נשים ומחשבים: מונה פופיליאן-יונה, חברת Binah.ai

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מונה פופיליאן-יונה, מנהלת השיווק של חברת Binah.ai

שם ותפקיד: מונה פופיליאן-יונה, מנהלת השיווק של חברת Binah.ai.

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת שיווק בחברות אם-סיסטמס, סלברייט, מוביקסל, אינפוג'ין.

השכלה: תואר שני בשפות, ספרות ומינהל עסקים עם התמחות בשיווק.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בכנות – הגעתי אליו במקרה כתפקיד ראשון כעולה חדשה ואני שמחה מאוד שכך קרה. ההיי-טק הישראלי הוא מקום מבעבע, מרתק, מלא בחדשנות, חומר אנושי מדהים, קצב מסחרר ורק מי שבאמת אוהב את זה שורד בו. אני מתגאה לעבוד בתעשייה הזאת, למרות שזה לא קל בכלל. להיות שותפה להצלחת טכנולגיות ישראליות שבאמת שינו ויכולות לשנות את העולם – כמו הדיסק-און-קי של אם-סיסטמס או האפליקציה של בינה, שתקדם את תעשיית הבריאות הדיגיטלית העולמית ותתמוך בהגדלת הגישה לשירותים רפואיים לכל אוכלוסיות העולם – זה בהחלט משהו שאספר לנכדים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אישית לא הרגשתי אף פעם אפליה כלשהי. צריך גם לזכור, שתחום השיווק הוא בדרך כלל מאד "נשי". רב העוסקים במקצוע השיווק שאני מכירה הן נשים – חוץ מאשר בראש הפירמידה, ואני לא חושבת שזה נובע מתקרת זכוכית מסוימת. יש כמובן גם לא מעט סמנכ"לי שיווק נשים. נשים יותר ביצועיסטיות ופחות מתעסקות בפוליטיקה. הן פשוט נותנות בראש לעבודה מדהימה, אבל בדרך כלל הראש הוא גבר. המסקנה שלי אבל היא, שהתעשייה לא מפלה בכלל – זה תלוי בכל אחת ואחת – אולי זה נובע מאיזה ריסון עצמי, אולי זה בא מהבית, אולי זה עניין של אופי ותעוזה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי, אף פעם לא עבדתי בארגון שהייתה בו תקרת זכוכית לנשים, להיפך – היו הרבה נשים חזקות ומובילות. ומעבר לזה, זה מה שמדהים בתעשיית ההיי-טק – היא באמת נותנת הזדמנות לכולם, ללא קשר למין, מוצא, דת וכד'. אולי זה סוד הצלחתה – מסתכלים רק על כמה אתה טוב ומה אתה תורם למאמץ המשותף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים