נשים ומחשבים: טלאור, סיגמאביט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: טלאור, מנהלת צוות פיתוח תוכנה פולסטאק בקבוצת ההנדסה בסיגמאביט

טלאור, מנהלת צוות פיתוח תוכנה פולסטאק בקבוצת ההנדסה בסיגמה ביט. צילום: דוברות אלביט מערכות

שם ותפקיד: טלאור, מנהלת צוות פיתוח תוכנה פולסטאק בקבוצת ההנדסה בסיגמאביט, חברה בת של אלביט, ומשתתפת בתוכנית ניהול בכיר למנהלות בהיי-טק, שמתקיימת בימים אלה בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע".

מה את עושה במסגרת תפקידך?
"אני מנהלת צוות עם ארבעה עובדים, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. קודמתי לתפקיד לפני חצי שנה, אחרי שהייתי מפתחת בצוות".

האם הקורס בפארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע מסייע לך בתפקיד?
"כן. יש 16 מפגשים וכל אחד מהם עוסק בתחום אחר בניהול. כל מפגש כזה נותן לי כלי פרקטי – אם זה להכין תכניות, להעביר מצגות או להתמודד עם דילמות ניהוליות. בנוסף, הוא מאפשר נטוורקינג עם נשים מהפארק ומתעשיית ההיי-טק".

איך היחס אלייך, כאישה, באלביט?
"יש באלביט הרבה נשים בתפקידים בכירים, נשים מנהלות ומובילות פרויקטים, כולל ראשות תחום בתחומים ביטחוניים וטכנולוגיים. לא נתקלתי באפליה באלביט, יש בה מדיניות של שוויון בין נשים וגברים. בחברה מעודדים אותי להתפתח ולצמוח".

האם לדעתך יש אפליית נשים בתעשיית ההיי-טק באופן כללי?
"כן. בראיונות עבודה בחברות אחרות שאלו אותי שאלות על היותי אישה ועל ילדים – שאלות שלא היו אמורים לשאול. אז, שיתפתי עם זה פעולה, כי הייתי צעירה ולא כל כך ידעתי מה חוקי ומה לא חוקי לשאול. באלביט לא נתקלתי בזה ולא הרגשתי שהיותי אישה הוא מכשול בדרך שלי".

למה יש מעט נשים בתעשיות ביטחוניות ובהיי-טק?
"זה מתחיל בחינוך, כי נשים מופנות פחות לתפקידים טכנולוגיים ויותר להומניים. גם במגמות הטכנולוגיות בתיכון יש יותר גברים מאשר נשים וכתוצאה מכך יש מצב דומה גם ביחידות הטכנולוגיות בצבא. כל עוד לא יהיה שינוי בחינוך, לא יהיה שינוי גם בשיעור הנשים בתפקידים טכנולוגיים בתעשיות הביטחוניות".

למה דווקא בדרום? תעשיית ההיי-טק הרבה יותר מפותחת במרכז הארץ.
"אני מתגוררת בבאר שבע, מצאתי אותה כמקום שיש בו מרכז היי-טק שמאפשר לי לעבוד קרוב לבית, בחברה טובה ועם אקו-סיסטם טוב – מסעדות, חדר כושר וכדומה. יש בפארק הרבה חברות היי-טק, ובדרום בכלל יש הזדמנויות תעסוקה, מיט-אפים וקהילות טכנולוגיות. חברות מפספסות הזדמנויות ועובדים פוטנציאליים טובים בדרום ובצפון, מבלי לבצע נסיעות ולהיות יותר עייפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים