אושר מיזוג הענק בין טי-מובייל וספרינט

החברה החדשה תהפוך למפעילה השנייה בגודלה של ארצות הברית *  למרות הבטחת המכ"ל לא להעלות את המחירים בשלוש השנים הקרובות, יש כאלה שעדיין מעלים חששות לפגיעה בתחרות ולהעלאת מחירים בטווח הארוך יותר  

טי-מובייל וספרינט

לאחר יותר משנה של בדיקות ובחינות, אישרה ה-FCC – ועדת התקשורת הפדרלית האמריקנית  – את המיזוג בין טי-מובייל וספרינט.

החברה הממוזגת, המכונה כעת טי-מובייל החדשה, תהפוך להיות השנייה בגודלה בארצות הברית, עם נתח שוק של 29.4% מלקוחות הפוסט-פייד, אחרי וריזון, עם 40.9% וקצת לפני AT&T עם 28.9%.

כחלק מן התנאים שהוצבו על ידי משרד המשפטים האמריקני, ייאלצו טי-מובייל וספרינט  להעביר לפחות 20 אלף אתרי סלולר ומרכזי מכירה לחברת דיש (Dish), שתהפוך לחברה הרביעית בגודלה, וזו אף תקבל גישה לרשת של החברה הממוזגת למשך שבע שנים, שבהן תשלים את פריסת הרשת שלה.

החשש הגדול מצד הצרכנים הוא שהמיזוג עשוי להשפיע בצורה שלילית על מחירי התוכניות ברחבי המדינה. אמנם, מנכ"ל טי-מובייל, ג'ון לג'ר, התחייב לא להעלות את מחירי התוכניות במשך שלוש שנים, אבל הנתונים מצביעים על כך שהתחרות שתצומצם תגרום להעלאת מחירים בטווח הארוך.

אחד היתרונות של המיזוג הוא פריסה מהירה יותר של רשתות דור 5, משום ששתי החברות שמוזגו פעלו במקביל על אסטרטגיות משלימות של דור חמש, כאשר טי-מובייל התמקדה בתדרים נמוכים וספרינט פעלה בתחום התדרים הבינוניים. השילוב בין השתיים יספק רשת מהירה בטווח רחב של תדרים, שכל אחת בנפרד לא הייתה יכולה להשיג.

למרות האישור למיזוג, יש עדיין כאלה שמתנגדים לכך, בהם חבר ה-FCC ג'פרי סטארקס, שכתב בדעת מיעוט, כי "לפי בדיקתי, אני מאמין שטי-מובייל וספרינט נכשלו להוכיח שהמיזוג ביניהן יועיל לאינטרס הציבורי. בעוד שהחברות מבטיחות שהמיזוג ביניהן יאיץ את הזמינות של צורה מסוימת של דור 5 עבור חלק מן האמריקנים, ההיסטוריה מלמדת אותנו, שההשפעה הסבירה ביותר של המיזוג הזה תהיה מחירים גבוהים יותר ופחות אפשרויות לכל האמריקנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים