גוגל קלאוד הקימה מאגרי נתונים פתוחים לחוקרי הקורונה

גוגל קלאוד השיקה את תוכנית COVID-19 Public Dataset, שיצרה מאגר של מערכי נתונים ציבוריים, שתסייע לחוקרים, למדעני נתונים ולאנליסטים, העוסקים במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ● כל הנתונים הכלולים בתוכנית יהיו ציבוריים וזמינים באופן חופשי, בתוקף עד ה-15 בספטמבר 2020, תוך עמידה בנהלים ומדיניות שיבטיחו כי השימוש בנתונים נעשה בהתאם למדיניות הפרטיות ואבטחת המידע

אזור ענן ישראלי. גוגל קלאוד

גוגל קלאוד השיקה תוכנית חדשה, שתסייע לחוקרים, למדעני נתונים ולאנליסטים, העוסקים במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

התוכנית, COVID-19 Public Dataset, יצרה מאגר של מערכי נתונים ציבוריים, כגון המאגר של מרכז ג'ון הופקינס למערכות מדע והנדסה, נתוני הבריאות הגלובליים של הבנק העולמי, ונתוני OpenStreetMap. כל המאגרים פתוחים לגישה חופשית ולעריכת שאילתות באמצעות התוכנית. בנוסף, ענקית הענן מאפשרת לחוקרים להשתמש ביכולת חיקור מבוססת לימוד מכונה, BigQuery ML, כדי לאמן מודלים מתקדמים של לימוד מכונה עם נתונים אלה.

"נתונים איכותיים הם מרכיב קריטי ביכולת לחקור, ללמוד ולהילחם בהתפשטות הקורונה למען בריאות הציבור", נמסר מגוגל קלאוד. "הגישה לנתונים איכותיים ולכלים מתקדמים, שיאפשרו לנתח נתונים אלה בקנה מידה גדול בענן, הופכת חיונית יותר ויותר לתהליך המחקר ונחוצה במיוחד עכשיו, בתגובה למשבר הבריאות העולמי".

"הנגשת הנתונים מעניקה יתרון לחוקרים המנתחים מידע על נגיף הקורונה", אמר סם סקילמן, מנהל ההנדסה במעבדות דקארט, "היכולת להריץ שאילתות בחינם תאפשר השתתפות רבה יותר, והיכולת לשתף במהירות תוצאות וניתוחים עם עמיתים ועם הציבור – תאיץ את יכולתנו להבין את התפשטות הנגיף".

"פיתוח מודלים מבוססי נתונים של התפשטות הקורונה הוא קריטי", אמר ד"ר מתאו צ'ינאזי, מדען באוניברסיטת נורת'איסטרן, "הצוות שלנו פועל באינטנסיביות למידול ולהבנה טובה יותר של דרכי התפשטות הנגיף. הודות לפתיחת הנתונים ולהנגשתם במערכות החיקור, החוקרים ונציגי בריאות הציבור יכולים להבין טוב יותר, ללמוד, ולנתח את ההשפעה של מחלה זו".

לפי ענקית הענן, "הנגשת מערכי הנתונים מסירה חסמים ומספקת גישה למידע קריטי במהירות ובקלות, ובכך מבטלת את הצורך בחיפוש ובהעלאה של קובצי נתונים גדולים. חוקרים יכולים לגשת למערכות הנתונים ישירות מתוך קונסולת הענן של גוגל ולהריץ שאילתות לקידום המחקר".

כל הנתונים הכלולים בתוכנית יהיו ציבוריים וזמינים באופן חופשי. התוכנית תישאר בתוקף עד ה-15 בספטמבר 2020. מערכי הנתונים מסופקים לציבור למטרות חינוך ומחקר בלבד, וגוגל מפעילה נהלים ומדיניות כדי להבטיח שהשימוש בנתונים נעשה בהתאם למדיניות הפרטיות ואבטחת המידע.

צ'טבוט המסייע להגיב במהירות לפניות אזרחים

, מנכ"ל גוגל קלאוד, אמר, כי כלי השיתופיות והבינה המלאכותית של החברה מסייעים לסוכנויות ממשל, למגזר הציבורי, לאקדמיה ולארגוני בריאות בעולם להילחם בנגיף. בפוסט שכתב בבלוג החברה, הוא אמר, כי לצד התוכנית של הנגשת מאגרי המידע, אנשיו בנו צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית, המסייע לארגוני ממשלה להגיב מהר יותר לפניות של אזרחים בנושאים שונים הקשורים לנגיף ולנהל את ההסברה התקשורתית באופן יעיל ותגובתי יותר. הוא הוסיף, כי החברה חילקה בחינם כלים להאצת התעבורה הרשתית ושירותי איזון עומסים – לטובת אתרי ממשל שלא עומדים בלחץ הפניות של אזרחים אליהם, לקבלת מידע.

עם ממשלת ספרד, אמר קוריאן, החברה עובדת כדי לסייע לה למפות את התפשטות הנגיף. עוד הם סייעו לממשלה הספרדית לפתח אפליקציה לאזרחים, שתקבע האם התסמינים שלהם עונים בחיוב לשאלה האם הם חולים, ולהציע הדרכה. כך, אמר, הם מסייעים להפחתת הלחץ על ארגוני הבריאות במדינה. סיוע נוסף החברה מעניקה לאיטליה, לבריטניה, לאוסטרליה, לאוקלהומה, לפלורידה ולניו יורק – במיפוי התפשטות הנגיף.

"באופן טבעי", אמר קוריאן, "מגזר הבריאות הוא המושפע העיקרי מהמגיפה. טכנולוגיה עשויה להיות כלי קריטי לסייע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים