יזם היי-טק אמריקני: "העוזרים החכמים עוקבים אחרי משתמשים"

ג'ון בורת'וויק, מנכ"ל והבעלים של קרן ההון סיכון בתוורקס ונצ'רס, בכיר לשעבר ב-AOL ובטיים וורנר - התראיין לתקשורת וטען שענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל ואמזון אוספות מידע דרך הרמקולים החכמים ויתר המכשירים שבהם פועלים העוזרים למען קידום מטרותיהן, למשל כמו למיקוד מודעות

נכנסים לבתים רבים. עוזרים קוליים. אילוסטרציה: BigStock

ג'ון בורת'וויק, משקיע טכנולוגי אמריקני מוכר, אמר באחרונה כי הוא מאמין שרמקולים חכמים, כמו גם העוזרים החכמים ש"חיים" בהם, אינם בטוחים לחלוטין לשימוש, מכיוון שהיצרניות שלהם עוקבות מרחוק בסתר אחרי המשתמשים.

בורת'וויק – מנכ"ל והבעלים של קרן ההון סיכון בתוורקס ונצ'רס, שהחל את דרכו בענף הטכנולוגיה עם סטודיו לתוכן אינטרנט שנרכש על ידי AOL, ואחר מכן עמד בראש אסטרטגיית הטכנולוגיה של טיים וורנר – התראיין ליאהו ביזנס כשאמר את הדברים.

"אני חושב שיש שתיים או שלוש שכבות של בעיות עם רמקולים חכמים ואוזניות חכמות שמסתובבים בשוק עכשיו", הדגיש בורת'וויק בראיון משבוע שעבר. "ראשית, מבחינת הצרכן, מנקודת מבטו של המשתמש, מכשירים אלה משמשים, למה שנקרא… קשה לקרוא לזה באף מילה אחרת מלבד 'מעקב'".

כדי להדגים את התיאוריה שלו הוא ציין שכבר "היו מקרים, הייתה טלוויזיה חכמה שהאזינה – כמה וכמה אנשים קנו את הטלוויזיה החכמה. צרכנים אמריקנים קנו את הטלוויזיה החכמה. 11 מיליון פלוס נמכרו בארה"ב. והם הקשיבו לפעילות שמתרחשת בחדר, והשתמשו בה כדי למקד מודעות ולהשתמש בנתונים בכדי להתאים אישית חוויות. אבל זה פשוט – זה לא נראה בסדר. ואז באותו אופן, הרמקולים החכמים האלה, שהייתי מוטרד במיוחד בגללם".

האזינו ונחשפו

הפופולרית מבין העוזרים החכמים. אלקסה

הפופולרית מבין העוזרים החכמים. אלקסה

דבריו אלו נאמרו במהלך דיון בבעייתיות הכרוכה בעוזרים הקוליים הווירטואליים, כמו ה-Google Assistant של גוגל, אלקסה של אמזון וסירי של אפל, ואחרי שלאחרונה הודו ענקיות הטכנולוגיה כי העסיקו צוותים אנושיים של עובדי קבלן על מנת שאלו יאזינו לשיחות משתמשים שהוקלטו, יתעתקו אותן ויבחנו את התוכן שלהן בכדי לשפר את יכולות הזיהוי הקולי של הבינה החכמה שמפעילה עוזרים אלו.

בורת'וויק הבהיר כי לתפישתו שימוש במכשירים ובעוזרים החכמים, ומתן הוראות לרמקולים חכמים, זהה למסירת נתונים לחברות הטכנולוגיה הענקיות. הוא הדגיש שהרמקולים החכמים נמצאים בהאזנה תמידית לנו, שכן הם הרי מתחילים לפעול רק אם המשתמש מזכיר מילת מפתח להפעלת העוזר הווירטואלי, למשל כשאומרים "אלקסה" במקרה של רמקולי אקו מתוצרת אמזון, או "היי, סירי" לעוזרת שפועלת במכשירי אפל.

יצוין כי אחרי החשיפה אודות ההקלטות וההאזנה למשתמשיהן לצורך לימוד המכונות, גוגל ופייסבוק – שגם היא פעלה כך לדבריה למען אימון יכולות הבנת הדיבור של הבינה החכמה שלה – לטענתן, הפסיקו מיד את הנוהל, בעוד שאפל ואמזון נתנו למשתמשים אפשרות לבחור אם הם רוצים להמשיך להשתתף בניסוי.

"באופן אישי אני בטוח שלאדם, כמשתמש וכמי שאוהב טכנולוגיה, ושרוצה להשתמש בטכנולוגיה, צריכות להיות יותר זכויות לגבי השימוש בנתונים שלו", אמר בורת'וויק. "הייתי מאפיין את זה כיום כאילו חברות ההיי-טק אומרות 'הבנו, אל תדאגו, זה בסדר'", הוא הוסיף, אך הבהיר כי אין די בהבטחה זו וקרא ליותר רגולציה מטעם ממשלות וליותר לקיחת אחריות מצידן על התחום כולו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים