אקזיטוואלי: לבצע השקעות מהכורסה בסלון

יניב שריון, מנכ"ל אקזיטוואלי, שוחח עם אנשים ומחשבים והרחיב על הפלטפורמה של החברה, המאפשרת לבצע השקעות בחברות סטארט-אפ פרטיות ולקבל תמורתן מניות באותה חברה

יניב שריון, מנכ"ל אקזיטוואלי. צילום: יח"צ

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לנו לעשות פעולות רבות מהכורסה הנוחה של הבית. פעולות בנקאיות, רכישת מוצרים ודומה – כולן פעולות שניתן לבצע מרחוק ובנוחות. עכשיו הטכנולוגיה מאפשרת לנו לבצע השקעות בחברות סטארט-אפ פרטיות ולקבל תמורתן מניות באותה חברה, וכל זה באמצעות פלטפורמה שנקראת ExitValley.

חברת אקזיטוואלי הוקמה בשנת 2015 על ידי יניב שריון, שחר שרגא, יואל אטדגי, ניר מיטל, ירון אדלר ועודד פדרבוש – כולם עם ניסיון בתעשיית ההשקעות וההיי-טק בישראל.

ExitValley

ExitValley

בשיחה עם אנשים ומחשבים, הסביר מנכ"ל החברה, שריון, איך העניין עובד. "הפלטפורמה מאפשרת לקהילת המשקיעים הפרטיים להשקיע בחברות טכנולוגיה פרטיות, בתמורה למניות, ולקחת חלק בהצלחת ה-סטארט אפ ניישן", אמר שריון.

"הרעיון שעמד בבסיס הקמת הפלטפורמה הוא לאפשר לקהילת המשקיעים הפרטיים להשקיע בחברות טכנולוגיה ולקחת חלק בהצלחת ההיי-טק הישראלי, עלייה כבר התרגלנו לשמוע בגופי התקשורת מדי שבוע. לשם כך, אקזיטוואלי פיתחה מנגנון השקעה מתקדם, שנותן לקהילת המשקיעים פתרון כולל – החל משלב איתור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות, דרך פיזור הסיכון והסדרת תנאי העסקה ועד קבלת הדיווחים השוטפים לאורך חיי החברה"

האם תוכל להסביר לי בקשה איך המערכת עובדת?
"אנחנו פוגשים מאות חברות סטארט-אפ מדי חודש, אנחנו בודקים את ההיתכנות הטכנולוגית ואת הפוטנציאל העסקי, ומתוכן אנחנו מכניסים לפלטפורמה שלנו, כלומר באפשרויות ההשקעה, רק את אותן חברות שנראות לנו הטובות ביותר למשקיעים. כל חברה שעולה לאתר גם עוברת בחינה משפטית, שבמסגרתה מוסדרים תנאי ההשקעה באמצעות חוזי השקעה אחידים ומבוקרים, המבטיחים את זכויות המשקיעים (בין היתר הבטחת נזילות המניות והסדרת חובות הדיווח מצד החברות). אקזיטוואלי מאפשרת למשקיעים לפזר סיכונים באמצעות השקעת סכומים קטנים במספר חברות מתחומים שונים, ואף בענפים שונים.

כמו כן, כחלק מתפישת ה'להשקיע ביחד', שנגזרת מחכמת ההמונים, אקזיטוואלי מאפשרת לקהילת המשקיעים שלה לעקוב אחר חברות שעלו לקמפיין גיוס, לבחון את מידת האמון שמשקיעי הפלטפורמה מביעים בהן (באמצעות קצב התקדמות ההשקעה, מספר המשקיעים ועוד), ולהצטרף להשקעה בהתאם. מרכיב נוסף הנגזר מתפישת ה'להשקיע ביחד' הוא היכולת ליצור קשר עם משקיעים אחרים בפלטפורמה, בין אם אונליין, באמצעות פיצ'רים על גבי הפלטפורמה, ובין אם אופליין, דרך אירועי המשקיעים החודשיים שעורכת החברה".

איך אתם מגיעים לסטארט-אפים, הרי בישראל נפתחים סטארט-אפים חדשים מדי יום?
"ששת המייסדים הם בעלי וותק בעולם ההיי-טק, ויש לנו קשרים משלנו לצד שיתופי פעולה עם הרשות לחדשנות, החממות הטכנולוגיות, מתחמי העבודה, ועוד. יותר מכך, אקזיטוואלי מובילה את תחום ההשקעות בסטארט-אפים, עם למעלה מ-100 מיליון שקל שהושקעו עד כה, קהילת משקיעים גדולה, מנגנון השקעה מתקדם, סיכויי הצלחה גבוהים בגיוס – ולכן אנו מקבלים פניות רבות ממאות סטארט-אפים מדי חודש.

בנוסף, אנחנו מעודדים השקעות במסגרת חוק האנג'לים, ומבצעים סבבי השקעה רבים בשיתוף קרנות הון סיכון. במסגרת שיתופי פעולה אלו אנו מאפשרים למשקיעים להצטרף לגופי השקעות מובילים, בתנאי השקעה מועדפים.

נכון להיום אנחנו פלטפורמת ההשקעות המצליחה בישראל בישראל, עם 70 השקעות מוצלחות. לפלטפורמה שלנו רקורד יוצא דופן של הצלחות, בהן ייסוד תעשיית ההשקעות הפרטיות בסטארט-אפים בישראל. בין השאר היינו גורם מרכזי ואף מוביל בכל הקשור לחקיקת השקעות ההמונים בישראל.

יש לנו את קהילת המשקיעים הגדולה בארץ, עם למעלה מ-17,000 משקיעים רשומים, מגוון חברות פורטפוליו מצליחות, שהשלימו סבבי גיוס מתקדמים עם עליית שווי משמעותית, מספר אקזיטים, ואפילו הנפקה.

האם תוכל לספר על כמה מחברות הסטארט-אפ הרושמות בפלטפורמה?
"בין חברות הפורטפוליו של ExitValley, ניתן למנות את HeraMed – חברת סטארט-אפ מצליחה, אשר פיתחה מערכת לניטור הריון המאפשרת מעקב ביתי רציף אחר בריאות העובר, תוך כדי מתן מענה לזיהוי מוקדם של סיבוכים אפשריים; VRHealth – החברה הראשונה בעולם שעושה שימוש במערכות VR כמוצר רפואי שיקומי מאושר; SolCold, אשר פיתחה חומר שממיר את הקרינה הסולארית שנפלטת מהשמש לקור; ו-Hargol FoodTech, אשר מספקת מענה לצורך העולמי במאגרי חלבון חדשים באמצעות טכנולוגיה חקלאית פורצת דרך לגידול מתועש של חגבים למאכל.

מאז השלמת סבבי הגיוס ב-ExitValley, מציגות החברות הללו הישגים מרשימים: HeraMed הונפקה בבורסה האוסטרלית, VRHealth ו-SolCold השלימו Round A (סבב גיוס מתקדם) של כחמישה מיליון דולר במצטבר, בגידול שווי חברה משמעותי, ו-Hargol FoodTech, שכבר השלימה Round A באמצעות ExitValley, ממשיכה להגדיל את קיבולת הייצור של החברה, על מנת לעמוד בביקוש למוצרי החברה בשווקים בארה"ב ובאירופה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים