השקעה בתלת מימד: קסטור הישראלית גייסה שני מיליון דולר

התוכנה של קסטור מבוססת על אלגוריתם מורכב, המנתח שרטוטי CAD של חלקים או הרכבה שהיצרן מעוניין לייצר ומספקת למשתמש דו"ח, הכולל ניתוח טכני וכלכלי ● הסכום ישמש את החברה להמשך עבודות פיתוח והרחבת השיווק

חברת קסטור (Castor) הישראלית השלימה השבוע סבב גיוס Seed בהיקף של 2 מיליון דולרים משלושה מקורות עיקריים: קרן ההון סיכון (JIHTV (Japan Israel High-Tech Ventures של קבוצת Chartered היפנית, המשקיעה בטכנולוגיות חדשניות ישראליות, קרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל-אביב, TAU Ventures, וקרן ההון סיכון התאגידית של חברת Evonik הגרמנית, אחת מיצרניות הכימיקלים הגדולות בעולם, המעסיקה יותר מ-36 אלף עובדים ובעלת מחזור מכירות של יותר מ-15 מיליארד יורו בשנה.

קסטור הוקמה בנובמבר 2017 על ידי עומר בלייר ואלעד שילר, שאליהם הצטרף דוד קלדרון. שלושת היזמים הכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידה 669. החברה יושבת במשרדי TAU Ventures בתל אביב, ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות הדפסה בתלת מימד.

הגיוס האחרון מצטרף להשקעת Pre-Seed בהיקף של 370 אלף דולר שקיבלה החברה בקיץ 2018 מ-TAU Ventures, האקסלרטור Techstars ואיש העסקים והיזם ג'רמי קולר. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצורך הרחבת צוות הפיתוח בארץ והאצת פעילות השיווק והמכירות בישראל ובחו"ל.

בלייר, מנכ"ל קסטור ציין, כי "ההשקעה של הקרנות תאפשר לנו לזרז את מאמצי פיתוח המוצרים ולקחת חלק משמעותי במהפכה התעשייתית הרביעית – לסייע לתעשיות להטמיע את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד כשיטת ייצור לגיטימית, גם מעבר לאב טיפוס, ובאמצעות כך להפחית משמעותית את זמן האספקה של חלקים ולחסוך בעלויות".

הדפסה בתלת מימד טומנת בחובה יתרונות משמעותיים עבור חלקים בעלי מורכבות גבוהה, או שמיוצאים בכמות יחסית נמוכה (עד כמה אלפים בודדים בשנה). בין היתרונות אפשר למנות חיסכון משמעותי בזמן האספקה של החלקים, עלות נמוכה יותר משיטות ייצור מסורתיות בחלק מהמקרים וכן האפשרות לגמישות רבה יותר בשרשרת האספקה, למשל: חיסכון בעלויות ניהול ושינוע מלאי ומעבר להדפסה לפי דרישה (on demand) במקום שבו החלקים נדרשים.

כיום רוב החברות היצרניות אינן מתכננות עבור ייצור בהדפסה בתלת מימד, אלא עבור שיטות יצור מסורתיות, כגון הזרקה לתבניות, עיבוד שבבי וכו'. עם זאת, יותר ויותר יצרנים מעוניינים לחקור את טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד הקיימות, כשחלקן אף משתמשות בהן בשלב יצור האב טיפוס של המוצרים ומקצתן אף משתמשות בטכנולוגיה להדפסה של עזרים וכלים בקו הייצור, אך מרבית החברות לא מנצלות את הפוטנציאל הגלום בייצור באמצעות הדפסה בתלת מימד ולא נהנות מיתרונותיה.

זה המקום שבו קסטור נכנסת לתמונה, מגשרת על פערי הידע ומנגישה עבור יצרניות את תהליך שילוב טכנולוגיית התלת מימד. התוכנה של החברה מבוססת על אלגוריתם מורכב, המנתח שרטוטי CAD (תיב"מ) של חלקים או הרכבה שהיצרן מעוניין לייצר ומספקת למשתמש דו"ח, הכולל ניתוח טכני וכלכלי. הדו"ח מציג את כדאיות ההדפסה בתלת מימד של כל חלק למול שיטת הייצור המסורתית שלפיה תוכנן וממליץ על קומבינציה של טכנולוגיית הדפסה, מדפסת וחומר אופטימליים לאור תפקיד החלק במערכת. חלקים גבוליים או כאלה שאינם בני הדפסה זוכים גם הם למשוב, ובכך מאפשרים למהנדס ללמוד אילו שינויים יש לערוך בהם כך שיתאימו להדפסה ובאם הם כדאיים כלכלית. בנוסף, התוכנה מאפשרת למשתמש לשלוח את החלק להדפסה באחת מעשרות מלשכות השירות שעמם קסטור עובדת (לשכות שירות הן מפעלים המתמחים בייצור באמצעות הדפסה בתלת מימד, שבהן עשרות מדפסות וחומרים ממגוון טכנולוגיות שונות).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים