קרשנדו השיקה קרן הון-סיכון חדשה – שמגייסת כ-100 מיליון דולר

הקרן השלימה סגירה ראשונה וסבב הגיוס צפוי להסתיים במהלך המחצית הראשונה של 2020 ● היא תתמקד בהשקעות בסטארט-אפים בתחום התוכנה - בין השאר בביג דטה, בינה מלאכותית ולימוד מכונה

צוות קרשנדו ונצ'ר פרטנרס ישראל (עומדים משמאל לימין): ד"ר יובל אבני, צבי שכטר, טל מזרחי, ז'אן מארק לילינג. צילום: יח"צ

קרן הון-הסיכון קרשנדו השיקה קרן חדשה בשם קרשנדו ונצ'ר פרטנרס, שתתמקד בחברות מתחילות (Early stage) בתחום התוכנה – בין השאר בביג דטה, בינה מלאכותית ולימוד מכונה – במטרה להתאים ענפים מסורתיים כמו חקלאות, בנייה, חינוך ובריאות למציאות של המאה ה-21. הקרן כבר ביצעה סגירה ראשונה ומתכוונת לסיים את גיוס הכסף במהלך המחצית הראשונה של 2020. הסכום שאותו היא צופה לגייס עומד על בין 80 ל-100 מיליון דולר.

הייחוד של הקרן, שהחלה לפעול מוקדם יותר השנה, הוא שהיא מיועדת להשקעות בחברות סטארט-אפ מתחילות, שכן מספרם של משקיעים, בכלל זה קרנות הון סיכון, שמוכנים להשקיע בחברות מתחילות נמוך יחסית. קרשנדו ונצ'ר פרטנרס כבר ביצעה השקעה ראשונה, כשהובילה את סבב גיוס A של חברת הסטארט-אפ הישראלית לייטיקו, שפיתחה פתרון אוטומציה עבור השלב האחרון באינטראקציה בין לקוחות לבין מוקדי שירות טלפוניים

הקרן תנוהל על ידי צוות מיומן של אנשי מקצוע, ביניהם צבי שכטר, טל מזרחי וד"ר יובל אבני, לשעבר מנהלים משותפים בקרן גיזה, ומארק קאוולרס.

ל-קרשנדו ונצ'ר קפיטל קשר הדוק עם קרשנדו שבשוויץ, המנהלת נכסי לקוחות בסך כולל של כ-3 מיליארד דולר, והיא המשקיע המוביל בקרן החדשה.

ד"ר יובל אבני, שותף מנהל בקרשנדו ונצ'ר פרטנרס, מסר: "למרות הפוטנציאל האדיר של חברות בשלבים מוקדמים, קיים כיום פער בין צורכי המימון של חברות אלה לבין הסכומים שמשקיעים מפנים בפועל להשקעה ב-Early Stage. קרשנדו תגשר על הפער הזה, עם צוות שמציע ליזמים שילוב של ניסיון מצטבר בהשקעות ובניהול של חברות סטארט-אפ, לצד מערכת קשרים ענפה עם חברות ומשקיעים מאירופה, מאמריקה הלטינית ומאסיה, שמתעניינים בהשקעות בחברות תוכנה ישראליות". אבני הוסיף: "כצוות שצבר ניסיון גם בהשקעות וגם בניהול של סטארט-אפים, אנחנו מבינים את הצד היזמי, נוקטים בגישה מקצועית וידידותית ליזמים, ומקבלים החלטות מהירות בנוגע לחברות שאנחנו פוגשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים