מיקרוסופט נגד טראמפ: התנהגות הממשל בנוגע לוואווי היא "אי-אמריקנית"

בראיון לבלומברג ביזנוויק, קורא נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', לטראמפ ולממשל לבחון שוב את הפעולות נגד וואווי ואומר שההצדקות לכך דלות ולא מספקות ● מעבר לפגיעה הכלכלית בענקיות הטכנולוגיה האמריקניות, מתריע סמית מפני פגיעה קשה במובילותן בשוק העולמי

יום החנינות של נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

פעולותיו של הממשל האמריקני נגד וואווי, בהובלת הנשיא דונלד טראמפ, זוכות לביקורת חריפה, ולאו דווקא מצד ענקית הטכנולוגיה הסינית, אלא מתוך "הבית" – מצד מיקרוסופט. בראיון לבלומברג ביזנסוויק, מאשים בראד סמית', נשיא מיקרוסופט ומנהל החטיבה המשפטית שלה, את הממשלה בהתנהגות "אי-אמריקנית" בהתנהלותה מול וואווי – תוך המהלכים שהיא עושה כדי להחזיר ולשקם את גישתה של וואווי לשרשרת האספקה האמריקנית.

סמית אמר בראיון, שיש לבחון ולבדוק שוב את הפעולות נגד וואווי, ולהבטיח שלכל מה שנעשה "יש בסיס עובדתי, הגיוני וביסוס חוקי". לטענתו, הוא נוכח בכך בעצמו כאשר מיקרוסופט ניסתה לטפל בנושא מול גופי האכיפה, ולדבריו ההצדקות, כפי שדווח, הן דלות ולא מספקות.

"לעתים קרובות", אמר סמית', "התשובה שאנו מקבלים היא, 'טוב, אם הייתם יודעים מה שאנחנו יודעים, הייתם מסכימים איתנו'. והתשובה שלנו היא, 'יופי, הראו לנו מה אתם יודעים כדי שנוכל להחליט בעצמנו'. כך עובדים הדברים במדינה שלנו".

החודש הנוכחי הוא משמעותי עבור וואווי, שמתכוננת לחיים בלי גישה לטכנולוגיה אמריקנית, וכל העיניים בעולם הטכנולוגי נשואות להשקה של סידרת ה-Mate30 החדשה, שלפי הדיווחים לא תכלול את שירותי גוגל, כדי לראות כיצד מתעתדת הענקית הסינית להשיק מוצרים למרות החרם האמריקני.

בראיון עמו, מפנה סמית' אצבע מאשימה ישירות לטראמפ, בביקורת נוקבת על המצב של וואווי, ומשווה אותו לתעשיית הפנאי, המוכרת יותר לנשיא. "להגיד לחברה שהיא יכולה למכור מוצרים, אבל אסור לה לקנות מערכת הפעלה או שבבים, זה כמו לומר לחברת מלונות שהיא יכולה לפתוח א דלתותיה, אבל אסור לה לשים מיטות בחדרי המלון, או מזון במסעדות. כך או כך, אתה מעמיד את הישרדות החברה הזאת בסכנה".

סמית' אף מתריע כי למצב הזה יהיו השלכות כלכליות על מגזר הטכנולוגיה העולמי, וההשלכות הללו יכו קשות בחברות אמריקניות. לפני שנעשית פעולה כלשהי, הוא מזהיר, יש לשקול בזהירות רבה את השפעותיה. ההפסד הגדול כתוצאה מפעולות החרם פוגעות בוואווי הכי קשה, כמובן, אבל יש להן השלכות על ענקיות טכנולוגיה רבות, המספקות לוואווי מוצרים, כמו מיקרוסופט, גוגל, אינטל, קוואלקום, אנבידיה, פייסבוק ועוד. רבות מהן ניהלו שיחות מול הממשל בניסיון לרכך את גישתו ולאפשר לחברה הסינית הקלות – לפחות עד שיאומתו ויוכחו הטענות נגדה.

לבד מהפסד ההכנסות הגדול – לפי הדיווחים, וואווי רוכשת בארצות הברית מדי שנה מוצרי תוכנה או חומרה ב-12 מיליארד דולרים – תהיה לכך פגיעה קשה גם במובילות של חברות הענק האמריקניות בתעשיית הטכנולוגיה. "אתה לא יכול להיות מוביל עולמי של טכנולוגיה אם אינך יכול לספק את הטכנולוגיה שלך לעולם", מתריע סמית' בראיון, ופונה ישירות לטראמפ ולמי שאולי מקשיבים לו בוושינגטון: "הדרך היחידה לנהל טכנולוגיה שתהיה גלובלית היא שממשלות יעבדו זו עם זו".

בעקבות פגישה בין הנשיא טראמפ ועמיתו הסיני ביוני, היו פרסומים, שאושרו על ידי משרד המסחר האמריקני, על כך שארצות הברית תקל את המגבלות על וואווי במקרים שאין בהם חששות לביטחון הלאומי. הממשל עודד חברות להגיש בקשות להחרגת מוצריהן מהחרם, ודווקא אחר כך שוב הוחמרה המדיניות, ואף לא אחת מ-130 בקשות כאלה לא אושרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים