עיריית נתניה הטמיעה את פתרון האבטחה של פאלו אלטו

שתי מערכות ה-PA5220, שהוטמעו על ידי אינוקום, מאפשרות לעירייה להגן על מערכות המחשוב שלה - ובאגף מערכות המידע מדווחים על שיפור לעומת המערכות הקודמות ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

מימין: בוריס מקסימוב, סגן מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית נתניה, וירון ריבו, מנהל האגף. צילום: יח"צ

עיריית נתניה סיימה באחרונה את השלב הראשון בפרויקט שבמסגרתו היא הטמיעה מערכת אבטחת מידע וסייבר של פאלו אלטו. היקף הפרויקט נאמד במאות אלפי שקלים ובהמשך צפויים בו שלבים נוספים.

בנתניה מתגוררים כרבע מיליון תושבים בכ-80 אלף בתי אב. עיריית נתניה מספקת מגוון של שירותים עירוניים ומנהלת מאגרי מידע רבים. השירותים שמספקת העירייה – מחינוך ועד תברואה, מתרבות ועד רישוי עסקים – מסתמכים על טכנולוגיות מחשוב מגוונות, ובאחריותה להגן על המערכות והנתונים בצורה מיטבית.

על מנת להתמודד עם אתגרי אבטחת המידע והסייבר, נדרש אגף המחשוב ומערכות המידע של העירייה, בניהולו של ירון ריבו, לאתר פתרונות לצמצום הסיכונים למינימום האפשרי, תוך תמיכה בתהליכים הארגוניים המודרניים. לאחר בחינה מעמיקה של הדרישות ואפיון הפתרון הנדרש פרסמה העירייה מכרז, לפי חוק חובת המכרזים. במכרז השתתפו מספר חברות ויצרנים מהמובילים במשק ובסופו של דבר זכו בו 2BSecure ופאלו אלטו, שמיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן.

המטרה המרכזית של הפרויקט הייתה קונסולידציה של מספר מערכות פיירוול ישנות למערכת פאלו אלטו PA5220 שרידה, עם יכולת גבוהה וביצועים חזקים, תוך הפעלת מנועי סינון ובקרה חדישים.

במסגרת הפרויקט הוטמעו שתי מערכות PA5220, בתצורה שרידה. הן מאפשרות לעיריית נתניה להגן על מערכות המחשוב שלה הן ממתקפות מתוחכמות והן ממתקפות שאינן ידועות – בתחנות הקצה, ברשת ובענן. בחברה אומרים כי המערכת מכילה מגוון מנועים, ובעלת רוחב פס ויכולות שיתאימו לצרכי העירייה בתקופה הקרובה. זאת, תוך שבפרויקט נלקחה בחשבון הגדילה הצפויה של העיר. מעבר לזה, הפרויקט כלל הדרכות טכנולוגיות לצוות העירייה ובדיקת חדירה, על מנת לוודא שמערכות העירייה בתצורה החדשה מאובטחות ברמה גבוהה.

פרויקט זה מצטרף לפרויקטים רבים שאותם מוביל צוות אגף המחשוב ומערכות המידע בעיריית נתניה. בין היתר, היא קיבלה באחרונה את תקן אבטחת המידע ISO27001.

מהם השלבים הבאים בפרויקט?

בוריס מקסימוב, סגן מנהל אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית נתניה, אמר כי "לאחר ביצוע אפיון צרכים מקדים מעמיק, נבחר הפתרון המתאים ביותר, בדגש על האיכות שלו וניסיון החברה המספקת את השירות, ובשיקולי עלות-תועלת על פי חוק חובת המכרזים. מערכות המחשוב שלנו הן בלב ליבו של הארגון ועל כן, מדובר היה בפרויקט בסיכון גבוה. כדי להוריד את רמת הסיכון ולא לפגוע בפעילות השוטפת של העירייה, הקפדנו על כללי אבטחת המידע הנהוגים, ובוצע מהלך פרויקטלי מורכב, שכלל מיפוי המערכות, טיוב הכללים, תכנית עבודה מפורטת מרגע התחלת הפעילות ועד להשלמת הפרויקט ומעבר לפעילות שוטפת".

הוא הוסיף כי "המערכת הנוכחית החליפה מספר מערכות ותיקות, ואנחנו כבר מתחילים לראות אירועים והתראות שלא ניתן היה לראות קודם לכן. אנחנו רואים שיפור וייעול משמעותיים בפעילות הארגון, ובהגנה על מערכות העירייה ונכסי המידע שלה. לפרויקט שלבי המשך נוספים. נמשיך לקדם ולשפר את המערכת ולהבטיח את מוכנות עיריית נתניה לאתגרי אבטחת המידע והסייבר המודרניים".

ציון עזרא, סמנכ"ל המכירות של אינוקום, אמר ש-"הפרויקט פותח עבור עיריית נתניה עולם חדש של אפשרויות בתחום אבטחת המידע. מערכות האבטחה הן כורח לכל ארגון, לאור העלייה המתמדת במתקפות".

לדברי פבלו גוט, סמנכ"ל המכירות של 2Bsecure, "המערכת מציעה כלים מתקדמים, ביצועים חזקים ויכולות שרידות שמהן יכולה העירייה ליהנות. אפשרנו לעירייה מיגרציה מהירה וחלקה ממערכות הפיירוול הקיימות אל המערכת החדשה. זהו פרויקט המשמש כפלטפורמה לתוספות של מוצרים וטכנולוגיות נוספות בעולמות הפורנזיקה, הניטור, הגילוי והאוטומציה, שאותם 2Bsecure תדע להטמיע לכשתידרש לכך בעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי שנאן

    כל הכבוד, ירון! אין ספק שאם רק יאפשרו לך ולאנשיך, תוכלו להביא את האגף לפסגות חדשות וגבוהות יותר. בהצלחה גם בהמשך הדרך.

אירועים קרובים