"הידע המדעי בסיסי לעיצוב הדרך לעתיד בר קיימא"

כך אמר מנכ"ל דאסו סיסטמס, ברנרד שארלס, באירוע Science in the Age of Experience 2019 שהתקיים בבוסטון ● הוא הוסיף וסיפר כי עד כה פורסמו מאמרים מדעיים רבים, המתבססים על שימוש במערכות דאסו סיסטמס

ברנרד שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום: מתוך CeBIT 2015

"המדע הוא הדרך לעתיד, וידע מדעי הוא רק חלק קטן ממה שאנו עושים בדאסו סיסטמס אך הוא בסיסי לעיצוב הדרך קדימה, בפרט לקראת עתיד יותר בר קיימא", כך אמר מנכ"ל דאסו סיסטמס, ברנרד שארלס, באירוע Science in the Age of Experience 2019, שהתקיים במתקני בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון. "לפיכך מדע הוא חלק מהחזון שלנו, חלק מהתכניות שלנו, חלק מפילוסופיית ההשקעות שלנו", הסביר שארלס.

"שנת 2019 היא שנה משמעותית, משום שאנו חוגגים 500 שנה למותו של ליאונרדו דה וינצ'י ו-150 שנה לפרסום הטבלה המחזורית של מנדלייב. גוף האדם מורכב מ-33 יסודות. מכונה כל כך מתוחכמת עשויה מכל כך מעט מרכיבים. לשם השוואה, לטלפונים דרושים 54-58 יסודות. לעיתים נדרש להתבונן בעבר כדי להתכונן לעתיד בכל הנוגע למדע. המדע מתווה את הכיוון, ואנו יכולים לבחור להתמקד בדברים הדרושים לשיפור העולם שבו אנו חיים. אי אפשר לעשות זאת ללא מדע יישומי. אנחנו מחברים את הנקודות – כל דבר שאנו מבינים מההיבט הטכני וההיבט המדעי, ומנקודת המבט המערכתית של הדברים. כיצד כל הדברים מתחברים. אנו משקיעים בכך הרבה שנים".

"חייבים להיות אופטימיים. פעם לא יכולנו לבצע סימולציה של מטוס שלם, היום אנחנו יכולים 'לסמלץ' את כל המרכיבים שלו, בכל הרמות ותתי המערכות. החזון שלנו הוא לעשות זאת עבור הגוף האנושי כולו, שישלב את כל מה שאנו יודעים על גוף האדם".

"רואים את מספר החוקרים המשתמשים במערכות שלנו גדל"

"המדעים וההנדסה צריכים לעזור לנו לספק אנרגיה נקיה, ואני מאמין שאנו יכולים וחייבים להמשיך לחדש בעידן המידע. החדשנות צריכה להשפיע על חיי היום יום של כולנו. חדשנות המונעת על ידי הדמיון ומודרכת בידי המדע. הדמיון הוא דרך רבת עוצמה להנחיה על ידי המדע. אפשר להגיע רחוק באמצעות הדמיון הקולקטיבי. למען הנכדים שלנו אנו חייבים לגלות איך הדברים פועלים. לכן אנו זקוקים לפלפטורמה שתוכל לאגד את כל המרכיבים".

"מדהים לראות כמה חדשנות מתרחשת כיום. אנו יצרנו מעבדת סימולציה שעוזרת לאחיות ולרופאים לשפר את עבודתם. ואנו מתחילים מחדשנות בבתי הספר היסודיים. אנו רוצים למנף את העוצמה של המצאת דברים חדשים עבור העולם, ואנו עובדים כמובן עם שותפינו על הטרנספורמציה – לספק את הסימולציה היחידה בעולם שתהיה פלטפורמה שתשמש להפוך רעיונות למציאות", הסביר שארלס.

"מספר רב של מאמרים פורסמו על ידי חוקרים המשתמשים במערכות שלנו בתחומי מדעי החיים, מדעי העצב וכלל עולם הסימולציה, ואנו רואים את מספר החוקרים המשתמשים במערכות שלנו גדל. זה סימן לכך שעשינו הרבה דברים כדי לפתוח את העולם לאפשרויות חדשות. אנו גם רואים שימוש בלימוד מכונה כדי לעמוד בקצב של הסימולציה הדיגיטלית ואני יכול לציין יישומים רבים כגון סימולציה של תאי סרטן כמו גם הדפסת תלת-מימד של חומרים לא אורגניים או אורגניים".

לפתח תאום דיגיטלי מלא של גוף האדם

"חישבו על ההזדמנויות שנוכל לממש אם נוכל לתאר תיאור מדויק של כל מה שאנו מסתכלים עליו – למשל, סימולציה של הגוף האנושי לצרכי ניתוח. אנו מאמינים בצורך לפתח תאום דיגיטלי מלא של גוף האדם. יש הרבה דברים שאנו יכולים לעשות. הצבנו לעצמנו מטרות והנתונים המדעים יכולים לעזור לנו להגיע אליהם. אנו משתמשים בהם, מוצאים את הזמן הנכון ופותרים בעיות קשות תחילה. אני מאמין שבחברות שלכם (הקהל כלל מאות מנהלים מתחום ההיי-טק – א"ב) תוכלו ליישום זאת גם כן. אנו מתחילים לראות נקודת מבט חדשה על עולם העבודה".

"אנו משתפים פעולה עם אוניברסיטאות בכל העולם. בנינו תכנית טובה שאנו עובדים איתה שתעזור לחוקרים שלהם לשנות את המציאות שבה אנו חיים", סיכם שארלס.

פטריק ג'ונסון, סגן נשיא לאסטרטגית מו"פ בדאסו סיסטמס, הוסיף כי "המדע נמצא בכל מה שסביבנו, ממולקולות לתרופות, מאטומים למטוסים, מקנה המידה הקוונטי ועד לקנה מידה של כדור הארץ כולו. המדע מנחה את הדמיון שלנו. כאשר אנו הולכים לחקור את הבלתי ידוע ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, אנו נעזרים בענפים רבים של המדע – מתמטיקה, ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, גיאולוגיה ועוד, כדי למצוא את הפתרונות החדשניים והקיימים לתעשיות שאנו משרתים, היום ובעתיד.

החברות המובילות כיום נקראות לבסס חזון חדש כדי לענות על אתגרי הקיימות הרבים באמצעות גישה המשלבת מדע ועסקים. זאת כדי להגיע לתובנה, ייצוג ודמיון של עולם חדש. פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס מספקת שילוב ייחודי למשתמשים מתחומי המחקר העמוק, כמו גם המדע היישומי, כדי לדמיין עתיד שיעזור לארגונים לשתף פעולה וליצור חדשנות בעידן החדש של החוויה", סיכם ג'ונסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים