סין מאיימת לנקום בגרמניה אם וואווי תנודה מדור 5

שגריר סין בגרמניה איים ב"נקמה" שתפגע כלכלית בשוק הגרמני אם גרמניה תחסום את וואווי מהשתתפות בפריסת רשתות דור 5 בבמדינה, תוך שהזכיר את מיליוני כלי הרכב שמוכרות יצרניות הרכב הגרמניות בסין

סין. אילוסטרציה: BigStock

הממשל הסיני יוצא למלחמה נגד הניסיון להחרים את וואווי בגרמניה: "אם גרמניה תעשה החלטה שתחרים את וואווי בשוק הגרמני – יהיו לכך תוצאות". כך, במילים ישירות התריע השגריר הסיני בגרמניה, תוך שהוא מזכיר גם את מיליוני כלי הרכב שמוכרות יצרניות הרכב הגרמניות בסין.

שגריר סין בגרמניה, וו קן, ציין את הדברים באירוע תקשורתי בעקבות התגברות ההתנגדות לוואווי בקרב מחוקקים בגרמניה מהקואליציה של הקנצלרית, אנגלה מרקל, שמתנגדים למדיניותה בנוגע לסין והגישו טיוטת חוק, שעשוי להציב איסור רחב על השתתפות ספקים "שאינם ראויים לאמון" של תשתיות דור 5.

אין אזכור מפורש לוואווי בהצעת החוק, אך נראה שהוא "נתפר" בשבילה לאחר קרבות ומאבקים בממשל הגרמני בנוגע לנושאי אבטחה של דור 5 במדינה.

טיוטת החוק אמורה להיבחן על ידי אנשי משרדה של מרקל ומשרד הכלכלה הגרמני, שדווקא הביעו בעבר דאגה מהטלת מגבלות קשות על חברות סיניות כדי שלא לפגוע ביחסי הסחר עם בייג'ינג.

בעיית וואווי הפכה רגישה יותר דווקא עכשיו גם לאור הבחירה של מפעילת הסלולר טלפוניקה בוואווי כאחת החברות לפריסת תשתיות דור 5 ברשת שלה, ומנגד – הנחרצות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לגייס את בנות בריתה של ארה"ב באירופה להחרים את וואווי כספקית לפריסת תשתיות דור 5.

השגריר הסיני ציין באירוע גם, כי לוואווי אין שום מחויבות חוקית לספק נתונים לממשל הסיני, והזכיר גם כי יצרניות הרכב הגרמניות מכרו בשוק הסיני בשנה האחרונה 28 מיליון מכוניות, והרמז יותר מברור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים