פרס חדשנות לחמי פרס – בגרמניה

פרס, שותף מייסד של קרן פיטנגו, זכה בפרס ריינהרד מון, "על המאמצים הבלתי נלאים שלו לקדם חדשנות שמשרתת הן את העסקים והן את החברה"

חמי פרס. צילום: יח"צ

חמי פרס, שותף מייסד של קרן פיטנגו ומבכירי קהילת הון-הסיכון בישראל, זכה בפרס ריינהרד מון, שמוענק על ידי ברטלסמן-סטיפטונג הגרמנית לאישים וגופים שעוסקים בחדשנות. טקס הענקת הפרס יתקיים בספטמבר בברלין.

פרס משמש בין היתר כיו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, שקרוי על שם אביו, הנשיא וראש הממשלה המנוח שמעון פרס. בנימוקי הפרס נכתב כי זה ניתן לו "על המאמצים הבלתי נלאים שלו לקדם חדשנות שמשרתת הן את העסקים והן את החברה. פרס הפגין חזון ודרייב ראויים לציון במאמציו לקדם חדשנות וקידום כלכלי בישראל. הוא נציג ראוי של ישראל בתפקידה כאומת החדשנות והסטארט-אפ".

מעניקי הפרס ציינו כי "באותו הזמן, לפרס תפקיד מוביל בקידום השיח על חדשנות ועל הפוטנציאל החיובי שלה. עם ראייה טובה ורשת רחבה של קשרים בינלאומיים, הוא קידם, דרך העבודה של מרכז פרס, חדשנות בתחומים בולטים כגון יזמות, בריאות, עסקים, הסביבה וספורט. ההשפעה של מאמציו תתרחב עם ההקמה הצפויה של המשרד של מרכז פרס בברלין".

עוד נכתב בנימוקי הפרס כי "דרך עבודתו, הכישורים הדיפלומטיים הראויים לציון שלו והאמפתיה שהוא מפגין, פרס ממשיך את המורשת של אביו".

בהודעה צוינה בנוסף הפעילות שלו במסגרת קרן פיטנגו ונכתב כי "באמצעותה, הוא סלל את הדרך למשפר רב של חברות צעירות, שהוא תמך בהן ועזר להן להשיג הצלחה אפילו מעבר לגבולות ישראל. לאמונה הבסיסית שלו, שלפיה חדשנות מקדמת את השלום ותורמת להתפתחות החברה, ולתוצאותיה יש השפעה הרבה מעבר למזרח התיכון".

בריגיט מון, חברה במועצת המנהלים של ברטלסמן-סטיפטונג, "פרס מראה כיצד חדשנות יכולה להוביל ליותר שגשוג של אנשים, הן אישי והן ברמה החברתית, וכיצד היא יכולה לתרום להתפתחות של חברות אנושיות. כאדם וכיזם, הוא משמש כרול מודל לכל אלה שפועלים מתוך האמונה שלעסקים יש אחריות גם על החברה שבה הם פועלים".

בין תפקידיו הראשונים בעולם ההיי-טק, פרס היה מנהל הפיתוח העסקי של חברת התוכנה DSI. ב-1992 הוא הקים את קרן הון-הסיכון מופ"ת, וארבע שנים לאחר מכן עזב אותה לטובת הקמת קרן פולריס 2, יחד עם דוברת שרם. בעקבות ההצלחה שלה הוקמה קרן פיטנגו, שפרס שותף בה והיה בין המייסדים שלה. ברבות הזמן הפכה פיטנגו לקרן הון-הסיכון הגדולה בישראל. כיום, בנוסף לפיטנגו, הוא חבר באגודת הידידים של אורט ישראל, ובעבר כיהן כיו"ר איגוד קרנות הון-הסיכון בישראל וכיו"ר לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

הפרס, שקרוי על שמו של ריינהרד מון, מייסד ברטלסמן-סטיפטונג, מוענק לאישים מרחבי העולם שיש להם תפקידי מפתח בפיתוח פתרונות לאתגרי החברה ולעתידה של גרמניה. הפעם, נושא הפרס הוא "מטפחים חדשנות, מפתחים את הפוטנציאל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים