"לצד נשק מדויק וקטלני – הצבא נדרש גם לטכנולוגיה תקשובית"

לדברי חן אזולאי, סמנכ''ל בכיר, בינת תקשורת מחשבים, "לצד ההצטיידות בכלי נשק מדויקים וקטלניים יותר - יש להסתמך על טכנולוגיה תקשובית כחלק מארגז הכלים הצבאי, כדי לייצר התעצמות מודיעינית, ניתוח וחיזוי התנהגות אויב, בנק מטרות וקשר למערך הנפרס בשדה הקרב

"בשנים האחרונות חווינו צמיחה משמעותית בפעילות שלנו במגזר הביטחוני. הסיבה לכך היא המהפכה הטכנולוגית שמתרחשת בעולם בעשור האחרון, שהגיעה בעוצמה רבה למגזר זה. מפקדים בכירים אומרים, שלצד ההצטיידות בכלי נשק מדויקים וקטלניים יותר – יש להסתמך על טכנולוגיה תקשובית כחלק מארגז הכלים הצבאי. המטרה היא לייצר התעצמות מודיעינית, ניתוח וחיזוי התנהגות אויב, בנק מטרות וקשר למערך הנפרס בשדה הקרב – כל אלה מייצרים יתרון מבצעי", כך אמר חן אזולאי, סמנכ"ל בכיר למכירות ופרויקטים, בינת תקשורת ומחשבים.

אזולאי דיבר במסגרת יומה השני של ועידת יערות הכרמל 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') והיום (ה'), בהשתתפות מאות מלקוחות החברה. הכנס היום היה ללקוחות המגזר הביטחוני ונדונו בו אתגרי התקשוב במגזר הביטחון.

"אחד האתגרים הגדולים שצה"ל מתמודד עימם הוא המעבר לענן, ומה להעביר לשם", אמר אזולאי. "יחד עם אנשי ממר"ם הקמנו את הענן המבצעי, בטכנולוגיה מוגדרת תוכנה, מבוסס תשתיות מחשוב ותקשורת ACI של סיסקו ושכבת ניהול של רד האט. הדטה סנטר מתאפיין ביכולות ניהול, מיטוב ושרידות".

בינת, ציין אזולאי, "שותפה בעשרות פרויקטים במגזר הביטחוני, בהם עיר הבה"דים, פרויקט התקשוב הגדול ביותר במערכת הביטחון בישראל. עבור יחידות מופ"ת ומיט"ב, כמו גם עבור פיקוד העורף, הקמנו מוקדי שירות לקוחות, מבוססי פלטפורמת הקונטקט סנטר של סיסקו, שעליה פועלת מערכת ACI, פרי פיתוח שלנו לניהול ולהפעלת המוקדים. המערכת מאפשרת ניהול דינמי של המוקד, ממשק למנהל המוקד, ניהול משמרות וקמפיינים, שיחות חוזרות, דו"חות מתקדמים ועוד. עוד מתאפשר מעבר בין ערוצי התקשורת השונים באופן רציף ופשוט". לדבריו, "עבור משטרת ישראל הקמנו את מוקד 100. מדובר בפלטפורמה מורכבת, המוטמעת בשבעה מחוזות במשטרה ומטפלת ביותר משני מיליון שיחות בשנה. המערכת מנטרת שיחות מול מוקדנים, והיא כוללת כמה שכבות, לרבות יכולת שרידות ומסכי זמן אמת".

הוא הוסיף, כי "בינת הקימה כמה דטה סנטרים בצבא ומחוצה לו, לרבות הקמת דטה סנטרים על ספינות בחיל הים. שדרגנו רשתות מבצעיות במערכת הביטחון, ניהלנו וביצענו פרויקטי משל"טים מורכבים".

"אנו מסייעים לארגונים בטרנספורמציה הדיגיטלית שהם עוברים", אמר אזולאי, "הקמנו כמה פרויקטי קונטקט סנטר, בהם – במגדל, מנורה וקופת חולים לאומית. זה כבר לא המוקד של פעם, שבו הלקוח מתקשר ומבקש עזרה, אלא הליבה העסקית של הארגונים, עם תהליכי מכירה, שירות וניהול כלל הקשר עם הלקוח". לדבריו, "אנו מספקים יתרון מבוסס טכנולוגיה, בין השאר עם קליידו, פעילות שהקמנו, המתמחה בפתרונות בינה מלאכותית לארגונים". במגזר הממשלתי, אמר, "ביצענו רק בשנה האחרונה יותר מ-70 פרויקטי אבטחת מידע והגנה בסייבר, לאחר שזכינו לפני יותר משנה במכרז ממשלת ישראל לאספקת מעטפת פתרונות אבטחת מידע – מבוססי צ'ק פוינט". הוא הוסיף, כי "בינת היא אינטגרטור התקשוב בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב –  פרויקט בהיקף של מיליארדי שקלים. אנו אחראים על תכנון והטמעה של רוב מערכות התקשוב בפרויקט, שמכיל יותר מ-20 מערכות ויותר מ-3,000 ממשקים ביניהן. בנוסף, אנו בעיצומו של פרויקט מצלמה לכל שוטר. בינת היא אינטגרטור וספק של יותר מ-10 אלפים מצלמות אישיות לשוטרי ישראל, שכל פעילותם מצולמת ומתועדת, והתיעוד משמש כראיה משפטית".

"אנו יודעים לספק לארגונים ולמנמ"רים פתרונות IT בעולמות המחשוב, האחסון והתקשורת, לצד כלי הגנת הסייבר", סיכם אזולאי, "גוף ה-IT הפך מספק פתרונות מחשוב לחלק מהליבה העסקית של הארגון. אנו מסייעים לארגונים להצליח, על ידי הטמעת מערכות דיגיטל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים