12 סטארט-אפים נבחרו להשתתף באקסלרטור החרדי של קמא טק

החברות ישתתפו בתכנית בת חצי שנה, במימון משרד הכלכלה ובשיתוף עיריית בני ברק, ויזכו לליווי ממנטורים ולסיוע בגיוס השקעה ראשונה

טקס הסרת הלוט מהמאיץ החדש. משמאל: רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה; תומר לשם, מנהל מעוף בני ברק; הרב אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק; ומשה פרידמן, מנכ"ל קמא טק. צילום: יעקב נחומי

12 סטארט-אפים של חרדים נבחרו להשתתף באקסלרטור של קמא טק – עמותה שפועלת לקידום ההיי-טק במגזר זה. התכנית תימשך חצי שנה ותכלול מעטפת מקצועית תומכת, ליווי והכוונה בהקמת מיזמים וסיוע בגיוס השקעה ראשונה.

התכנית שתפעיל קמא טק, שבראשה עומד משה פרידמן, היא חלק מסדרת אקסלרטורים שפועלים במימון משרד הכלכלה. עד כה הוקמו במסגרת זו כ-20 תכניות האצה ברחבי הארץ – מקריית שמונה ועד אילת, שברובם מופעלים על ידי מעוף – מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. רן קיוויתי, מנהל הסוכנות, אמר בטקס ההשקה של האקסלרטור כי "החיבור של החרדים להיי-טק יתרום לאוכלוסייה החרדית ובנוסף יחזק את הכלכלה של ישראל". הוא ציין שהסוכנות מסייעת ל-35 אלף עסקים בשנה, כאשר פרויקט המאיצים הטכנולוגיים מתמקד בפריפריה ובאוכלוסיות כגון המגזר החרדי.

"החרדים יכולים להצליח בסביבת הסטארט-אפים התחרותית"

לדברי פרידמן, זוהי הפעם הראשונה שבה אקסלרטור חרדי פועל בתמיכת משרד הכלכלה ועיריית בני ברק. "קמא טק נבחרה להפעיל אותו בזכות הניסיון הרב שצברה בתחום זה", ציין. "אנחנו מאמינים ביזמים וביזמות החרדיים, ויותר מכך ביכולתם להצליח ולפרוח גם בסביבת הסטארט-אפים התחרותית שיש כיום".

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, אמר בטקס כי "נמשיך בשותפות עם כל הגורמים הרלוונטיים, כיוון שלפעילות הזו יש חשיבות רבה לחיזוק מעמדה של הקהילה החרדית עבור אלה שהוצרכו לצאת לעבודה, בהוראת רבותיהם".

תומר לשם, מנהל מעוף בני ברק, ציין ש-"בהמשך ישיר לפעילות האקסלרטור, בעקבות עידוד עיריית בני ברק אנחנו עתידים לפתוח קורסים ייעודיים בעולם הסטארט-אפים, המותאמים לאופי האוכלוסייה החרדית. חלק משמעותי מהעלות יהיה מסובסד. בנוסף, יינתן לכל יזם ליווי פרטני, אחד על אחד, על מנת לזקק את הרעיון הטכנולוגי שלו ולהביא אותו לכדי ביצוע, במידת האפשר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים