"קריירה טכנולוגית היא דו-ראשית"

כך אמרה איריס לבנון, מנהלת פיתוח מתף, מחשוב ותפעול בקבוצת הבנק הבינלאומי, שדיברה במסגרת אירוע השקת פורום הנשים WIT - women in technology מבית אנשים ומחשבים, שאירוע ההשקה שלו נערך שלשום (א') בפתח תקווה

איריס לבנון, מנהלת פיתוח מתף, מחשוב ותפעול קבוצת הבנק הבינלאומי. צילום: יח"צ

"תחום הטכנולוגיה לא עומד בפני עצמו. החשיבה צריכה להיות תמיד, איך לצד הידע הטכני, יש הבנה עסקית-מימונית-כלכלית. על מנת להיות יעילה בפתרונות, נדרשת היכרות מקצועית נוספת, מעבר לטכנולוגיה. טכנולוגיה זו קריירה דו ראשית, ויש להפנים זאת", כך אמרה איריס לבנון, מנהלת פיתוח מתף, מחשוב ותפעול קבוצת הבנק הבינלאומי.

לבנון דיברה במסגרת אירוע השקת פורום הנשים WIT – women in technology מבית אנשים ומחשבים. אירוע ההשקה נערך שלשום (א') בבית אורקל בפתח תקווה. בפורום השתתפו יותר מאה מנמ"ריות ונשים טכנולוגיות מכלל מגזרי המשק. את פאנל הנשים הטכנולוגיות, במסגרתו דיברה לבנון, הנחתה גילי שלזינגר, מנהלת חטיבת אנטרפרייז, אגף SaaS, אורקל ישראל.

לבנון ציינה כי היא אם לשלושה ואף סבתא. "הגעתי לעולם הטכני אינה מלווה בהירואיקה", סיפרה, "כשהיינו בכיתה י' אחד הבנים התקבל לממר"ם ואמר לי שלהתקבל זה ממש קשה. אמרתי לעצמי שאם הוא התקבל, אז גם אני: הלכתי ועברתי את המיון הראשון. הוא אמר לי שהמיון הקובע הוא השני, וגם אותו עברתי. הגעתי לממר"ם בתקופה מדהימה, היה לי מאד מעניין. הרגשתי שזה בדיוק מה שרציתי לעשות".

"ראיתי שהעבודה בתחום הטכנולוגיה", סיכמה לבנון, "מאפשרת לחלוש גם על גורמי הייצור המייצרים יכולות פיננסיות. אם את מתחברת לדברים שהארגון עושה – זה מדהים. היה לא קל לשלב קריירה ואמהוּת בעבר, עבדתי בלילות, רגשי אשמה ליוו אותי. החוכמה היא להבחין בדברים החשובים, לדעת איך להשלים חוסרים בבית. זו אומנות שכל אחת מסגלת לעצמה את יכולות האיזון הללו".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, ראשת אגף מחשוב ומערכות מידע, עיריית תל אביב-יפו, אמרה כי לה שלושה ילדים וכי למשתתפות הפאנל יש קווי דמיון משותפים בקריירות שלהן. "שירתתי כקצינה טכנולוגית בצה"ל 21 שנים", סיפרה, "מהיותי עתודאית הגעתי לעולם המבצעי: פיתחתי מערכות ניהול שדה קרב. הייתי בשטח והפעלתי אותן. יצא לעתים שלא הייתי שבועות בבית, אבל שאבתי את כוחי מהבית".

"פרשתי מהצבא בשנת 2011", סיכמה שכטר, "פגשתי בעיריית תל אביב-יפו מקום מדהים, החותר למצויינות. אנו מנסים לקדם את העיר לעיר חכמה. יש עניין ואתגרים, זה לא קל. כאישה טכנולוגית, הקושי של להחליט מה הגבול, איך אני מתקדמת ומייצרת איזון בין הקריירה מול המשפחה – הוא קושי חזק".

דורית שר, מנכ"לית אקספריטי. צילום: ניב קנטור

דורית שר, מנכ"לית אקספריטי. צילום: ניב קנטור

דורית שר, מנכ"לית אקספריטי, ייעוץ חווית לקוח לארגונים, נשואה לרון, איש היי-טק, ולהם שתי בנות. היא אמרה כי "את דרכי בעולם מערכות המידע התחלתי לאחר שסיימתי שני תארים בטכניון. מה שאפיין אותי היו שאפתנות, התמדה ונחישות. גדלתי בבית שהאווירה בו הייתה של להשיג יותר. זה דחף אותי למעלה. יש בכך גם צד טוב – זה עזר לי להגיע לתוצאות".

"לאורך השנים", סיכמה, "כשעבדתי בנטוויז'ן, עבדתי בצורה מטורפת. בעלי, שעבד במיקרוסופט, חזר ב-8 בערב והוא היה המקדים מבין שנינו. הוא היה נמצא יותר בבית ובנוסף הסתמכנו על הוריו כמערך תומך. לשאלה למה נשים לא מגיעות לתפקידים בכירים, שליש השיבו כי זה בגלל הנשים. יש בכך הרבה מן האמת. קל להיגרר למקום של 'מה הסיכוי שלי לקבל תפקיד, או להתקדם?'. יש להשתיק קולות אלה: זה תלוי בנו, זה עניין של התמדה ונחישות", אמרה שר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים