"המורכבות בעולם המחשוב יכולה להיפתר על ידי אינטגרציה"

Software AG חגגה השבוע 50 שנים ● מנכ"ל הסניף הישראלי, ערן אלראי, מספר על החברה ועל תחומי הפעילות שלה, שהבולט בהם בשנים האחרונות הוא אינטגרציה והיברידיות

ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל. צילום: ניב כהן

"אינטגרציה היברידית עונה למורכבות הקיימת בעולם המחשוב כיום. המורכבות הזו יכולה להיפתר רק על ידי אינטגרציה בכלל ואינטגרציה לענן, לביג דטה ולאינטרנט של הדברים", כך אמר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל.

החברה חגגה ביום ב' האחרון, ערב לפני הבחירות, 50 שנים לפעילותה, באירוע שנערך לעובדים בזאפה כרם ברקן. במהלך הערב דובר על הצד האנושי והיה הרבה כיף. בנוסף, המשתתפים חזו גם במצגת אודות Software AG ופעילותה בתחומים השונים.

אלראי ציין כי Software AG ממוקדת בארבעה קווים עסקיים: Adabas & Natural – המוצרים המסורתיים שלה' המהווים גם מקפצה לקו המוצרים של הטרנספורמציה דיגיטלית, אינטרנט של הדברים (IoT) ואנליטיקה, והאחרון, שמהווה גולת הכותרת של הפעילות – אינטגרציה ו-API. לדבריו, עם פעילות זו, ובכלל, "אנחנו מסייעים ללקוחות הארגוניים לחבר את כל עולמות ה-IT וזאת באמצעות אינטגרציה של כלי פיתוח חדשים ו-DevOps, כולל יכולות לפיתוח אפליקציות חדשות וקיימות וחיבורן עם API. בדרך זו החברה עונה לצורך בפתרונות רישוי מסורתי, ענן ויכולות היברידיות".

זאת אחת הסיבות ש-Software AG מגדירה את עצמה כחברת FaaS (ר"ת Freedom as a Service – חופש כשירות). "אנחנו מייצרים פתרונות תוכנה שמאפשרים חופש לפעול – בכל אחד מעולמות ה- IT, החל ממערכות מורשת דרך האינטגרציה ההיברידית וה- Cumulocity IoT (פלטפורמת האינטרנט של הדברים)", אמר אלראי.

משתתפים באירוע היובל ל-Software AG. צילום: ניב כהן

משתתפים באירוע היובל ל-Software AG. צילום: ניב כהן

קצת על Software AG – בישראל ובעולם בכלל

Software AG היא חברה עם שווי שוק של יותר מ-2.5 מיליארד דולר והכנסות של מיליארד דולר בשנה. היא פרוסה על פני מדינות רבות בעולם, כשבחלקן היא מפעילה מרכזי מו"פ – כולל מרכז מו"פ בישראל. מספר העובדים של החברה עומד על יותר מ-4,500 איש. יצוין כי המו"פ מהווה רבע מפעילותה ויותר משני שלישים הכנסותיה מגיעים ממוצרי התוכנה.

החברה רכשה מספר חברות בישראל, בהן סברה טק, SPL Software וג'קאדה. על לקוחותיה בארץ נמנים ארגונים ממגזרים רבים ובולטים במשק.

אלראי אמר כי "הסניף הישראלי הוקם לפני מעל ל-40 שנים והתבסס על ייצוג מוצרי החברה בשוק המקומי. Software AG רכשה את הסניף ב-2007 ומאז אנחנו ממוקדים בפעילות החברה בלבד. למשך תקופה נכנסנו לתהליכים של שינויים מעצם היותנו לוקליים ומעבר הדרגתי לגלובליים, והפכנו להיות יצואנים מצטיינים של רכיבים שבהם אנחנו מתמחים, דוגמת חידוש אפליקציות, ו-'שחרור' והחצנת מערכות מורשת עם כלים מובילים עולמית ומדורגים כך גם על ידי גרטנר ופורסטר. כך, אנחנו מספקים שירותי Off-Shore ו-Near-Shore ללקוחות ולסניפי החברה ברחבי העולם: צ'ילה, ארצות הברית, צרפת, יפן, בריטניה, איטליה ועוד".

אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי בלי עוגה. צילום: ניב כהן

אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי בלי עוגה. צילום: ניב כהן

50 השנים הראשונות – והתכנית להמשך

אלראי ציין כי "Software AG רואה את 50 השנים הראשונות שלה רק כתחילת דרכה, ושוקדת על בניית השנים הבאות במלוא המרץ והתשוקה. זו חברה ייחודית בתמהיל שלה – הן בכל הנוגע להון האנושי והן בפתרונות הטכנולוגיים שהיא מציעה. למדנו לשלב את הייחודיות הישראלית בחברה הגלובלית, וזה לא פשוט כלל. לשם כך נדרשים אופק של יצירתיות ותכונות שאנחנו, בישראל, לא בהכרח מצטיינים בהן, כמו איפוק וסבלנות".

לקראת חגיגות היובל, Software AG הגדירה לעצמה תכנית אסטרטגית לשנים הקרובות בשם Helix. התכנית נועדה לנתח את השוק ואת המגמות בו, ולהגדיר בהתאם לכך את הכיוונים שאליהם החברה צריכה לפנות. Helix עומדת על שלוש רגליים: מיקוד, פשטות המוצרים ועבודת צוות.

אחת ממילות הבאזזז שנשמעות לא מעט בכלכלה, ובמשק בכלל, היא קיימות. ארגונים רבים (גם אם לא מספיק) נותנים את דעתם לתחום איכות הסביבה ולהתחממות הגלובלית, שמשפיעה על כולנו. Software AG היא אחת מהן. במסגרת זו, הסניף הישראלי מינה באחרונה אחראית קיימות, שדואגת להטמיע את הנושא בקרב עובדי הסניף והנהלתו.

ואם כבר במשאב האנושי עסקינן, ב-Software AG ניצלו את החגיגה כדי לציין את הוקרתם לוותיקים. בסניף הישראלי יש לא מעט אנשים שעובדים בו 20, 30 ואף (כמעט) 40 שנים – דבר די נדיר בחברות היי-טק.

הוותיקים, ושאר העובדים נהנו במהלך החגיגה מארוחת ערב דשנה, הופעה של אומן החושים נמרוד הראל ולקראת ראש השנה, זכו לשמוע את תקיעת השופר – מסורת ב-Software AG ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים