית חברות הסטארט-אפ של אורקל העולמית, והייתה מהראשונות לאמץ את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה.

שמחה שור, מנכ"ל אגרוסקאוט, אמר, כי "ההשקעה של משקיע אסטרטגי כקיבוץ יראון, בעל הבנה עמוקה בצורכי הענף, מהווה הבעת אמון בטכנולוגיה ובגישה שלנו. המימון יאפשר לנו להגדיל משמעותית את הפריסה בשוק ולהרחיב את השירותים ללקוחות שלנו. הגיוס יאפשר לנו לקדם פתרון גמיש וחדשני לחקלאים, שיגדיל את תפוקת היבול שלהם וישפר את ביטחון המזון העולמי".

שלום שמחון, יו"ר הועדה הכלכלית של קיבוץ יראון ולשעבר שר החקלאות, אמר, כי "על מנת למקסם יבולים, לצמצם מחלות ואיבוד גידולים, על חקלאים לשלב טכנולוגיה מתקדמת בעבודתם. אגרוסקאוט נותנת כלים לגילוי מוקדם של מזיקים, מחלות וגורמי סיכון אחרים ליבולים, המעניקים לחקלאי מידע בזמן אמת, שיאפשר צמצום של השימוש בחומרי הדברה, הורדת עלויות היצור וגידול בר קיימא".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רובין הוב

    אין תגובות? נושא כל כך מרתק 0 תגובות? מישהו בכלל קורא את הכתבות שלכם? מצלמות ולוויינים יכולים לראות חרקים על עלה ואף אחד לא מתעניין? במה אתם עסוקים בטטריקס?

אירועים קרובים