שיתוף פעולה: משתמשי מוביט יכולים להזמין קארפול במערכת של ווייז

האופציה מופיעה בעמוד הבית של מוביט ● ברגע שהמערכת מזהה קארפול זמין באזור של המשתמש, היא מעבירה אותו ישירות ל-ווייז ● מוביט תציג את הפיתוח החדש, כמו גם פתרונות נוספים, בכנס הערים החכמות בברצלונה

נושא הקארפולים אקטואלי במיוחד בימים האחרונים, לאור מיזם נתיב פלוס של משרד התחבורה, שמפקיע בכמה מהכבישים הסואנים במדינה נתיב מיוחד לטובת רכבים שמבצעים את אותן נסיעות שיתופיות. המיזם, שהחל לפעול בשבוע שעבר, מעורר את זעמם של רבים מהנהגים בנתיבים האחרים, וכבר הוחלו בו מספר שינויים. לעומת זאת, יש נוסעים שמבינים את היתרונות שבקארפולים, ומעדיפים להגיע לאן שהם צריכים בדרך זו.

שתיים מהחברות הגדולות בתחום התחבורה החכמה הן מוביט ו-ווייז – שתיהן ישראליות. למוביט יש כיום חצי מיליארד משתמשים, ו-ווייז מנהלת ומשרתת את קהילת הנהגים הגדולה בעולם, כולל בישראל. החברות הללו הבינו את היתרונות שבקארפולים ואת הפוטנציאל הגלום בשוק כבר לפני כמה שנים, ועכשיו החליטו לשתף פעולה: כך, נוסעים שייכנסו לאפליקציית מוביט יוכלו למצוא קארפולים זמינים בקרבת מקום, באמצעות השירות של ווייז. מדובר בשלב זה בפיילוט, כאשר הנסיעה הראשונה ניתנת בחינם. השירות כבר מופעל בישראל, ארצות הברית, ברזיל ומקסיקו. בינתיים הוא זמין רק למשתמשי האנדרואיד, והגרסה למכשירי אפל תושק בשבועות הקרובים.

השירות החדש. צילום מסך

השירות החדש. צילום מסך

איך זה עובד? משתמש שנכנס לעמוד הבית של מוביט ובוחר באופציית הקארפולים מתבקש לתכנן את נסיעתו – מתי הוא רוצה לנסוע, מהו היעד שלו ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם. ברגע שהמערכת מזהה נסיעה פוטנציאלית, היא מעבירה את המשתמש לשירות של ווייז, ואז הוא יכול להחליט האם לקחת אותה או לא. לאחר שליחת הבקשה, הנוסע יכול לעקוב אחר מסלול הנסיעה של הנהג. עלויות הנסיעה יסוכמו בין הצדדים.

"המהלך הזה הוא חלק ממטרת העל שלנו – לחשוף בפני המשתמשים את כל הדרכים האפשריות להגיע ממקום למקום, בקלות ובנוחות", אמר ניר ארז, מנכ"ל מוביט.

חשיפת חידושים בכנס הערים החכמות בברצלונה

שיתוף הפעולה עם ווייז הוא אחד מהחידושים שמוביט תציג בביתן שתקים בכנס הבינלאומי לערים חכמות, שייערך בסוף החודש בברצלונה. בנוסף, החברה תציג, בין היתר, פלטפורמה שפיתחה ב-2017, שנועדה לסייע לרשויות מקומיות, לממשלות ולמפעילי תחבורה ציבורית לשפר את הניידות העירונית, ולספק מידע למשתמש בזמן אמת על אמצעי התחבורה הזמינים לו – לרבות תחבורה ציבורית, נסיעות שיתופיות, קורקינטים ושירותי הסעות לנקודות חנייה ואיסוף מרכזיות.

לדברי יובב מידד, סמנכ"ל הצמיחה של מוביט, הפלטפרומה כוללת מספר רכיבים, שכולם מגיעים כמערכת אחת מתואמת, אולם, לחלופין, ניתן לצרוך כל אחד מהם באופן עצמאי. "הייחוד של המערכת נמצא בכך שהיא מבוססת על יכולת האנליטיקה שלנו, שמקורה באיסוף נתונים, בעזרת קהילה של יותר מ-600 אלף אנשים, שמסייעים לנו למפות ולעדכן מידע בזמן אמת", אמר. איסוף המידע הזה יסייע לרשויות ולגופי התחבורה לדעת בצורה מדויקת יותר על הרגלי הנסיעה של התושבים בכל אזור, ועל פי זה לתכנן קווי תחבורה ולהשיק שירותים חדשים. "כיום, הפעולות הללו נעשות בצורת סקרים ידניים על ידי סוקרים אנושיים, ולכן רמת הדיוק שלהם לא יכולה להיות דומה לנתונים שאנחנו מקבלים בעקבות האנליטיקה שלנו", ציין מידד.

מוביט תציג באירוע הבינלאומי גם את שירות הדו"חות שלה, שמבוססים על המידע שמתקבל מקהילת הסוקרים שלה ברחבי העולם.

שירות נוסף שיוצג הוא ניהול ציי רכב ציבוריים, במטרה לתת מענה לאחד החסמים הגדולים בשימוש בתחבורה ציבורית: המייל האחרון. "מדובר באתגר הכי קשה, שגורם לרבים לוותר על הנסיעה בתחבורה הציבורית", אמר מידד. "פיתחנו אפליקציה שיודעת לנתב הסעות לאזורי הביקוש, ואנחנו יודעים להוביל אותן לנקודת המוצא של התחבורה הציבורית".

"היתרון של המערכת שלנו גלום בכך שהיא לא מבוססת רק על לפי דרישה (On Demand), כלומר – גורמת לנהג להמתין עד שתהיה קריאה, אלא יודעת לתכנן נתיב ועומסים כדי לא לגרום לכך שכלי רכב ינועו ריקים בכביש", הוסיף. הוא ציין שהשירות כבר פועל במדריד ומשתמשים בו יותר ממיליון איש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים