בגלל ההטרדה המינית הפנים-ארגונית – אובר תשלם 4.4 מיליון דולר

ענקית הנסיעות המשותפות הגיעה להסכם עם נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה האמריקנית, עקב תלונות על תרבות ניהול קלוקלת, השתקה של הטרדות מיניות וניצול מרות ● החברה תקים בכסף קרן שתטפל בנושא, וכן תפתח מנגנון שיזהה את מקור הבעיה

אובר. צילום: Ogi75, BigStock

חברת אובר תייסד קרן, בה תשקיע 4.4 מיליון דולר, בכדי ליישב בדיקה פדרלית לטענות כי היא אפשרה תרבות של הטרדות מיניות בתוך החברה, כך הודיעה אתמול (ד') נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה האמריקנית, ה-EEOC (ר"תEqual Employment Opportunity Commission).

על פי הדיווחים בתקשורת העולמית, ההחלטה הגיעה לאחר שהנציבות סיכמה את חקירתה בנדון, שהושקה ב-2017, וקבעה כי חברת שירותי שיתוף הנסיעות "התירה תרבות של הטרדה מינית ונקמה נגד אנשים שהתלוננו על הטרדה כזו", כך הבהירה ה-EEOC בהצהרתה.

לפי הפרסומים, נשים מסוימות שעבדו בחברה בין התאריכים ה-1 בינואר, 2014 ועד ה-30 ביוני, 2019, יהיו זכאיות לכסף מהקרן.

בנוסף לקרן, אובר הסכימה ליצור מערכת פנים-ארגונית לזיהוי עברייני מין ומקרים שבהם ההנהלה לא מצליחה להגיב לטענות על הטרדה, לכאורה, באופן משביע רצון.

עוד סוכם כי, בנוסף לסכום שאובר הסכימה להשקיע בקרן ובפיצוי המתלוננות, החברה גם תאפשר לנציב ה-EEOC לשעבר, פרד אלווארז, לעקוב אחריה בשל כשליי ההתנהגות והתרבות הארגונית שלה בשלוש השנים הבאות.

ראש התחום המשפטי של אובר, טוני ווסט, פרסם הודעה המשבחת את שני הצדדים על כך שהגיעו להסכמה."עבדנו קשה כדי להבטיח שכל העובדים יוכלו לשגשג באובר, על ידי העמדת ההוגנות והאחריות בלב מי שאנחנו ומה שאנחנו עושים", ציין ווסט. "אני שמח מאוד שהצלחנו לעבוד יחד עם ה-EEOC בהמשך לחיזוק המאמצים האלה", סיכם.

המהנדסת שפתחה את תיבת הפנדורה

הבדיקה הפדרלית הושקה לאחר שמהנדסת החברה לשעבר, סוזן פאולר, פרסמה פוסט בבלוג בשנת 2017 ובו פירטה את חוויותיה בזמן עבודתה באובר, שכללו לטענותיה הטרדות מיניות ותופעה של התעלמות מתלונות על כך למשאבי אנוש, שהייתה רווחת לדבריה באותם ימים באובר. 

בפוסט שכתבה פאולר בבלוג האישי שלה היא טוענת שכבר ביום הראשון לעבודתה באובר היא קיבלה "הצעה" מבכיר ממנה לקיים איתו יחסי מין. היא הוסיפה ששלחה למשאבי אנוש צילומים המוכיחים את ה-"הצעה" שקיבלה, אולם ההטרדות רק גברו והיא לא הצליחה להתקדם בחברה.

לאחר הפרסום, שעשה הדים רבים בתקשורת, פיטרה אובר 20 מעובדיה, כולל מנהלים.

בהמשך הדרך הופנו אצבעות מאשימות רבות אל מי שהיה מנכ"ל החברה באותם ימים, טראוויס קלאניק, שהוא גם מייסד-שותף שלה, והוא נאלץ להתפטר מהובלת אובר ביוני 2017 ולעזוב את החברה.

הטרדה ותקיפה במקום העבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטרדה ותקיפה במקום העבודה. צילום אילוסטרציה: BigStock

"ההסכם יעצים נשים בטכנולוגיה לדבר נגד סקסיזם במקום העבודה"

עורכת הדין הבכירה של ה-EEOC, אמי סנגבי, שהייתה היועצת המשפטית לחקירה, אמרה כי היא מקווה שהפשרה שהושגה תעורר שינוי בתעשיית ההיי-טק. סנגבי התייחסה בדבריה לכך שבאחרונה – וביתר שאת מאז קמפיין MeToo# – עולים אודותיה יותר ויותר דיווחים בתקשורות אודות יחסי עובד-מעביד שלא כדין, הכוללים הטרדות וניצול מיני, וכן מקרים של ניצול מיני בין עובדים וסביבת עבודה עוינת לנשים.

"הסכם זה יעצים, בתקווה, נשים בטכנולוגיה לדבר נגד סקסיזם במקום העבודה, בידיעה שקולותיהן יכולים להביא לשינוי משמעותי", אמרה סנגבי בהצהרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים