מדוע הסירה פייסבוק תכנים לגיטימיים אודות הקורונה?

האם המאבק במידע המזויף ובפייק ניוז על הנגיף המתפשט, והחששות מהמגיפה העולמית ההולכת ומתרחבת, יצא משליטה? ענקית הרשתות החברתיות ממאנלו פארק טוענת שבסך הכל "באג" שכבר תוקן הוא האשם בתופעה

מחזירה שיחות וידיאו ואודיו לשירות הליבה. פייסבוק. צילום: BigStock

חברת פייסבוק אומרת כי "באג" במערכות של הרשת החברתית הענקית שלה, הוא שגרם למספר פוסטים לגיטימיים אודות נגיף הקורונה, כולל למאמרי חדשות בנושא הכי מדובר כיום, להיות מסומנים בטעות כפייק ניוז, ולפיכך הם הוסרו.

מאבק במידע כוזב ופייק ניוז אודות הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

מאבק במידע כוזב ופייק ניוז אודות הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

בפייסבוק, כמו בגוגל וביוטיוב שבבעלותה, וכן בטוויטר וביתר החברות המשרתות את ציבור הגולשים הרחב או מפעילות מדיה חברתית, עושים מאמצים גדולים, לפי דיווחיהן, לרסן הפצת מידע כוזב אודות וירוס הקורונה והמגיפה העולמית שהוכרזה עקב התפשטותו. אלא שלאחר שכמה משתמשים התלוננו כי צונזרו בטעות, למרות ששיתפו מידע שימושי ומהימן אודות קורונה בפלטפורמה, החשש שהסינון של התכנים הלך רחוק מדי עלה ביתר שאת ועורר תהיות רבות.

הוושינגטון פוסט דיווח כי אתמול (ג') בשעות הערב פייסבוק סימנה פוסטים ומאמרים לגיטימיים כזבל, כולל דיווחי חדשות על הנגיף, מה שגרם למבול תלונות מצד משתמשים מבולבלים. במקביל הציג BuzzFeed News כמה דוגמאות של משתמשים מתוסכלים, שדיווחו כי פוסטים מכובדים מצידם שבהם שיתפו תוכן ממקורות רציניים, כמו פוליטיקו וה-Morning Herald של סידני למשל, סומנו על ידי פייסבוק כמפרים את כללי הקהילה של הפלטפורמה.

אתמול פרסם אלכס סטיימוס, ראש חטיבת האבטחה לשעבר של פייסבוק, ציוץ בטוויטר ובו העריך כי הפוסטים שהוסרו סומנו בטעות כתוצאה של "כלל נגד ספאם" ש"יצא משליטה", לאחר שסוקרי התוכן של החברה נשלחו לעבודה מהבית בגלל הצורך בהתרחקות חברתית עקב החשש מהמגיפה.

גיא רוזן, סמנכ"ל טוהר המידות בפייסבוק, השיב לציוץ של סטיימוס וכתב כי למה שקרה לא היה כל קשר לסוקרי התוכן, אך אישר כי החברה מתמודדת עם "באג" במערכת שהיא מפעילה נגד ספאם.

מאוחר יותר צייץ רוזן, "שיחזרנו את כל הפוסטים שהוסרו באופן שגוי, וכללו פוסטים בכל הנושאים – לא רק הקשורים ל-COVID-19. זו הייתה בעיה עם מערכת אוטומטית שמסירה קישורים לאתרים פוגעניים, אך שהסירה באופן שגוי גם הרבה פוסטים אחרים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים